کد خبر : 208809
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 می 2023 - 21:03
-

تفاوت ارقام نهال گلابی اروپایی و آسیایی در چیست؟

تفاوت ارقام نهال گلابی اروپایی و آسیایی در چیست؟

گلابی میوه‎ای جذاب، خوشمزه و معطر است که همه آن را دوست دارند. این محصول در طیف وسیعی از رنگ‎ها، شکل‎ها، اندازه‎ها، طعم‎ها و بافت‎های متفاوت تولید می‎شود. اغلب، نهال گلابی را در مناطق سردسیر و گاهی معتدل و گرم می‎کارند. گلابی‎ها به دو نوع آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شوند و هرکدام مشخصات مربوط به

گلابی میوهای جذاب، خوشمزه و معطر است که همه آن را دوست دارند. این محصول در طیف وسیعی از رنگها، شکلها، اندازهها، طعمها و بافتهای متفاوت تولید میشود. اغلب، نهال گلابی را در مناطق سردسیر و گاهی معتدل و گرم میکارند. گلابیها به دو نوع آسیایی و اروپایی تقسیم میشوند و هرکدام مشخصات مربوط به خود را دارند. پالیز نهال، قدیمیترین نهالستان کشور شما را دعوت میکند با هم به تفاوت این دو گونه بپردازیم.

تفاوت نهال گلابی اروپایی و آسیایی

مزه  یک گلابی آبدار که از درخت خودتان چیده شده است، لذتی فراموشنشدنی دارد

چه یک باغدار باشید و چه در حیاط خانه خودتان گلابی پرورش دهید، میدانید که درختان آن چقدر بینظیر هستند. در بهار، منظره شکوفههای آنها شگفتانگیز میشود و در هنگام برداشت محصول، میوه آن جزء پرسودترین میوهها به شمار میرود. اما بسیار مهم است که در مورد روش نگهداری از این درخت اطلاعات کافی کسب کرده باشید. برای این کار میتوانید به منابع معتبری مانند ویکیپدیا، ویکی هو و پالیز نهال مراجعه کنید.

جهت اطلاعات بیشتر درخصوص انواع ارقام تجاری، اروپایی و آسیایی نهال گلابی و خرید نهال گلابی از پالیز نهال و انواع نهال پیوندی از طریق لینک زیر مراجعه کنید.

https://paliznahal.ir/product/pear-seedlings/

همچنین با واردشدن به این لینک میتوانید از قیمت و مشخصات میوههای پیوندی پالیز نهال اطلاع حاصل کنید. گاهی ممکن است باغداران جهت انتخاب نهال گلابی سازگار با محل زندگی خود دچار مشکل شوند. در این صورت، مشاوران پالیز نهال آماده کمک به شما در مورد تهیه بهترین نهال گلابی هستند.

نهال گلابی اروپایی و آسیایی چه تفاوتهایی دارند؟

درخت گلابی از تیره Pyrus و از خانواده Rosaceae محسوب میشود. برخی از انواع این درخت غیر مثمر هستند که به آنها درختان گلابی زینتی میگویند و برخی نیز میوهدار هستند. گیاهان زینتی عمدتاً به دلیل شکوفههای بهاری و شاخ و برگهای رنگارنگ پاییزی پرورش مییابند.

انواع میوهدار این درخت به دو گونه اصلی گلابی آسیایی و اروپایی و هیبریدهای آنها تقسیم میشوند. نوع آسیایی آن، P. pyrifolia نام دارد و دارای میوههای گردتر است. نوع اروپایی آنها به نام P. communis شهرت دارد و دارای شکل اشکی است. در واقع، همه ما بیشتر با این فرم گلابی آشنا هستیم. از دیگر تفاوتهای نهال گلابی اروپایی و آسیایی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

منشأ رشد

گلابی آسیایی در واقع بومی کشور ژاپن و چین محسوب میشود و بیش از ۳۰۰۰ سال است که در آنجا کشت میشود. گلابیهای ژاپنی که به آنها ناشی نیز میگویند، با آبوهوای گرم سازگارتر هستند. این محصولات به شکل گرد و مسطح با پوست مات دیده میشوند. گونههای چینی با نام دیگر (لی) در برابر سرما مقاومتر و به فرم شکل میوه گلابی اروپایی نزدیکتر هستند.

گلابی اروپایی از قسمتهای اروپای جنوبی، مرکزی و غربی نشات گرفته است و در اساطیر یونان و رومی، مقدس محسوب میشد. امروزه ایتالیا و اسپانیا مهمترین کشورهای تولیدکننده این محصول هستند و ۶۵ درصد از کل گلابی اروپا را به خود اختصاص میدهند. در ایتالیا، میانگین تولید گلابی حدود ۰.۹ میلیون تن است.

نهال گلابی

طعم و بافت

اجزای اصلی تشکیلدهنده میوه گلابی آب، شکر و پکتین است. این محصول فیبر بالایی دارد و به بهبود هضم غذا کمک میکند. گلابی رسیده اروپایی دارای بافت نرم و گوشتی است؛ درحالیکه میوههای گلابی آسیایی بسیار سفت، آبدار و شیرین (اسید کم) هستند. گلابی آسیایی بسیار تردتر از گلابی اروپایی است. از نظر طعم، نهال گلابی اروپایی، میوهای شیرینتر از گلابی آسیایی دارد.

سایز میوه و رنگ پوسته

گلابیهای اروپایی بزرگتر از گلابیهای آسیایی هستند و در انتهای ساقه خود نوک تیز دارند. پوست آنها ضخیمتر و سفتتر از گلابیهای آسیایی اتس، اما خوراکی محسوب میشود. گلابی آسیایی پوستی خالدار دارد و معمولاً طلاییرنگ است؛ اما به رنگهای سبز، قهوهای یا زردرنگ نیز دیده میشود. گلابیهای اروپایی معمولاً در رنگهای سبز و زرد همراه با سایهای قرمز هستند.

نیاز سرمایی

درختان انواع آسیایی در برابر سرمای زمستان کاملاً مقاوم هستند و نسبت به بسیاری از گونههای اروپایی نیاز سرمایی کمتری دارند. برای مثال، نوع آسیایی Housi میتواند با ۵۵۰ تا ۶۵۰ ساعت سرما بهخوبی رشد کند و میوه دهد. درحالیکه نوع اروپایی شینکو برای بهترین عملکرد به حداقل ۸۰۰ ساعت یا بیشتر سرما نیاز دارد.

بارور شدن

گلابیهای آسیایی توسط گونههای گلابی اروپایی بارور نمیشوند. در واقع گلابیهای آسیایی چند روز دیرتر از گلابیهای اروپایی شکوفه میدهند. در هر دو مورد از این درختان باید یک درخت نوع دیگر، برای گردهافشانی متقابل در باغ کاشته شود.

زمان چیدن

از این نظر نهال گلابی آسیایی و اروپایی خیلی باهم متفاوت هستند. یک گلابی آسیایی مانند سیب باید روی درخت برسد و پس از آن، چیده شود؛ بنابراین این محصول در طی زمانی که در انبار نگهداری میشود، تغییری نمیکند. اما در مورد گلابیهای انواع اروپایی، اینگونه نیست. این میوهها زمانی که هنوز سبز و نرسیده هستند، چیده و به انبار برده میشوند.

مدتزمان نگهداری در انبار

گلابی آسیایی بسته به نوع آن، از اوایل شهریور تا اواسط مهر برداشت میشود. برای جلوگیری از کبودی، میوههای رسیده باید بااحتیاط بستهبندی شوند. در شرایط مناسب، گلابی آسیایی را میتوان از یک تا سه ماه در انبار نگهداری کرد.

گلابیهای اروپایی به مدت تقریباً ۶ ماه قبل از اینکه به بازار عرضه شوند، در انبار کیفیت خود را حفظ میکنند. بیشتر این انواع از اواخر شهریور تا اواخر مهر برداشت میشوند.

نوع اروپایی گلابی برای کاشت بهتر است یا آسیایی؟

بر اساس نظر کارشناسان پالیز نهال، این موضوع بستگی به آبوهوای منطقه موردنظر شما دارد. اما پس از تعیین نوع، مهمترین موضوع، دسترسی داشتن به نهال باکیفیت برای کاشت است. نهال گلابی نهالستان پالیز در بهترین شرایط استاندارد تهیه میشود و قابلارسال به سراسر ایران است. همچنین در مجموعه این نهالستان، انواع بسیاری از نهالهای میوه پر ثمر قابلتهیه هستند.

برای سفارش خرید نهال گلابی و اطلاع از قیمت نهال گلابی ، هلو، گردو و گیلاس پالیز نهال کافی است وارد سایت پالیز نهال (paliznahalشوید. همچنین از طریق جستجوی برند پالیز نهال در گوگل نیز میتوانید اقدام کنید. پس از ورود به سایت، قسمتی با عنوان راهنمای خرید وجود دارد که در آن، تمام اطلاعات لازم در مورد تهیه نهال در اختیار شما گذاشته شده است.

نهالهای پالیز نهال همه دارای شناسنامه و ضمانت ۲ساله معتبر هستند که این امر خیال شما را در مورد خرید نهال مرغوب و احداث بهترین باغ میوه راحت میکند.

paliznahal.ir

09144501007

09144501008

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح