کد خبر : 191569
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 ژانویه 2022 - 17:47
-

رونمایی از نظام موضوعات پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت ضروری است

رونمایی از نظام موضوعات پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت ضروری است

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ظرفیت کارهای خلاقانه و بزرگ زیاد دارد و باید این نظام موضوعات پژوهشی ایجاد و از آن رونمایی شود و سپس موضوعات تحقیقی و پژوهشی در اختیار محققین و پژوهشگران قرار بگیرد. به گزارش ایسنا به

رونمایی از نظام موضوعات پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت ضروری است

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ظرفیت کارهای خلاقانه و بزرگ زیاد دارد و باید این نظام موضوعات پژوهشی ایجاد و از آن رونمایی شود و سپس موضوعات تحقیقی و پژوهشی در اختیار محققین و پژوهشگران قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، صبح امروز سردار دکتر علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در جلسه‌ای با حضور مدیران مرکز با اشاره به ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: هرچه از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ فاصله می‌گیریم، هرروز بر رشد و بالندگی و تأثیرات این انقلاب افزوده می‌شود و نفوذش گسترش پیدا می‌کند و برای تحقق آن هدف‌های بلندی که ترسیم‌شده نزدیک‌تر می‌شویم که به فرموده حضرت امام‌ (ره) هدف اصلی، تحقق جامعه مهدویت و تمدن اسلامی با مدیریت حضرت مهدی (عج) است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزارکننده اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت؛ جایزه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: از کار و تلاش همه عزیزان در برگزاری اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی تشکر می‌کنم. امیدواریم آثار و برکات خوبی را به همراه داشته باشد و به تقویت جریان پژوهش و پژوهشگری در عرصه دفاع مقدس و مقاومت کمک کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه این کار زمانی کامل می‌شود که ما از همین امروز آن را رها نکنیم و کار را به‌صورت جدی پیگیری کنیم، افزود: لازم است سازوکارها، زیرساخت‌ها و سامانه‌های پژوهشی تقویت شود تا ان‌شاءالله تمام جامعه پژوهشی و دانشگاهی و مراکز مطالعاتی را متوجه یک پدیده مهم به نام دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت کنیم. باید در این امر پیگیری مستمر انجام دهیم تا در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، تحقیق و پژوهش و انتخاب موضوعات تحقیقاتی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اولویت داده شود.

وی با اشاره به استمرار فعالیت دبیرخانه این دوسالانه گفت: نیاز به ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی وجود دارد تا بانک جامع خوبی از مجموع آثار پژوهشی دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی که تاکنون انجام‌شده جمع‌آوری کنند. این بانک جامع باید شامل تمام رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مقطع تحصیلات تکمیلی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باشد و بنابراین محدود به داخل کشور نباشد و همه محور مقاومت را در بر بگیرد.

سردار نائینی با اشاره به‌ضرورت وجود نظام موضوعات پژوهشی دسته‌بندی‌شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: باید این نظام موضوعات پژوهشی ایجاد و از آن رونمایی شود و سپس موضوعات تحقیقی و پژوهشی در اختیار محققین و پژوهشگران قرار بگیرد تا بدانند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در چه موضوعاتی می‌توانند پژوهش انجام دهند. همین کار عامل ایجاد انگیزه برای انتخاب موضوع رساله محققین و پژوهشگران خواهد شد.

وی اجرای اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را خوب ارزیابی کرد و درعین‌حال گفت: باید تلاش کرد تا در حوزه مقاومت گسترده‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل شود. بهتر است تا در دوره‌های بعدی مراکز پژوهشی جبهه مقاومت در هر کشوری جداگانه فعالیت کنند و برایشان گروه‌های داوری جداگانه‌ای تشکیل شود. دبیرخانه دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت می‌بایست نسبت به دریافت اعتبار جایزه سردار سپهبد شهید سلیمانی پیگیری‌های لازم را انجام دهد. در ضمن یک از برنامه‌های آینده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیز حمایت از کتب و رساله‌های پژوهشی برگزیده و برتر در این دوسالانه خواهد بود.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: همچنین در داخل کشور مقالات علمی می‌بایست شرکت داده شود، زیرا گاهی مقالات معتبر علمی- دانشگاهی اثرش از یک کتاب خیلی بیشتر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

پشتیبانی سامانه کاتب

پشتیبانی سامانه کاتب

شب برفی

درب ریلی توکار

سایت ایدوتک

خرید پلکسی

سئو سایت پزشکی

تیتر باران

کفپوش عایق برق

قیمت آسانسور

شب پاتوق

درب کمدی شیراز

8magazine

نگین 100

بروکر الیمپ ترید

آزمایشات طب کار بدو استخدام

نگین فارسی

علائم دفع سودا از بدن

داکت

خرید نهال

تشک دو نفره

اجاره خودرو

چوب پلاست

فایروال

طراحی سایت فروشگاهی در قزوین

آموزش نحوه صدور و ثبت چک ضمانت از گروه حقوقی قرار

بانک کتاب

قیمت یاب خریدینو

قیمت خرید پترولیوم کک

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

آراد برندینگ

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

شیشه ماشین

دکتر علی پرند

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح