کد خبر : 114493
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 22:25
-

واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی؛ ضعفی در خراسان جنوبی

واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی؛ ضعفی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در بخش واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در شهر بیرجند به دلیل نبود موسسات و خیران بزرگ، ضعف داریم؛ هرچند متقاضی خاصی نداریم و همچنان موضوع واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در مرکز استان معضل بزرگی است. علی عرب‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حوزه خدمات

واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی؛ ضعفی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در بخش واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در شهر بیرجند به دلیل نبود موسسات و خیران بزرگ، ضعف داریم؛ هرچند متقاضی خاصی نداریم و همچنان موضوع واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در مرکز استان معضل بزرگی است.

علی عرب‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حوزه خدمات بهزیستی گسترده و بخش عظیمی از فعالیت‌ها به صورت مشارکتی با بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است.

وی افزود: بهزیستی یکی از متولیان موضوع ساماندهی سالمندان، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و کودکان خیابانی است و سایر دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه وظیفه دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: جمع آوری کودکان خیابانی به هیچ عنوان در حیطه وظایف قانونی بهزیستی تعریف نشده است و باید نیروی انتظامی این کودکان را جمع آوری و برای ساماندهی تحویل بهزیستی دهد؛ وظیفه بهزیستی در بحث ساماندهی معتادان بی‌خانمان و ایجاد خوابگاه شبانه برای این افراد تعریف شده است اما ساماندهی شبانه سایر افراد بی خانمان وظیفه شهرداری است.

عرب نژاد ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد وظایف بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و ما سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت را برعهده داریم؛ مدت‌هاست که دستور واگذاری شیرخوارگاه بهزیستی به بخش غیردولتی ابلاغ شده است اما در بیرجند به دلیل نبود خیر نتوانسته‌ایم واگذار کنیم.

وی افزود: بخش خدمات روزانه کودکان خیابانی واگذار شده اما بخش شبانه روزی در دستور کار است که در این زمینه هم متقاضی وجود ندارد و ارائه تمام خدمات بهزیستی همت دست جمعی مسئولان را می‌طلبد.

عرب نژاد بیان کرد: از ابتدای طرح مسکن مددجویان تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تحویل شده است؛ همچنین احداث ۶۷۸ واحد مسکونی دیگر در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم بهزیستی مرکز توانبخشی و مراقبتی بوده است که در حال حاضر ۱۷ مرکز شبانه روزی در خراسان جنوبی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات مراقبتی ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون ۱۴مرکز حرفه‌آموزی در خراسان جنوبی فعال است و  افراد توانخواه و معلول در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

عرب نژاد ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاین برای ارائه خدمات به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز خدمات توانبخشی در منزل در استان، افزود: این مراکز به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند و ماهیانه مبلغ پنج میلیون ریال یارانه به مراکز برای هر نفر پرداخت می‌شود.

عرب نژاد یادآور شد: در مراکز حرفه‌آموزی متناسب با موقعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایط بازار کار منطقه و سطح آموزشی کارآموزان مهارت‌های حرفه‌ای زیر نظر کارشناسان توانبخشی و مربیان را آموزش می‌بینند و در پایان با برگزاری آزمون حرفه‌ای گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای به توانخواه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح