کد خبر : 86419
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 1:28
-

پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۵۰۰ تن کلزا در همدان

پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۵۰۰ تن کلزا در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل‌غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی ۷۰۷ تن محصول به ارزش بیش از ۷۷میلیون ریال از کلزاکاران این استان خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰ تن از محصول کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد . مسعود بکایی

پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۵۰۰ تن کلزا در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل‌غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی ۷۰۷ تن محصول به ارزش بیش از ۷۷میلیون ریال از کلزاکاران این استان خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰ تن از محصول کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد .

مسعود بکایی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا استان همدان از چهارم تیرماه، اظهار کرد: ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی، یک مرکز مربوط به دانه‌های روغنی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۸هزار و ۴۴۸ تن گندم مازاد از کشاورزان و گندم‌کاران خریداری شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده افزون‌بر دو میلیارد و ۹۵۲  میلیون ریال بوده که تاکنون از این میزان خرید تضمینی بیش از ۳۱ درصد مطالبه پرداخته شده است.

بکایی با اشاره به پرداخت بیش از  ۹۳۳ میلیون ریال از مطالبه گندم‌کاران، خاطرنشان کرد: با خرید تضمینی ۵۸هزار و ۴۴۸ تن گندم از گندمکاران استان، درحال حاضر بیش از  دو میلیارد و ۱۹ میلیون ریال از مطالبه گندم‌کاران تا به امروز باقی مانده که پرداخت این مطالبات به تناوب در دست اقدام قرار داد.

وی یادآور شد: طی مدت ۱۴ روز گذشته از  چهارم تیر تا ۱۸ تیر ماه از ۵۸هزار و ۴۴۸ تن گندم تحویل داده شده توسط دهقانان و کشاورزان به مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان به تفکیک مقدار خرید شهرستان همدان دو تن و ۹۳۵ کیلوگرم، ملایر یک تن و ۳۲۲ کیلوگرم، نهاوند ۱۲تن و ۷۱۰ کیلوگرم، تویسرکانسه تن و ۹۸۲، کبودرآهنگ شش تن و ۹۶۴ کیلوگرم، رزن هفت تن و ۱۵۱ کیلوگرم ، فامنین یک تن و ۴۳۱ کیلوگرم ، اسدآباد ۱۹ تن و ۴۶۵ کیلوگرم و بهار دو تن و ۴۸۹ کیلوگرم بوده است.

بکایی همچنین میزان خرید تضمینی گندم در ۱۸ تیرماه را ۷.۳۸۴  تن برشمرد و یادآور شد: ظرفیت کل سیلوهای سطح استان همدان افزون‌بر ۸۰۰ هزار تن بوده که در حال حاضر بخش اعظم این سیلوها آماده ذخیره‌سازی گندم امسال قرار دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۴۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار استان خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید امسال گندم پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری گندم‌کاران ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

بکایی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۵۸هزار و ۴۴۸ تن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۶۸۲ تن ،خرید گندم توسط سیلوهای بخش خصوصی ۴۱.۱۷۷ تن،توسط مباشر(تعاونی‌های روستایی)۱۴.۳۷۱تن و توسط کارخانجات آرد ۲.۲۱۹ تن بوده است.

وی  با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا ادامه دارد، تأکید کرد: خرید تضمینی تا زمانی که محصول برداشت نشده در  سطح مزارع استان وجود دارد، مراکز خرید نیز دایر هستند.

به گزارش ایسنا، در سال‌زراعی جاری هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به صورت آبی و ۳۳۳ هزار هکتار نیز به‌صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها  امسال از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول گندم‌ برداشت خواهد شد.

انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح