کد خبر : 132814
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 21:28
-

فضایل دفاع مقدس را به عنوان سلاح در جنگ رسانه‌ای دشمن بکار ببریم

فضایل دفاع مقدس را به عنوان سلاح در جنگ رسانه‌ای دشمن بکار ببریم

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا گفت: ما می‌توانیم با ترویج فضایل دفاع مقدس، از آن به عنوان سلاحی در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن  استفاده کنیم. سردار عابدین خرم روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه در نشستی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در زمینه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت روایات و خاطره گویی‌های مربوط به دوران دفاع

فضایل دفاع مقدس را به عنوان سلاح در جنگ رسانه‌ای دشمن بکار ببریم

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا گفت: ما می‌توانیم با ترویج فضایل دفاع مقدس، از آن به عنوان سلاحی در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن  استفاده کنیم.

سردار عابدین خرم روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه در نشستی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در زمینه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت روایات و خاطره گویی‌های مربوط به دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: می‌توان گفت که شهید آوینی جزو معدود شخصیت‌هایی است که در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، رسانه، حوزه پژوهشی، تحقیقاتی و سایر بخش‌های عملی، صرفا نگاه روایتی نداشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که اکنون جای شهید آوینی‌ها در جامعه ما بسیار خالی است، افزود: هر یک از افرادی که در بخش رسانه فعالیت دارند، می‌توانند یک شهید آوینی باشند و به روایت و تحقیق در حوزه‌های مختلف بپردازند.

وی افزود: رسانه، به بیان مهمترین دغدغه‌های انسان‌ها می‌پردازد و در این راستا هر فیلم، تصویر، گرافیک، متن و … می‌تواند نوعی رسانه در دست مردم به حساب آید که روز به روز نقش این ابزارهای جمعی در جامعه بی بدیل تر می‌شود.

سردار خرم با اشاره به مکتب‌های بر جا مانده از جنگ‌های مختلف در طول تاریخ، گفت: معمولا بروز جنگ‌های مختلف، سبب پیدایش مکتب‌های فکری و حتی مکتب‌های اقتصادی و سیاسی برای جوامع بشری می‌شود، اما ما در جنگ و دوران دفاع مقدس خود نتوانستیم یک مکتب و یا نگرش‌ جدید را در جامعه ایجاد کنیم، البته نگرش‌های جدیدی ایجاد شدند ولی قدرت کافی برای تبدیل به مکاتبی برای درگیر ساختن تفکر تمامی جامعه بشری و رجوع افراد مختلف دنیا برای آن‌ها، نداشتند.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در تمامی ابعاد جنگ تحمیلی و توجه ایشان به بیان روایاتی از این دوران مقدس، افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد که پس از دوران دفاع مقدس، مورد توافق جامعه واقع شده که غیر از اصحاب فکری و فرهنگی و اصحاب رسانه کسی در خصوص روایاتی از جنگ و دوران دفاع مقدس صحبتی نداشته باشد و این مسئله روایت گویی هنوز در سطح جامعه خود ما پیاده سازی نشده است.

وی با بیان این‌که افتخارات دفاع مقدس تنها مختص به بخش جغرافیایی و حفظ تمامیت ارضی کشور نیست، گفت: آنچه که همواره مورد تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبر بوده، ذخایر معنوی و فرهنگی دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: انقلاب و دفاع مقدس ما، یک انقلاب و دفاع جانانه‌ای با بعد فکری، اندیشه‌ای و فرهنگی بود و نه سیاسی و اقتصادی.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بخش انسانی، معنوی و فکری دفاع مقدس بر سایر بخش‌ها ارجحیت دارد، اظهار کرد: بنا بر عنایات امام راحل (ره) نیز جوانان، ستون انقلاب و دفاع مقدس هستند و آنان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند. بعد از دفاع مقدس و در دوره کنونی نیز این جوانان باید فعالیت‌های خود را ادامه دهند چرا که همچنان دفاع از این سرزمین بر عهده این قشر است.

وی افزود: در حوزه دفاع مقدس، ترویج نظام فکری مجاهدان فی سبیل الله یک اصل است. این انسان‌ها و مجاهدان، محصول مکتب اسلام و رهبران اسلام بودند که هم عاملی برای دوام انقلاب شدند و هم عامل سعادت سرنوشت آینده ایران هستند.

سردار خرم با بیان این‌که انسان‌های بافضیلت، تمام مرزهای فکری و جغرافیایی را درمی‌نوردند و برای حفظ این نظام فکری، تلاش بالایی دارند، گفت: تفسیر ارزش‌های معنوی دفاع مقدس جزو دغدغه‌های اصلی ما بوده که با تکیه بر ظرفیت رسانه، موجب ماندگاری این دفاع ارزشمند و انتقال آن به نسل آتی می‌شویم.

وی متذکر شد: باید به اشخاصی که در فضای فرهنگی و رسانه‌ای کشور فعالیت می‌کنند، بها و ارزش و احترام کافی داده شود تا در این دوران جنگ رسانه‌ای، شرمنده یاران دوران دفاع مقدس خود نباشیم.

وی افزود: کسانی که از دوره دفاع مقدس تا کنون در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، کم بهره ترین و کم برخوردارترین اشخاص از لحاظ مادی هستند که تمام عمر خود را به پای آرمان‌ها و رسالت‌های شغلی خود می‌گذارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح