کد خبر : 7525
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 آگوست 2021 - 0:54
-

پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام به دستگاه‌هایی که در روستاها زمین دارند

پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام به دستگاه‌هایی که در روستاها زمین دارند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی که در روستاها زمین دارند می‌توانند با حفظ مالکیت، آنها را اهدا کنند تا در آنجا کتابخانه دایر کنیم. «سمیه حیدری» در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار  کرد: در هر مسئله ای اعم از دینی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و

پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام به دستگاه‌هایی که در روستاها زمین دارند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی که در روستاها زمین دارند می‌توانند با حفظ مالکیت، آنها را اهدا کنند تا در آنجا کتابخانه دایر کنیم.

«سمیه حیدری» در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار  کرد: در هر مسئله ای اعم از دینی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی، چیزی که می تواند ما را به توسعه برساند بحث کتاب و مطالعه است و اگر مردم ما اهل مطالعه بودند، در بحث کرونا و قرنطینه و فاصله گذاری و… راحت تر می توانستیم آن را مدیریت کنیم.
وی گفت:  دستگاهها مختلف برای ارائه برنامه های مشخص و پیش بینی اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، در اختیار قرار دادن فضای مازاد دستگاهها و نهادهای مختلف با حفظ مالکیت، با ما هم افزایی داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ باب کتابخانه در سطح استان داریم، ۳۰ کتابخانه شهری و ۱۵ کتابخانه روستایی، ۶ کتابخانه هم مشارکتی هستند.
حیدری افزود: در حال حاضر بحث اهدا زمین سخت است اما دستگاههایی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی که در روستاها فضاهایی را دارند، می توانند با حفظ مالکیت، آنها را اهدا کنند تا در آنجا کتابخانه دایر کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ادامه داد: از مشکلاتی که در استان داریم این است که خَیِر فرهنگی نداریم، شاید به خاطر این است که تبلیغات مناسبی در این خصوص نداریم و  باید هم در جبهه معیشت کار کنیم و خَیِر داشته باشیم و هم در جبهه فرهنگی تلاش کنیم.
حیدری گفت:  برگزاری کارگاههای آموزشی برای مدیران کارشناس فرهنگی دستگاههای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد و گسترش تجهیز کتابخانه در مدارس کشور، برگزاری جشنواره کتاب کودک، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ستادهای نماز جمعه سراسر کشور و تمامی مساجد باهمکاری ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد، نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج، ایجاد فرصت مطالعه برای نمازگزاران، از برنامه های این نهاد است.
وی تصریح  کرد: جشنواره فرهنگی رضوی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که دو مقوله مهم بحث کتاب و کتابخوانی و دیگری سیره ائمه اطهار(ع) را ترویج می کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام  پیشنهاد کرد که هر جلسه از فرهنگ عمومی یکی از اعضا یک یا چند کتاب را برای اعضا معرفی کنند، چرا که هر کدام از ما به این مطالعات نیاز داریم.
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان ایلام تصریح کرد: پویشی را به عنوان پویش اهدای کتاب از طرف مسئولان به کتابخانه‌ها داریم که انتظار می رود مسئولین در این زمینه با ما همکاری کنند.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح