کد خبر : 89952
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 2:04
-

مراجعه بیماران کرونایی از استان‌های جنوبی به مشهد/ورود خراسان رضوی به پیک پنجم

مراجعه بیماران کرونایی از استان‌های جنوبی به مشهد/ورود خراسان رضوی به پیک پنجم

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد ارجاع بیماران بدحال و مراجعه بیماران از سایر استان‌ها به این شهر است، گفت: همچنین برخی از بیماران کرونایی استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و سیستان‌ و بلوچستان برای مداوا به مشهد مراجعه کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها در

مراجعه بیماران کرونایی از استان‌های جنوبی به مشهد/ورود خراسان رضوی به پیک پنجم

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد ارجاع بیماران بدحال و مراجعه بیماران از سایر استان‌ها به این شهر است، گفت: همچنین برخی از بیماران کرونایی استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و سیستان‌ و بلوچستان برای مداوا به مشهد مراجعه کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها در مشهد منزل دارند.

کاظم فرهمند امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تعداد بستری‌ها طی ۲۴ گذشته ۲۷۴ نفر، تعداد بستری‌های موجود ۸۵۵ نفر، تعداد بیماران در بخش مراقب‌های ویژه ۲۰۲ نفر و تعداد فوتی‌ها ۱۲ نفر بوده است.

وی افزود: روند بستری‌های در استان در هفته دوم تیر ماه ۲۱۶ نفر، هفته اول تیر ماه ۱۹۱ نفر و هفته آخر خرداد ۱۸۳ نفر بود. همچنین از ۱۲ نفر فوتی‌های، ۱۱ نفر آن از مشهد بوده‌اند.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی بیان کرد: متاسفانه مراجعه افراد به مراکز سرپایی و تعداد بستری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ماه پیش ۲ برابر شده و به احتمال زیاد وارد پیک پنجم شده‌ایم. از نظر رنگ‌بندی در سامانه ماسک، مشهد، قوچان و شهرستان‌های طرقبه_شاندیز در وضعیت قرمز، شهرستان‌های کلات، رشتخوار در وضعیت زرد و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی در خصوص تعداد بستری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۴ گذشته گفت: تعداد بستری‌ها ۲۲۹نفر، بسترهای موجود ۶۸۳ نفر و تعداد بستری‌های در بخش مراقب‌های ویژه ۱۷۳ نفر است. متاسفانه ۴۰ درصد تست‌ها در بخش سرپایی و بستری‌ها مثبت است.

فرهمند در پاسخ به این سوال که با توجه به قرمز شدن وضعیت مشهد چرا هنوز محدودیت‌ها اعمال نشده، گفت: دستور اعمال محدودیت و هر گونه تغییری با دستور و ابلاغ ستاد کرونای استان لازم‌الاجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال ورود به موج پنجم شیوع کرونا با ویروس هندی ‌هستیم. تلاش می‌کنیم تا کندتر و با تاخیر بیشتری وارد این موج شویم در صورتی که در ابتدای موج چهارم شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودیم.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر است و سرایت بیشتری دارد، از مردم تقاضا داریم هرچه بیشتر نسبت‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۰ درصد از افراد بالای ۷۰  سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند و طی چند روز آینده با ورود محموله جدید، واکسیناسیون همگانی برای سایر گروه‌های دیگر آغاز خواهد شد.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی در خصوص واکیسناسیون خبرنگاران نیز گفت: واکسینه گروه‌های هدف را ستاد مقابله با کرونا تعیین می‌کند و بنا به دستور آن‌ها ما نمی‌توانیم خارج از گروه‌های تعیین شده واکسیناسیون انجام دهیم. در برخی از شهرستان‌ها نیز با این موضوع برخورد شدیدی شده است. بنابراین ما نیز طبق دستور ستاد کرونا عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح