کد خبر : 152644
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 15:55
-

رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در گرو توجه به اشتغال پایدار جوانان است

رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در گرو توجه به اشتغال پایدار جوانان است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون در حوزه مسائل اجتماعی وجود دارند، ناشی از عدم توجه کافی به بحث اشتغال جوانان است و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود . به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اکبر کریمی در نشست استاندار با سمن

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون در حوزه مسائل اجتماعی وجود دارند، ناشی از عدم توجه کافی به بحث اشتغال جوانان است و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اکبر کریمی در نشست استاندار با سمن های حوزه جوانان استان مرکزی به مناسبت هفته جوان، با بیان اینکه رصد و پایش مسائل حوزه جوانان یک ضرورت قطعی به حساب می آید، افزود: از آنجاکه سهم زیادی از جمعیت کشور ما را قشر جوان تشکیل می دهد، نیاز است تا فرصتی برای جوانان فراهم شود تا به بیان نقطه نظرات خود بپردازند و مشکلات خود را مطرح کنند .

وی با اشاره به اصلاح رویکردها و سیاست های کلان کشور در راستای پیشگیری از افزایش میانگین سن جامعه، بیان کرد: افزایش سن ازدواج جوانان در حال حاضر یکی از مهم ترین نگرانی های ما در حوزه جوانان است، که اجرای سیاست های تسهیل گری ازدواج جوانان می تواند این دغدغه را به مراتب کاهش دهد .

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال جاری در راستای افزایش بودجه ازدواج آسان جوانان اقدامات خوبی صورت گرفته است و با رشدی ١٠٠ درصدی، از ١۵ به ٣٠ میلیون تومان رسیده است. در سال ٩٧ این رشد ۵٠ درصد بوده است و از ١٠ به ١۵ میلیون تومان رسیده بود که این امر خود دغدغه مندی مجلس را برای ازدواج آسان جوانان به خوبی نشان می دهد .

وی به اشتغال جوانان به عنوان مشکلی اساسی در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم همه تلاش هایی که در این زمینه انجام شده است، ما هم اکنون با خیل عظیمی از جوانان بیکار مواجه هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است. بسیاری از مشکلات ما خصوصا در حوزه مسائل اجتماعی ناشی از پدیده بیکاری است و امیدوارم با تلاش هایی که در جهت تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید انجام می گیرد، شاهد کاهش مشکلات جوانان در این حوزه باشیم .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم جوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده است، گفت: اگر نگاهی به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از پیروزی ها و افتخارات ما، با حضور نقش آفرین جوانان به دست آمده است، که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است و امیدواریم شاهد این نقش آفرینی جوانان در همه زمینه ها، خصوصا در عرصه های علمی و اجتماعی باشیم .

وی با اشاره به پیگیری طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان و تأسیس سازمان مستقلی برای رسیدگی به امور حوزه جوانان در مجلس و تصویب آن در کمیسیون اجتماعی، گفت: از آنجاکه رسیدگی به امور جوانان یکی از دغدغه های اصلی مجلس به حساب می آید، امیدواریم ساز و کاری مجزا برای رسیدگی به این امورات پیش بینی شود .

کریمی خاطر نشان کرد: طرحی با محوریت تامین مسکن جوانان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که امیدواریم با حمایت هایی که از جانب معاونت وزارت ورزش و جوانان از این طرح می شود، شاهد اجرای این طرح در راستای ایجاد تحولی عظیم در تامین مسکن جوانان باشیم .

وی ابراز امیدواری کرد تا با تلاشهای مجموعه استان بتوان حمایت های کافی را از سمن های حوزه جوانان انجام داد و خانه های جوان را در تمامی شهرستان های استان مرکزی تأسیس کرد .

محمد حسینی نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امسال برای اینکه حوزه جوانان شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته باشد از منابعی که برای ورزش دیده بودیم صرفا و با قید تاکید حداقل 20 درصد باید در جوزه جوانان هزینه شود.

وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان به این نکته مهم توجه کند که در سال 98 همه اعتبار ورزش جوانان به ورزش اختصاص نیافته و در حوزه جوانان نیز صرف شود تا در بحث هزینه ها و رویکردها و سمن ها شرایط بهتر شود.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریتی نیز استفاده از رویکرد مجمع نمایندگان و استاندار و معاونانش استفاده از نیروهای توانمند بومی و جوان در حوزه های مدیریتی است به شرط اینکه جوانان نیز وارد میدان شده و نقش آفرینی کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح