رازهای عکاسی تبلیغاتی که لایک و فالوور اینستاگرامیتان را چندبرابر میکند!
در عصر دیجیتال امروز، دامنه توجه افراد کوتاه شده و محتواهای بصری مانند تصاویر و ویدئوها در جذب مشتریان و شکلدهی به برداشت آنها تاثیرگذارتر شدهاند. به همین دلیل هم اکثر افراد سعی دارند عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. برای آشنایی بیشتر شما، در ادامه به بررسی ۱۰ ایده عکاسی تبلیغاتی
در عصر دیجیتال امروز، دامنه توجه افراد کوتاه شده و محتواهای بصری مانند تصاویر و ویدئوها در جذب مشتریان و شکلدهی به برداشت آنها تاثیرگذارتر شدهاند. به همین دلیل هم اکثر افراد سعی دارند عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. برای آشنایی بیشتر شما، در ادامه به بررسی ۱۰ ایده عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام پرداختهایم؛ پس همراه ما بمانید.
۷ ایده عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام
-
از سه پایه استفاده کنید
برای اطمینان از ثبات و از بین بردن لرزش دوربین، هنگام عکاسی از محصولات برای اینستاگرام، از سه پایه استفاده کنید. سرمایه گذاری روی سه پایهای که از نظر وزن، قد و جنس متناسب با نیازهای شما باشد، بسیار مهم است. سعی کنید سه پایهای را انتخاب نمایید که به راحتی باز و بسته شود تا عکسهای مهم را از دست ندهید. در صورتی هم که از دوربین و تجهیزات لازم برای عکسبرداری تبلیغاتی برخوردار نیستید، بهتر است از خدمات عکاسی صنعتی حرفه ای استودیوهای متخصصی همچون استودیو ناین بهره بگیرید.
-
تسلط بر نور طبیعی و مصنوعی
دقت داشته باشید نور یک عامل مهم در عکاسی محصول است. بنابراین به تفاوت بین نور طبیعی، مصنوعی و این که چگونه می توانند بر کیفیت تصاویر شما تأثیر بگذارند، توجه کنید. نور طبیعی به نور خورشید اطلاق میشود که در مقایسه با نور متمرکز و خشن تولید شده توسط منابع مصنوعی مانند شمعها یا چراغهای رشتهای، نوری ملایم و پراکندهتر ایجاد میکند. هرگز تاثیر نور مناسب بر روی تصاویر محصول خود را دست کم نگیرید، زیرا خریداران میخواهند قبل از خرید، بهترین نمایش ممکن را از محصول مشاهده کنند.
-
استفاده از تکنیک پرتره و تنظیم یک پس زمینه سفید
یکی دیگر از ایدههای مناسب عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام، استفاده از تکنیک پرتره و تنظیم پس زمینه سفید است. Sweep یک تکه کاغذ بزرگ تاشو بوده که از زیر محصول امتداد مییابد تا یک منحنی صاف در پس زمینه سفید ایجاد کند.
این تکنیک منحصر به فرد به حذف عناصر منحرف کننده کمک میکند و توجه بیننده را صرفاً روی محصول متمرکز خواهد کرد. دقت داشته باشید هزینه عکاسی صنعتی آنچنان زیاد نیست. از این رو اگر نمیتوانید پرتره یا سایر تکنیکهای مهم را به خوبی اجرا نمایید، توصیه میکنیم کار را به دست عکاسان مجرب بسپارید تا شاهد خروجی عالیتری باشید.
-
توجه به اصول قرار دادن و ترکیب محصول
هنگام عکاسی از محصولات مختلف برای اینستاگرام، چیدمان آنها به گونهای مهم است که تمام زوایای مهم را به نمایش بگذارد و تاثیر احساسی مطلوب را بر بیننده ایجاد کند. بنابراین از قرار دادن محصولات به صورت خطی خودداری کنید، زیرا چشم انداز بصری جالبی ایجاد نمیکند. همچنین اطمینان حاصل کنید که پس زمینه به اندازه کافی از موضوع جدا شده است. با زوایای مختلف و ترکیب بندیهای مختلف آزمایش کنید تا جذابترین و آموزندهترین راه را برای ارائه محصول خود پیدا کنید.
-
به کاربردن خلاقیت و کشف ایدههای تازه
اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد و ایدههای منحصر به فرد برای عکاسی محصول را کشف کنید. یک قلم و کاغذ بردارید و هر کاربرد عملی که برای محصول مورد نظر به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید. در ابتدا، استفادههای روزمره ممکن است به ذهنتان خطور کند، اما با گذشت زمان، ایدههای جذاب و تخیلی بیشتری خواهید داشت. فهرست خود را مرور کنید و مفاهیمی را انتخاب نمایید که پتانسیل نمایش خلاقانه محصولات شما را دارند.
-
توجه به جزئیات و انتخاب بهترین تصاویر
برای بررسی دقیق تصاویر خود وقت بگذارید و به کوچکترین جزئیات توجه کنید. تصاویری را انتخاب نمایید که برجسته هستند و پیام مورد نظر شما را به طور موثر، منتقل میکنند. تصاویر جذاب را از بقیه جدا کنید و بر روی آنها تمرکز داشته باشید. سعی کنید عواملی که موجب کاهش کیفیت تصاویر میشوند را از سر راه بردارید. فرقی نمیکند کار عکاسی یا فیلمبرداری صنعتی کارخانه را انجام دهید، در هر صورت نیاز است به جزئیات مهم توجه داشته باشید و سعی کنید کیفیت را به سطح بالاتری ارتقا دهید.
-
بهبود تصاویر با نرم افزار ویرایش
نرم افزارهای ویرایش، به طور معمول نقش مهمی در بهبود تصاویر محصول شما دارد. گزینههای نرم افزار محبوب شامل Adobe Lightroom و Photoshop هستند که طیف گستردهای از ابزارهای ویرایش را برای اصلاح تصاویر مختلف ارائه میدهند. به غیر از این برنامهها، گزینههای دیگری هم وجود دارد که میتوانید براساس نیازتان، از آنها استفاده کنید. پس سعی کنید تحقیقات لازم در این زمینه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و حرفهای ترین نرم افزارهای ویرایشگر عکس و فیلم را انتخاب نمایید.
نتیجهگیری
با کمک ایدههای عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام، میتوانید تصاویر محصول متقاعد کنندهای ایجاد کنید که مشتریان بالقوه را جذب و درگیر خود کند. به یاد داشته باشید که دانش خود را به طور مداوم در مورد تکنیکهای عکاسی محصول به روز کنید و خلاق باشید. همچنین اگر در این زمینه به کمک نیاز داشتید، میتوانید از استودیو نه کمک بگیرید. استودیو ناین یک استودیوی عکاسی مشهور است که در زمینه عکاسی محصولات تخصص دارد. آنها با سالها تجربه و تیمی از عکاسان ماهر، نتایج استثنایی را برای مشتریان خود ارائه میدهند. چه به دنبال عکاسی صنعتی و چه تبلیغاتی باشید، استودیو ناین میتواند خدمات حرفهای متناسب با نیازهای خاص شما ارائه دهد.
سوالات متداول
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چه تفاوتی با هم دارند؟
عکاسی صنعتی محصولات را در موقعیتهای واقعی به نمایش میگذارد، در حالی که هدف عکاسی تبلیغاتی برانگیختن احساسات و برجسته کردن مزایا و ویژگیهای منحصر به فرد محصول است. عکاسی تبلیغاتی امکان خلاقیت بیشتر در ارائه محصول در مجلات، بروشورها و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را فراهم میکند و توجه مشتریان مختلف را به سمت خود جلب مینماید.
آیا امکان عکاسی تبلیغاتی از محصول برای اینستاگرام در خانه وجود دارد؟
بله؛ با تکنیکها و تجهیزات مناسب میتوانید بدون نیاز به استودیو حرفهای به نتایج فوق العادهای در خانه دست پیدا کنید. اگرچه درست است که یک دوربین قدرتمند و حرفهای میتواند کیفیت تصاویر محصول شما را افزایش دهد، اما و اگر بر تکنیکهای عکاسی ضروری تسلط داشته باشید، دوربین گوشی هوشمند شما همچنان میتواند نتایج چشمگیری داشته باشد.
برچسب ها :استودیو عکاسی ، عکاسی ، عکاسی تبلیغاتی ، عکس محصول
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰