کد خبر : 164080
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 13:05
-

تنها راه مدیریت و تنظیم بازار، تفویض اختیار به استانداران است

تنها راه مدیریت و تنظیم بازار، تفویض اختیار به استانداران است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: تنها راه مدیریت و تنظیم بازار در تفویض اختیار به استانداران است. دکتر”علی زینی‌وند” عصر امروز ششم اسفندماه در ستاد تنظیم بازار استان کرمان و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صمت تجربه استانداری در دو استان را دارد لذا کارهای موثرتری در تنظیم بازار در این

تنها راه مدیریت و تنظیم بازار، تفویض اختیار به استانداران است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: تنها راه مدیریت و تنظیم بازار در تفویض اختیار به استانداران است.

دکتر”علی زینی‌وند” عصر امروز ششم اسفندماه در ستاد تنظیم بازار استان کرمان و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صمت تجربه استانداری در دو استان را دارد لذا کارهای موثرتری در تنظیم بازار در این دوره می‌تواند انجام گیرد.

وی بیان کرد: تنظیم بازار چیزی شبیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در بودجه است و ما احساس اختیار داریم اما استانداران هیچ اختیاری در تنظیم بازار ندارند. همچنین اگر کالای ذخیره‌ای در استان پیش بینی شود در ایام اضطراری نیاز به یک بروکراسی پیچیده برای دریافت مجوز از تهران دارد تا بتوانند 20 درصد از ذخایر را برای تنظیم بازار به بازار تزریق کنند.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که قیمت گذاری در سطح ملی انجام می‌شود، اظهار کرد: عملا ما قیمت گذاری می‌کنیم اما در بازار یک اتفاق دیگر می‌افتد یعنی کارایی ستاد تنظیم بازار از لحاظ افکار عمومی عملا با چالش مواجه می‌شود و باید برای این موضوع تدبیری اتحاذ کنیم.

وی پیشنهاد کرد: برای منطقه‌بندی تنظیم بازار کار کارشناسی بیشتری انجام شود و اختیار به استان‌ها داده شود به‌طور مثال در حوزه مرغ که با چالش روبه رو هستیم می‌توانیم به راحتی از طریق روش منطقه‌بندی تنظیم بازار مسئله را حل کنیم. به‌طور مثال ما حدود 45 درصد مرغ کمبود داریم این درحالی است که استان‌های اطراف ما افزایش تولید دارند که می‌توانیم با این روش مشکل استان را رفع کنیم.

زینی‌وند با اشاره به وسعت استان کرمان عنوان کرد: در کل استان کرمان یک قیمت مصوب و مشخص نمی‌توانیم داشته باشیم زیرا فاصله بین شهرهای شمالی با جنوبی استان به اندازه سه استان است.

وی بر لزوم تفویض اختیار 15 درصد در افزایش یا کاهش قیمت‌ها به استانداران در راستای تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: در سفر مسئولین وزارت صمت به استان کرمان چند مصوبه داشتیم که به صورت کامل اجرا نشده، به‌طوری‌که یک مصوبه درباره روغن خام داشتیم که روغن آفتابگردان آن هنوز به استان نرسیده و اکنون با مشکل مواجه هستیم و همچنین یک مصوبه درباره تخصیص 1000 تن مرغ منجمد به استان داشتیم که تاکنون 400 تن آن اختصاص داده شده و مابقی آن هنوز محقق نشده است.

استاندار کرمان در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه تنظیم و مدیریت بازار تفویض اختیار به استانداران است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح