کد خبر : 10655
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 2:17
-

نقش المپیک برای توسعه بازی‌های الکترونیک در ایران

نقش المپیک برای توسعه بازی‌های الکترونیک در ایران

تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته در دنیا شده است و پاندمی ویروس کرونا کمک کرده است که شاهد رشد ۳۰ درصدی در سراسر دنیا باشد.  لقمان شاورانی، دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک در خصوص فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: طرح ملی نشاط،

نقش المپیک برای توسعه بازی‌های الکترونیک در ایران

تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته در دنیا شده است و پاندمی ویروس کرونا کمک کرده است که شاهد رشد ۳۰ درصدی در سراسر دنیا باشد.

 لقمان شاورانی، دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک در خصوص فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: طرح ملی نشاط، ابتکار انجمن بازی‌های الکترونیک و سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی بود که پس از برگزاری دو ماه جلسات کارشناسی مقرر شد به دلیل کم تحرکی فراگیر و سکون تمامی گروه‌های سنی، با توجه به سرمایه کاربری بالای انجمن بازی‌های الکترونیک و اشتیاق آن ها به فعالیت بدنی، در کنار ورزش الکترونیک در کنسول‌های مختلف و موبایل‌ها، فعالیت بدنی هم دیده شده است.
وی ادامه داد: این طرح در میادین بین المللی کمیته بین المللی المپیک IOC دیده شده است؛ یعنی هر جا که بازی‌های الکترونیک هست، فعالیت بدنی هم وجود دارد و طرح ملی بازی و نشاط برای نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود و برای نخستین بار است که فعالیت بدنی و بازی‌های الکترونیک در کشور در قالب طرح نشاط در نظر گرفته شده است.
شاورانی تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک را عامل شتاب زای توسعه بازی‌های الکترونیک در سراسر جهان دانست و افزود: برآیند نشست‌های کمیته بین المللی المپیک IOC با فعالان صنعت بازی، منجر به پذیرش بازی‌های الکترونیک در المپیک شد و به همین منظور تمامی ورزش‌هایی که دارای فعالیت بدنی هستند باید وارد بازی‌های الکترونیک شوند، به همین منظور مسابقات مجازی آغاز شده است و ۱۲ فدراسیون جهانی به حوزه ورزش‌های الکترونیک وروده کرده‌اند.
وی افزود: کمیته بین المللی المپیک و حوزه‌های بزرگ صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال ۲۰۲۰ به صنعت بازی الکترونیک ورود کرده‌اند و ما در کشور همواره این نگرانی همراه بوده ایم که ارگان‌های داخلی مانند وزارت فرهنگ و وزارت ورزش و جوانان هر کدام تعریف متفاوتی از بازی‌های الکترونیک داشته‌اند و همین امر منجر به عدم هماهنگی بین سازمانی در رویدادهای بزرگ و سیاست گذاری ها می‌شد و پس از پذیرش رسمی بازی‌های الکترونیک این عدم هماهنگی بین بخشی تبدیل به فرصت شد و شرح وظایف هر دو وزارتخانه مسیر روشنی پیدا کرد.
به گفته دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک هم اکنون این فرصت بسیار بزرگ فراهم شده است و می‌توانیم بازی‌های الکترونیک را با یک پیوست قانونی به شورای عالی فضای مجازی ارائه و تعریف بازی‌های الکترونیک را به تمامی سازمان‌ها ابلاغ کنیم.
شاورانی با اشاره به اینکه بازی‌های الکترونیک در دوران پاندمی ویروس کرونا در سراسر دنیا  ۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته شده است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح