کد خبر : 209075
تاریخ انتشار : شنبه 2 سپتامبر 2023 - 12:25
-

توسعه برند

توسعه برند

توسعه برند فرآیند ایجاد یک هویت منحصربه فرد از برند، محصول یا خدمات شما است که به طور دقیق عملکرد برند شما را تعریف می کند و شما را از رقیبتان متمایز می کند.توسعه برند یک گام اساسی محسوب می شود که تمام طرح های برندسازی و بازاریابی آینده به آن متکی هستند.توسعه برند یک فرآیند استراتژیک

توسعه برند فرآیند ایجاد یک هویت منحصربه فرد از برند، محصول یا خدمات شما است که به طور دقیق عملکرد برند شما را تعریف می کند و شما را از رقیبتان متمایز می کند.توسعه برند یک گام اساسی محسوب می شود که تمام طرح های برندسازی و بازاریابی آینده به آن متکی هستند.توسعه برند یک فرآیند استراتژیک برای ایجاد و متمایز کردن تصویر، محصولات و خدمات شرکت شما از رقبایتان است.

برند چیست؟

یک برند را می توان به عنوان شهرت یا دیده شدن یک شرکت در بازار غالب آن تعریف کرد.به طور خلاصه، یک برند شامل همه چیز از لوگوی یک شرکت گرفته تا شعار و طراحی آن خواهد بود.هر ویژگی یک شرکت که قابل تشخیص و منحصر به فرد باشد، می تواند بخشی از برند کلی آن باشد.این هویت عمدی است که یک شرکت در یک بازار ایجاد می کند.زمانی که مشتری به یک شرکت فکر می کند، ویژگی هایی که به آن شرکت اختصاص می دهد را می توان برند آن ها نامید.

توسعه برند

سوالاتی که پیش از توسعه برند باید پرسید

به طور کلی، هفت سوال وجود دارد که هر بازاریاب باید قبل از پردازش اجرای برند خود بپرسد:

۱. چه چیزی برند شما را منحصربه فرد می کند؟

اول شناخت عناصر مختلفی است که می توانند برند شما را به برندی منحصربه فرد تبدیل کنند و ویژگی های شما را برجسته کنند و توجه مشتریان را به انتخاب خدمات شما در رقابت جلب کنند.

۲. آیا برند شما سبک زندگی است؟

شما باید بدانید که آیا برند شما برای زندگی مشتریانتان مناسب است یا خیر و چه راه هایی برای ساختن آن وجود دارد.اگر بتوانید برند خود را به عنوان یک سبک زندگی بشناسید، به احتمال زیاد مشتریان بیشتری در بخش های مختلف سفر مصرف کنندگان به دست خواهید آورد.

۳. چرا برند شما وجود دارد؟

سپس وقتی این سوال را از خود می پرسید، باید به این فکر کنید که می توانید برند خود را به یک هدف واحد یا مشکل مشتری تبدیل کنید که باید حل شود و از این عنصر برای تمرکز بر بازاریابی خود بهره ببرید.

۴. با چه کسانی صحبت می کنید؟

مهم است آن هایی را که هدف پیام خود قرار می دهید، مشخص کنید تا بتوانید بهترین راه برای ارتباط احساسی با آن ها را پیدا کنید.

۵. چگونه با آن ها صحبت می کنید؟

سپس باید در مورد نحوه ارتباط برند خود سوال کنید که شامل همه چیز در مورد نحوه استفاده شما از رسانه های اجتماعی با آنچه در پیام های بازاریابی خود قرار می دهید، می شود. اگر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، می توانید به بیان ظاهری هدف برند خود برسید که می تواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد تا درباره برند شما بدانند.

۶. بهترین زمان و پول شما کجا سرمایه گذاری شده است؟

این سوال را از خودتان بپرسید، سپس باید تمام کانال های بازاریابی که فکر می کنید برای شما مناسب هستند را لیست کنید.

این کار باید براساس موقعیت مکانی مخاطبان و روشی که آن ها فکر می کنند بهتر است با شما ارتباط برقرار کنند، انجام شود.

۷. داستان برند شما چیست؟

سوال آخر درباره داستان برند شما از همان روز اول شروع به بازاریابی است.شما باید مطمئن شوید که می توانید داستانی را از ابتدا تا انتها تعریف کنید تا بتوانید نشان دهید که چگونه شما و کل برندتان می توانید تغییر کنید و امکان تغییر چیزی برای مصرف کننده نیز در آینده وجود دارد.

اهمیت توسعه برند؟

موفق ترین شرکت ها برای اتخاذ تصمیمات بازاریابی هدفمند و استراتژیک، یک استراتژی جامع برند را توسعه می دهند، مستقر می کنند و مرتباً بازبینی می کنند.

اهمیت توسعه برند

جایگاه یابی

بازاریابی برای یک بازار گسترده و مخاطبان هدف مبهم مانند گرفتن یک عکس در تاریکی است.توسعه برند به شما کمک می کند که مخاطبان هدف خود را در چه زمانی و در کجا قرار دهند.

صرفه جویی در زمان و بودجه

سرمایه گذاری در توسعه برند به شما کمک می کند منابع خود را به صورت استراتژیک بر روی پیام رسانی، بازاریابی و پیشنهادات ارزشی مناسب متمرکز کنید.

تیم های خود را هماهنگ کنید

توسعه برند شفافیت و ثبات را در اهداف و استراتژی برند شما به ارمغان می آورد به طوری که همه تیم های شما از فروش گرفته تا بازاریابی و محصول در یک صفحه قرار می گیرند.

مراحل اصلی توسعه برند

فرآیند توسعه برند دارای مراحل اصلی است که هر تیم باید از آن عبور کند.در ادامه توضیح داده ایم که چگونه تیم ها می توانند استراتژی های توسعه برند خود را ایجاد کنند.

مراحل توسعه برند

تحقیقات بازار – همه چیز را در مورد کسب و کار خود بدانید

قبل از اینکه شروع به طراحی یک استراتژی مناسب کنید، باید درک اولیه ای از بازار و کسب و کاری که دارید به دست آورید.این نقطه شروع توسعه یک برنامه جامع و آگاهانه برای توسعه برند است.از طریق تحقیقات بازار، هدف شما کسب دانش در مورد تمام روندهای فعلی و ترجیحات مشتری است که برنامه شما را مشخص می کند.

یک راه خوب برای رویکرد به تحقیق این است که ابتدا چند سوال بپرسید.این سؤالات باید دقیقاً مشتریان شما، مشتریان هدف، رقبای شما و هر جزئیات خاص در مورد کسب و کار شما را مشخص کند.

با پرسیدن سوالات زیر می توانید این کار را انجام دهید.

پایگاه مشتری هدف من کیست؟

مشتریان هدف من چه کسانی هستند؟

چه مفهومی از نام تجاری خود را می خواهم در چشمان مشتری خود بسازم؟

چگونه می خواهم احساسی را در مشتری ایجاد کنم؟

هدف اصلی من در رابطه با کسب و کارم چیست؟

تفاوت های کلیدی بین شرکت شما و رقبای شما چیست؟

چه مشکلی را می خواهم حل کنم؟

در نهایت، چه هویتی را می خواهم بسازم؟

همچنین درک موقعیت نسبی شما در صنعت بسیار مهم است.

با یک تجزیه و تحلیل ساده SWOT از کسب و کار شما می توان به نقاط ضعف و قوت خود پی برد.

هنگامی که تمام جزئیات کسب و کار خود را یادداشت کردید، باید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید.

هسته اصلی هر فعالیت برندسازی، مشتری است.

بنابراین مهم است که برند خود را از دیدگاه مشتری خود ببینید.

بر نیازهای اصلی آنها تمرکز کنید و عمیقاً آنچه را که انتظارات آنها وجود دارد تجزیه و تحلیل کنید.

نیازهای مشتری/مشتری و ارزش های اصلی کسب و کار شما، پایه و اساس استراتژی توسعه برند شما را تشکیل می دهد.

در نهایت به این فکر کنید که کسب و کار شما چه نتایجی را به کاربر شما ارائه خواهد کرد.

استراتژی توسعه برند شما باید بر فروش آن نتایج به مشتریان تمرکز کند. این محصول اصلی به جای یک محصول فیزیکی است.

پایگاه کاربر هدف خود را تعیین کنید – مشتری خود را بشناسید

هنگامی که تمام اطلاعات نظری در مورد کسب و کار خود را مشخص کردید، گام بعدی این است که مخاطب هدف خود را تعیین کنید.مخاطب شما هر بخش جمعیتی است که می تواند استفاده از محصول شما را پیدا کند.در میان مخاطبان هدف، باید میزان محبوبیت نسبی محصول خود و اینکه کدام بخش بیشتر آن را خریداری می کند، بدانید.مهم است که پایگاه مشتری هدف خود را دقیقاً تعریف کنید.پس از تعیین مخاطب هدف خود، در مرحله بعد، باید شروع به ارتباط با آنها کنید.

نکته مهم در اینجا این است که با یک ذهنیت مفید به مشتریان خود نزدیک شوید.

برای ارتباط با مشتریان خود، می توانید –

محتوای مرتبط با تمرکز بر سئو ایجاد کنید

مشتری شما به احتمال زیاد در حال جستجو در وب برای حل مشکل خود است.با ایجاد راهنماهای متمرکز بر سئو و مقالات نحوه انجام می توانید به پایه ای برسید که واقعاً به محصول شما نیاز دارد. این یک راه خوب برای به دست آوردن یک جریان ثابت از ترافیک ارگانیک است.هدف در اینجا ایجاد محتوایی است که برای مشتری شما مفید، فریبنده و جذاب باشد.

ایجاد نظرسنجی و دریافت بازخورد

همانطور که در بالا ذکر شد، دیدگاه مشتری در مرکز تمام فعالیت های برندسازی قرار دارد.بنابراین قبل از طراحی یک کمپین، ابتدا باید اجماع در مورد برند خود را پیدا کنید.

از طریق بازخورد منظم، می توانید بدانید که مشتریان در مورد شما چه فکری می کنند.این همچنین می تواند به شناسایی نقاط درد در سفر مشتری کمک کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

تبلیغات

برای یک برند عمومی، تبلیغات برند شما در یک رسانه مناسب می تواند معجزه کند.تحقیقات بازار شما باید به شما بگوید که مخاطبان شما بیشترین استفاده را از کدام پلتفرم دارند.تمرکز تبلیغات شما روی آن پلتفرم ها می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.

جایگاه یابی و پیام رسانی برند خود را ایجاد کنید

مانند هر کمپین دیگری، داشتن یک پیام ثابت بر اساس یک موقعیت ثابت برای استراتژی توسعه برند شما مهم است.جایگاه برند تحت تأثیر پایگاه اصلی مشتری شما و همچنین تا حدودی فرهنگ است.یک برند جدا از فرهنگ، ارتباط با مخاطبان خود را بسیار دشوار می یابد.هم ارزش‌های اصلی کسب‌وکار شما و هم ارزش‌های اصلی کاربر، به اطلاع‌رسانی موقعیت برند شما می‌پردازند.بر اساس موقعیت برند، یک کمپین پیام رسانی ثابت ایجاد می شود که مستقیماً به دست مشتری می رسد. پیام یک یادداشت شرکت یا کارت کریسمس نیست که به طور دوره ای برای مشتریان ارسال شود.تیم های بازاریابی باید راه های خلاقانه ای برای ارائه این پیام ارائه دهند.

رسانه ها و منابعی برای گسترش آگاهی از برند ایجاد کنید

این بخش از فرآیند توسعه برند جایی است که بیت برندسازی آغاز می شود. تیم ها باید منابع و محتوایی ایجاد کنند که آگاهی برند را گسترش دهد.تمام محتوا یا فعالیت هایی که به هویت برند شما می افزایند وسیله ای برای برندسازی هستند.

جایگاه یابی برند و پیام رسانی در قلب همه ابتکارات برندسازی شما خواهد بود.برخی از عناصری که کسب و کارها می توانند روی آنها برای ایجاد تصویر برند کار کنند به شرح زیر است:

لوگوی برند

طرح

شعار / شعار

یک طرح یا طرح رنگ ثابت برای وب سایت شما

محتوای مرتبط + استراتژی محتوا

عناصر ذکر شده در بالا تقریباً ضروری هستند که همه برندها به طور منحصر به فرد طراحی می کنند.

اما چند راه دیگر وجود دارد که یک کسب و کار می تواند ارتباط خود را حفظ کند و به مخاطبان خود برسد.

این مواد برندسازی به شرح زیر است

وبلاگ ها – این وبلاگ ها باید به طور بسیار مهمی بر محتوای مرتبطی که مشتریان شما به آن علاقه دارند تمرکز کنند.

ویدیوهای YouTube – این ویدیوها می توانند از راهنماها یا آموزش های آموزشی گرفته تا یک موضوع یا وبینارها یا بحث های متمرکز بر دامنه متغیر باشند.

تعاملات رسانه های اجتماعی – رسانه های اجتماعی یک رسانه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان و حل مشکلات آنها است.

این امکان دسترسی مستقیم به مشتریان شما را فراهم می کند و ارتباط می تواند به دو صورت انجام شود.

رویدادهای فراگیر – اگر برند شما بر یک جایگاه خاص متمرکز است، برگزاری یک رویداد فیزیکی فراگیر نیز می تواند به برند شما کمک کند.

اینها می تواند رویدادهای اجتماعی باشد که به نفع کل جامعه باشد.

ابتکارات برندسازی خود را مدیریت کنید – پیشرفت خود را پیگیری کنید

در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، توسعه برند برای همیشه یک فرآیند مداوم است.بنابراین هنگامی که برند خود را ایجاد کردید، باید به طور موثر پیشرفت را مدیریت کنید.این مرحله از فرآیند توسعه برند عمدتاً دارای فعالیت های ردیابی زیادی است.

نتیجه گیری

توسعه برند یکی از اصلی ترین فعالیت هایی است که کسب و کار شما می تواند در آن شرکت کند. ساختن یک برند مستحکم و غیرقابل انکار به شما کمک می کند تا با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید، مشتریان جدید ارائه دهید و از وفاداری و شناخت حمایت کنید.در حالی که برند با ایجاد یک علامت مثبت در ذهن مصرف کنندگان و جدا کردن پیشنهادات تجاری شما از جایگزین های رقبا مرتبط است.استراتژی‌های برندسازی مبتنی بر داده‌های سفارشی، اصولی برای برندسازی تجاری یا فرآیندهای برندسازی مجدد هستند، زیرا مشخص می‌کنند که چه چیزی، چگونه، چه زمانی و کجا باید ایجاد کنید، پیام‌های نام تجاری را تغییر دهید و انتقال دهید تا ارزش برند قابل توجهی ایجاد کنید و در نهایت توسعه برند را توسعه دهید.

برای مطالعه مقاله انواع مدیریت به سایت یعقوب روحی مراجعه کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح