کد خبر : 209245
تاریخ انتشار : شنبه 7 اکتبر 2023 - 16:46
-

رگولاتورهای اروپایی Big Tech را سرکوب می کنند

رگولاتورهای اروپایی Big Tech را سرکوب می کنند

به گزارش خبر یک و به نقل از رویترز 5 اکتبر (رویترز) – تنظیم‌کننده‌های اروپایی مجموعه‌ای از تحقیقات را علیه فناوری بزرگ راه‌اندازی کردند. در آخرین مورد، رگولاتور رسانه‌ای بریتانیا از مقام ضد انحصار این کشور خواست تا درباره تسلط غول‌های فناوری ایالات متحده آمازون (AMZN.O) و مایکروسافت (MSFT.O) بر بازار ابری بریتانیا تحقیق کند.

The logo of Amazon is seen, November 15, 2022.

به گزارش خبر یک و به نقل از رویترز 5 اکتبر (رویترز) – تنظیم‌کننده‌های اروپایی مجموعه‌ای از تحقیقات را علیه فناوری بزرگ راه‌اندازی کردند. در آخرین مورد، رگولاتور رسانه‌ای بریتانیا از مقام ضد انحصار این کشور خواست تا درباره تسلط غول‌های فناوری ایالات متحده آمازون (AMZN.O) و مایکروسافت (MSFT.O) بر بازار ابری بریتانیا تحقیق کند.

در اینجا برخی از اقدامات انجام شده توسط ناظران اروپایی برای نظارت بر شرکت های بزرگ فناوری آورده شده است:

اتحادیه اروپا
مایکروسافت در ماه آگوست اعلام کرد که تیم‌های برنامه‌های چت و ویدیویی را از محصول آفیس خود جدا می‌کند تا از جریمه احتمالی ضد انحصار اتحادیه اروپا جلوگیری کند، یک ماه پس از آن‌که کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد ارتباط Office و Teams آغاز کرد.

پلتفرم های متا (META.O) در ماه ژوئیه پیشنهاد داد تا استفاده از داده های تبلیغاتی رقبا را برای سرویس طبقه بندی شده آنلاین فیس بوک خود در بازار فیس بوک در تلاش برای حل و فصل تحقیقات ضد انحصار اتحادیه اروپا محدود کند، اما به گفته افراد آشنا با این موضوع، قانونگذاران آن را رد کردند.

در ماه مه، متا با جریمه 1.2 میلیارد یورویی (1.27 میلیارد دلاری) توسط تنظیم کننده حریم خصوصی اتحادیه اروپا به دلیل مدیریت اطلاعات کاربران و مهلت پنج ماهه برای توقف انتقال اطلاعات کاربران به ایالات متحده مواجه شد.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن اعلام کردند که گوگل آلفابت (GOOGL.O) ممکن است مجبور شود بخشی از تجارت فناوری اطلاعات خود را بفروشد تا نگرانی‌های مربوط به اقدامات ضدرقابتی را برطرف کند و این شرکت را با شدیدترین مجازات قانونی خود تا به امروز تهدید می‌کند.

ناظر رقابت اتحادیه اروپا سال گذشته اپل (AAPL.O) را متهم کرد که دسترسی رقبای خود را به فناوری تپ و رفتن خود، NFC، که برای کیف پول‌های موبایل استفاده می‌شود، محدود کرده است و توسعه خدمات رقیب در دستگاه‌های اپل را برای آنها دشوار می‌کند. رگولاتورها از آن زمان به تحقیقات خود ادامه داده اند.

در دسامبر 2022، آمازون پس از رسیدگی به نگرانی های اتحادیه اروپا در مورد استفاده از داده های فروشندگان، سه تحقیق ضدتراست را حل و فصل کرد.

در ماه سپتامبر، اتحادیه اروپا 22 سرویس به اصطلاح “دروازه بان” را انتخاب کرد که توسط آلفابت، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت و بایت دنس مالک TikTok اجرا می شد و به آنها شش ماه فرصت داد تا از مفاد قانون بازارهای دیجیتال گسترده خود پیروی کنند. DMA).

بریتانیا
رگولاتور رسانه بریتانیا در 5 اکتبر از مرجع ضد انحصار این کشور CMA درخواست کرد که تسلط آمازون و مایکروسافت بر بازار ابری بریتانیا را بررسی کند، با ذکر ویژگی هایی که تغییر یا ترکیب و تطبیق ارائه دهندگان ابر را برای مشاغل دشوارتر می کند. CMA تحقیقات خود را تا آوریل 2025 تکمیل خواهد کرد.

فرانسه
وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات رقابت فرانسه در هفته آخر سپتامبر به دفاتر محلی Nvidia (NVDA.O) حمله کردند. سازمان دیده بان این حمله را در 27 سپتامبر فاش کرد، اما نامی از این شرکت به جز اینکه در بخش “کارت های گرافیکی” است، نبرد.

انویدیا از اظهار نظر خودداری کرد.

مقام ضد انحصار در ماه ژوئیه اعلام کرد اپل ممکن است مقررات مربوط به استفاده از داده های کاربران آیفون در تبلیغات را نقض کرده باشد و به طور بالقوه می تواند از موقعیت غالب خود در بازار با تحمیل شرایط جانبدارانه، نامشخص و غیرمنصفانه برای مدیریت داده های کاربران سوء استفاده کند.

ناظر حریم خصوصی این کشور در ماه ژوئیه گفت که از پروژه رمزنگاری ورلد کوین سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI آگاه است و قانونی بودن جمع آوری داده های بیومتریک آن “همانطور که شرایط ذخیره داده های بیومتریک مشکوک به نظر می رسد.”

آلمان
دفتر کارتل آلمان در 5 اکتبر اعلام کرد که گوگل موافقت کرده است تا شیوه های داده های کاربران خود را تغییر دهد تا به تحقیقات ضد انحصار آلمان با هدف محدود کردن قدرت بازار مبتنی بر داده های خود پایان دهد. رگولاتور گفت که پلتفرم های شرکت.

یک سازمان دیده بان داده آلمانی از اواخر سال 2022 درباره Worldcoin تحقیق کرده است. Worldcoin که در ژوئیه 2023 راه اندازی شد، از کاربران می خواهد که اسکن عنبیه خود را در ازای دریافت شناسه دیجیتال و در برخی کشورها ارز دیجیتال رایگان ارائه دهند.

ایتالیا
آژانس ضد انحصار ایتالیا در ماه می اعلام کرد که تحقیقاتی را علیه اپل به اتهام سوء استفاده از موقعیت مسلط این شرکت در بازار اپلیکیشن‌ها آغاز کرده است.

در ماه آوریل، سازمان دیده بان اقداماتی را علیه متا به دلیل سوء استفاده ادعایی از موقعیتش در کشور، در تحقیقاتی در مورد حقوق موسیقی ارسال شده در پلتفرم های گروه انجام داد.

چت ربات OpenAI ChatGPT در ماه مارس به دلیل نگرانی های مقامات ملی حفاظت از داده ها به طور موقت در ایتالیا ممنوع شد، اما دوباره در آوریل در دسترس کاربران قرار گرفت.

مقام ضد انحصار در ماه مارس اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد TikTok به دلیل نقض قوانین آن با اجازه انتشار “محتوای خطرناک” تحریک کننده خودکشی، آسیب رساندن به خود و تغذیه نامناسب آغاز کرده است.

هلند
رگولاتور رقابت هلندی در 2 اکتبر گفت که اعتراضات اپل را علیه جریمه های 50 میلیون یورویی که این شرکت به دلیل عدم رعایت مقررات با هدف محدود کردن موقعیت غالب اپ استور اپل داده بود، رد کرده است. اپل به این تصمیم در دادگاه های هلند اعتراض خواهد کرد.

لهستان
یک ناظر لهستانی در سپتامبر گفت که در حال بررسی OpenAI به دلیل شکایتی است که ChatGPT قوانین حفاظت از داده اتحادیه اروپا را زیر پا می گذارد.

مقام رقابت و حمایت از مصرف کننده لهستان در ماه فوریه، بازوی اروپایی آمازون را به شیوه های فروش و تحویل گمراه کننده متهم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح