کد خبر : 81246
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 22:49
-

چطور عطرها بخشی از نمایشگاه‌های هنری شدند؟

چطور عطرها بخشی از نمایشگاه‌های هنری شدند؟

نمایشگاه‌ هنری جدید «ون‌گوگ» در ایالات متحده آمریکا که به نمایش دیجیتالی آثار این هنرمند اختصاص دارد، عنصر غیرمنتظره دیگری را نیز شامل خواهد شد: عطر. به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، زمانی که نمایشگاه دیجیتالی «ون‌گوگ» در بیست و هفتم جولای در «موزه هنر ایندیاناپلیس» برگزار شود یک ویژگی خاص در این

چطور عطرها بخشی از نمایشگاه‌های هنری شدند؟

نمایشگاه‌ هنری جدید «ون‌گوگ» در ایالات متحده آمریکا که به نمایش دیجیتالی آثار این هنرمند اختصاص دارد، عنصر غیرمنتظره دیگری را نیز شامل خواهد شد: عطر.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، زمانی که نمایشگاه دیجیتالی «ون‌گوگ» در بیست و هفتم جولای در «موزه هنر ایندیاناپلیس» برگزار شود یک ویژگی خاص در این نمایشگاه تجربه‌ای جدید را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد. این نمایشگاه ویژگی خواهد داشت که به واسطه آن حس بویایی بازدیدکنندگان نیز برای درک هنر به کارگرفته خواهد شد.

با این وجود، این نمایشگاه چیزی بیشتر از یک نمایشگاه هنری بصری خواهد بود چرا که اینبار رایحه‌ای که توسط کمپانی «ScentAir» طراحی شده‌اند نیز از عناصر اصلی نمایشگاه خواهد بود.

این نمایشگاه یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چطور صنعت عطر به بخشی از تجربیات فرهنگی تبدیل شده است. صنعت عطر به نحوی در کنار هنر مورد استفاده قرار گرفته است که اغلب ما تاکنون متوجه وجود آن نشده بودیم.

آثار «ون‌گوگ» با موضوع گل و طبیعت در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند و عطری که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است به عنوان عطری آرام‌بخش و گرم با اسانس چوبی و تند توصیف شده است. این عطر به خوبی با رنگ‌های سرزنده‌ای که در آثار این هنرمند به کار رفته‌اند هماهنگی دارد.

استفاده از حس بویایی در هنر در حال رواج پیدا کردن است و این مسئله که حس بویایی می‌تواند یک عنصر هنری باشد را مورد توجه قرار داده است.

این نمایشگاه دیجیتالی «ون‌گوگ» که در ۵۰ شهر سراسر جهان برگزار شده است، تنها یکی از پروژه‌هایی است که «ScentAir» در آن همکاری داشته است.

«اسکات ویلیامز» که از مدیران این کمپانی است درمورد اهمیت استفاده از عطر در نمایشگاه‌های هنری همچون نمایشگاه دیجیتالی «ون‌گوگ» بیان کرد : «زمانی که بازدیدکننده در این نمایشگاه که در آن تصاویر دیجیتالی متحرک به نمایش گذشته شده‌اند قدم می‌زند و همزمان موسیقی کلاسیک می‌شنود عطر می‌تواند یکی از عناصر غافلگیرکننده نمایشگاه باشد. وقتی شخصی برای نخستین‌بار یک عطر را استشمام می‌کند، این عطر تا ابد تداعی‌کننده نخستین مکان یا موقعیتی‌ خواهد بود که آن‌را استشمام کرده است. وقتی دوباره این عطر را استشمام کنیم نخستین خاطراتی که این عطر یادآورد آن است بار دیگر زنده خواهند شد. رایحه‌ مختلطی که برای این نمایشگاه «ون‌گوگ» انتخاب شده است رایحه‌ای خاص خواهد بود که برای بازدیدکنندگان همواره تداعی‌گر آثار هنری «ون‌گوگ» خواهد بود.»

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ثبت آگهی رایگان

ثبت برند

سم برای موش

دفع موریانه

سم برای ساس

سم برای سوسک

کنسرت معین زندی کیش 10 اسفند 1403 ( خرید بلیط )

مونتاژ برد الکترونیکی

تور گوا نوروز 1404

آسانسور

رژیم کتوژنیک

نمایندگی لباسشویی اسنوا

اجاره خودرو

نمایندگی بوتان کرج

عصر موزیک

تعمیرات لپ تاپ

ایرواشر

تور کربلا هوایی

ای آی موزیکال

خرید لوله و اتصالات با بهترین قیمت و کیفیت

قیمت روغن سیر سیاه

قرص لاغری جی سی

عطر لطافه

آزمایشات طب کار بدو استخدام

میلگرد بستر

میز اداری

ثبت شرکت

شیرگازی اذر

بانک کتاب

روبیک موزیک

خرید گرماتاب

دوربین سیمکارت خور ارزان

رتبه بندی شرکت

مانیتور دنا

پشتیبانی بانک رسالت

چوب پلاست

پشتیبانی سامانه کاتب

پشتیبانی سامانه کاتب

سئو سایت پزشکی

تشک دو نفره

اجاره خودرو

خرید صندل عمده

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

شیشه ماشین

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی