نوآوری های هوش مصنوعی گوگل، تجربیات مولد جستجو و سئو
به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از موسسه بازاریابی هوش مصنوعی در سئو در واقع چیز جدیدی نیست. برای مدت طولانی مشکلات پیچیده را حل کرده است. بازاریابان باهوش در سئو سال هاست که از هوش مصنوعی برای بینش و اتوماسیون استفاده می کنند. با این
به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از موسسه بازاریابی هوش مصنوعی در سئو در واقع چیز جدیدی نیست. برای مدت طولانی مشکلات پیچیده را حل کرده است. بازاریابان باهوش در سئو سال هاست که از هوش مصنوعی برای بینش و اتوماسیون استفاده می کنند. با این حال، معرفی ChatGPT و Generative AI علاقه به هوش مصنوعی را تسریع کرده و به نوآوری های جدیدی مانند تجربه های مولد جستجوی گوگل (SGE) دامن زده است.
برای درک کامل تجربیات مولد جستجوی گوگل، درک پیشینه تغییرات اخیر در موتور جستجوی مشهور ضروری است. هدف گوگل افزایش تجربه جستجوی کاربر از هر طریق ممکن است.
- ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، “نگاه به آینده، مفید کردن هوش مصنوعی برای همه عمیق ترین راه برای پیشبرد ماموریت است.”
در طول کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود، Google I/O، در ماه مه، آنها به بازاریابان نگاهی گذرا به نحوه ادامه استفاده از هوش مصنوعی (AI) و اصلاح سیستم ها و ویژگی های خود دادند. گوگل این کار را با ترکیب عناصر جدید در رابط کاربری و تجربیات خود انجام می دهد.
در نتیجه، کل تجربه جستجوی گوگل در حال تغییر است.
معرفی تجربیات مولد جستجو (SGE)
گوگل به آهستگی دسترسی به تجربیات مولد جستجو (SGE) و سایر نوآوری های هوش مصنوعی را از طریق آزمایشگاه های جستجو در ایالات متحده (فقط) باز می کند. این بخشی از رویکرد طولانی مدت و تجربی آن به هوش مصنوعی است.
عکس فوری هوش مصنوعی Google یک نمای کلی کوتاه یا پاسخ ساده (اغلب برای کمک به موضوعات پیچیده) و گزینه ای برای کاوش عمیق تر با تصاویر کوچک منبع به کاربران ارائه می دهد.
به نوعی، این شبیه به یک قطعه برجسته به نظر می رسد. این مدل توسط مدل زبان بزرگ گوگل (LLM)، مدل همه منظوره آن PalM 2، و مدل یکپارچه چند وظیفه ای (MUM) طراحی شده است. این به آن کمک می کند تا انواع مختلف محتوا و قالب های رسانه ای را شناسایی کند و Google این رابط را به طور مداوم تنظیم می کند.
هدف نتایج در اینجا برجسته کردن محتوایی است که تجربیات واقعی موضوعات، محصولات و خدمات را به نمایش میگذارد (Google E-E-A-T). همچنین محتوا و توصیه های مبتنی بر تجربه و معتبر را در اولویت قرار می دهد. در برخی موارد – و با توسعه هوش مصنوعی – میتواند شامل حسابهای دست اول واقعی از افراد واقعی، بهویژه سازندگان متخصص با سیگنالهای خارج از سایت مبتنی بر اعتماد و قدرت باشد.
افزودن Perspectives به کاربران اجازه می دهد (با کلیک بر روی یک فیلتر) دیدگاه های متنوعی را در جستجو پیدا کرده و کاوش کنند. از طریق محتوای چندرسانه ای از تابلوها، کانال های پرسش و پاسخ، و رسانه های اجتماعی، نماهای متنوعی را به نمایش می گذارد. تاکید بر دیدگاه ها بر ارائه اطلاعات ارزشمند بر اساس تجربیات دست اول یا دانش عمیق یک موضوع است.
همه این تغییرات برای سئو چه معنایی دارد؟
SGE نشاندهنده تغییر گوگل به ادغام هوش مصنوعی در یک رابط جدید است که در آن افراد میتوانند با پرسیدن سؤالات، دریافت یک نمای کلی سریع از یک موضوع، درگیر شدن در حالت مکالمهتر و حتی ایجاد ایدهها و پیشنویسهای خلاقانه درست در رابط کاربری، در پلتفرم شرکت کنند.
برای سئو، نشاندهنده تکامل دیگری از SERP است، چیزی که سئوکاران برای سالها به دیدن و تطبیق با آن عادت داشتهاند.
انطباق با تغییر، شایستگی اصلی هر سئوی خوب است.
در مرحله اول، مهم است که بدانید نتایج سئو همچنان در نتایج ظاهر جدید نشان داده می شود.
- کاربران می توانند برای رفتن به این نتایج، به سرعت قطعات نادرست هوش مصنوعی را دور بزنند.
- صفحات در AI Snapshot نیز در نتایج ارگانیک ظاهر می شوند.
- در حالی که بهترین نتیجه هوش مصنوعی است، افراد (به طور طبیعی کنجکاو) می توانند لینک ها را خودشان بررسی کنند.
- گوگل به راحتی افراد را به نتایج جستجوی آشنا هدایت می کند.
مبانی اصلی سئو فنی و بهینه سازی سایت حیاتی است
مردم همیشه از وب سایت ها بازدید می کنند، صرف نظر از اینکه چگونه به آنجا می رسند. از آنجایی که گوگل بر روی تعامل و تبدیل تمرکز می کند، بازاریابان باید برای حفظ ترافیک آماده باشند و اطمینان حاصل کنند که وقتی کاربر سایت خود را پیدا می کند، برای تعامل و تبدیل بهینه شده است.
همه موارد زیر ضروری خواهد بود:
- ساختار سایت
- لینک های داخلی سایت
- سازگاری با موبایل
- حذف محتوای تکراری و افزودن محتوای جدید جدید بر اساس (EEAT) HCU)
- سرعت صفحه و Core Web Vitals
- تجربه سایت – طراحی و سفر
- لینک های خارجی
- تشخیص و رفع خطا
طرحواره دیگر یک گزینه نیست. این یک ضرورت است
طرحواره شامل تمرکز بر طراحی محتوا با زمینه برای ارائه هرچه بیشتر سیگنالها برای کمک به مدلهای هوش مصنوعی مولد در درک زمینه با طرحواره است. اکنون طرحواره برای دادن زمینه به موتورهای جستجو ضروری است، نه اختیاری.
تمرکز سئو و گسترش فرصت ها
نظارت دقیق و درک پویایی ادغام هوش مصنوعی در نتایج جستجو ضروری است. سئوکاران باید با بهروزرسانیهای گوگل، بیانیههای انتشار و دستورالعملهای مربوط به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همگام باشند.
اولین کاری که سئو باید انجام دهد این است:
- رقابت را رصد کنید و سهم صدای خود را دنبال کنید.
- حفظ ترافیک، بهینه سازی فنی و تجربه و عملکرد وب سایت را در اولویت قرار دهید.
- در مواردی که ترافیک کمتری دارد، از فرصت های سرنخ های واجد شرایط تر استفاده کنید.
- عکسهای فوری هوش مصنوعی SGE ممکن است کلیک کاربر بر روی محتوای همیشه سبز را کاهش دهد، بنابراین به دنبال جایگزینی آن با محتوای جدید باشید.
- محتوا را بازبینی و بهروزرسانی کنید و مطمئن شوید که براساس تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد (EEAT) ساخته شده است.
از آنجایی که گوگل بر منابع متعددی برای تایید اطلاعات تمرکز می کند، درک و بهینه سازی برای هدف جستجوی مکالمه ضروری است. ترکیبی از ذکر منبع شخص ثالث و اطمینان از اینکه محتوای شما به سؤالات مکالمه به طور دقیق پاسخ می دهد، برای تأثیرگذاری بر تصاویر فوری هوش مصنوعی مولد ضروری است.
زمینه های تمرکز و فرصت های اضافی:
- بهینه سازی تصویر – به خصوص ریز عکسها.
- سرمایه گذاری در ایجاد پروفایل های معتبر (EEAT) برای کارشناسان محتوا.
- سئوی اجتماعی و SGE UGC را از مکان هایی مانند YouTube و TikTok تقویت می کند.
- هم افزایی روابط عمومی و رهبری فکری برای ایجاد سیگنال های اعتماد.
- ترکیب خلاقیت، تولید محتوا و نظارت با سئو فنی.
- بهینه سازی موبایل
تیم های سئو همچنین فرصت های متعددی برای هماهنگی و ادغام با تیم های اجتماعی، روابط عمومی، برند و طراحی خواهند داشت.
- ترکیب خلاقیت با سئو فنی بسیار مهم خواهد بود.
- اولویت دادن به تجربیات منحصر به فرد، نظرات و تحقیقات مبتنی بر داده ها ضروری است.
- استفاده از متخصصان موضوع یا صداها و افراد تأثیرگذار در سازمان شما ارزشمندتر خواهد شد.
- تولید محتوای متنوع در انواع وب سایت ها به سئو کمک می کند.
همانطور که AI به جریان اصلی تبدیل می شود، SEO در سازمان ها ارزشمندتر می شود
سئوکاران ماهر نه تنها خلاق هستند، بلکه از نظر فنی نیز باهوش هستند. آنها دارای مهارت های تحلیلی هستند، به ویژه هنگامی که بینش های مبتنی بر داده ها ارزش فزاینده ای پیدا می کنند. آنها به عنوان مشاور بین کانالی نیز خدمت می کنند. سازمان ها اغلب برای درک آنچه در بازارشان اتفاق می افتد به آنها متکی هستند.
سئو، هوش تجاری حیاتی را برای کمک به سازمان ها برای درک استراتژیک مناظر و رقبا فراهم می کند. سازمانها به بینش سریعتر و بیدرنگ درباره آنچه در بازارها روی میدهد، به علاوه درک دقیقتر/جزئیتر از هدف کاربر و جستجوی محاورهای نیاز دارند.
SGE و تکامل کلی تجربیات جستجو در واقع تغییر از SEO به عنوان یک سیلو به یک منبع حیاتی از بینش های هوش تجاری را تقویت می کند. این شامل اتوماسیون هوشمند تشخیص و رفع خطاهای وب سایت می شود. دادهها برای کمک به کمپینهای محتوا، اجتماعی و رسانهای حیاتیتر خواهند بود. این امر به ویژه صادق است زیرا تعامل جستجو، نام تجاری، محصول، محتوا، روابط عمومی و اجتماعی برای موفقیت با تجربه جدید Google حیاتی است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰