کد خبر : 84798
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 1:45
-

از بروزرسانی سرفصل‌های آموزشی تا تزریق اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

از بروزرسانی سرفصل‌های آموزشی تا تزریق اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تزریق ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در دو سال اخیر خبر داد. ابراهیم صالحی عمران، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد

از بروزرسانی سرفصل‌های آموزشی تا تزریق اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تزریق ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در دو سال اخیر خبر داد.

ابراهیم صالحی عمران، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند که این بیانگر اشتغالزایی پایدار است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۲۷۰۰ دانشجو در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند، افزود: برای تحقق کیفیت آموزشی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در دو سال اخیر به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از انعقاد تفاهم نامه با وزارت صمت به منظور استفاده از کارگاه‌های بخش دولتی و خصوصی برای آموزش دانشجویان خبر داد و بیان کرد: با این تفاهم نامه زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی دانشجویان بدون استخدام در دستگاه‌های دولتی فراهم می‌شود.

صالحی عمران اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۷۰۰ کد رشته جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی به این دانشگاه اختصاص داده شده؛ به این معنا که زمینه‌های کمی رشته‌های مختلف را ایجاد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دو اقدام عمده دیگر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است اینکه تمام سرفصل‌های دروس که از ۲۰ سال گذشته تغییر نکرده بود بروزرسانی شد که بروزرسانی سرفصل‌ها دروس زمینه‌ای برای تجهیزات جدید این کارگاه‌ها فراهم کرد.

صالحی عمران ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مانند سایر دانشگاه‌‍‌ها نمی‌تواند تسهیلات بدهد اما تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق رشد و نوآوری و بانک کارآفرینی امید در حال امضا داریم که دانشجویان می‌توانند از این طریق از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در سطح کشور ۱۸۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد که ۵۳ مورد مربوط به بانوان است و ۴۰ درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند که از این طریق زمینه ورود بانوان در توسعه و رشد اقتصادی را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی امسال به استان ابلاغ می‌شود تا بتوان کارگاه‌ها را توسعه و بروزرسانی کرد، افزود: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان کشورهای دیگر مهارتی هستند که در این زمینه ما مقداری عقب هستیم و هنوز خانواده‌ها و حتی آموزش و پرورش آموزش‌های نظری و تجربی را در اولویت تحصیل فرزندان قرار می‌دهند.

صالحی عمران با بیان اینکه اکثر کشورها سرمایه‌گذاری زیادی‌روی سیستم آموزشی از ابتدایی تا سطح عالی دارند، یادآور شد: در ۳۰ سال گذشته نسبت به کاهش آموزش‌های نظری و سوق آن به سمت آموزش‌های مهارتی اقدام ویژه شده است.

عصر امروز در شهرستان قاینات چهار هزار و ۲۵۰ متر پروژه‌های عمرانی شامل کارگاه، نمازخانه، خوابگاه دانشجویی و سالن چند منظوره افتتاح می‌شود که برای این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل درامدهای ملی و اختصاصی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هزینه شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح