کد خبر : 209491
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دسامبر 2023 - 15:57
-

چک لیست اسباب کشی شامل چه مواردی است؟

چک لیست اسباب کشی شامل چه مواردی است؟

چک لیست اسباب کشی شامل چه مواردی است؟ اگرچه در اکثر مواقع نقل‌مکان به خانه جدید، بسیار هیجان‌انگیز است، اما گاهی اضطراب اثاث‌کشی آن را به فرآیندی چالش‌برانگیز تبدیل می‌کند. برای آن که کارهای خود را سر صبر و حوصله انجام دهید و از این چالش سربلند بیرون بیایید، پیشنهاد ما به شما تهیه چک لیست اسباب

چک لیست اسباب کشی شامل چه مواردی است؟

چک لیست اسباب کشی

اگرچه در اکثر مواقع نقل‌مکان به خانه جدید، بسیار هیجان‌انگیز است، اما گاهی اضطراب اثاث‌کشی آن را به فرآیندی چالش‌برانگیز تبدیل می‌کند. برای آن که کارهای خود را سر صبر و حوصله انجام دهید و از این چالش سربلند بیرون بیایید، پیشنهاد ما به شما تهیه چک لیست اسباب کشی است.

شما باید حدود یک ماه مانده به اسباب کشی، لیستی بلندبالا از کارهایی که باید انجام شود، تهیه کنید و سپس بر اساس آن برنامه‌های خود را پیش ببرید. این لیست کمک می‌کند تا کارهای‌تان را سروسامان دهید و با خیال آسوده اقدام به بسته‌بندی و باربری کالاها کنید. در این مقاله ضمن ارائه یک چک لیست راه‌گشا، یکی از بهترین باربری‌های مازندران را نیز به شما معرفی می‌کنیم. تا پایان با ما باشید.

چرا باید چک لیست اسباب کشی داشته باشیم؟

چک لیست اسباب کشی سبب می‌شود شما از روزها قبل برای این کار برنامه‌ریزی کنید و لحظات آخر آشفته و سردرگم نشوید. با تهیه این چک لیست تمرکز شما افزایش می‌یابد و می‌دانید در هر بازه زمانی چه کاری را انجام دهید تا از استرس روزهای آخر بکاهید.

آماده‌سازی لیست اثاث‌کشی همچون راهنمایی کارکشته شما را به مسیر درست هدایت می‌کند و از آشفتگی شما جلوگیری می‌کند. این لیست که شامل جزئی‌ترین کارها تا مهم‌ترین آن‌هاست، به کارهای شما نظم و جهت می‌دهد؛ پس از این چک لیست سرسری نگذرید و سعی کنید جزءبه‌جزء به آن عمل کنید.

یک ماه مانده به اسباب کشی چه کاری انجام دهیم؟

چک لیست یک برنامه یکی دو‌ماهه است که آمادگی لازم برای اسباب کشی را در شما ایجاد می‌کند. حال ممکن است این سؤال در ذهن‌تان ایجاد شود که یک ماه مانده به اسباب کشی چه کاری باید انجام دهید؟ اولین کاری که باید بکنید، تعیین یک روز مشخص و قطعی برای اسباب کشی است. برای این کار باید با مشاور املاک و صاحبان قبلی خانه هماهنگ کنید و پس از توافق طرفین، روز دقیقی را برای اثاث‌کشی انتخاب کنید.

اگر فرزند محصلی دارید، حتماً از قبل او را در مدرسه جدید نام‌نویسی کنید و مدارک لازم را تحویل دهید. هرچند که جابه‌جایی و دوری از دوستان و هم‌کلاسی‌ها آسان نیست، اما شما باید با وعده یافتن دوستان جدید سعی کنید فرزندتان را برای نقل‌مکان آماده کنید. همچنین تغییر آدرس و شماره‌تلفن را به بانک، پزشک، مدرسه فرزندان، بیمه و… که شماره قدیمی شما را دارند، اطلاع دهید.

درصورتی‌که منزل جدید خالی بود، آن را از لحاظ فنی بررسی کنید و دستی به سر و روی خانه بکشید. اگر قسمتی از خانه نیاز به تعمیرات داشت، حتماً پیش از اسباب کشی با خدمات تماس بگیرید و اشکالات آن را برطرف کنید.

درصورتی‌که می‌خواهید فرش، قالی یا پرده اتاق‌ها را بشویید، برای نظافت و شستوشو با شرکت‌های خدماتی هماهنگ کنید. زمانی را برای این کار در نظر بگیرید که پس از تمیزشدن‌شان مستقیم آن‌ها را به خانه جدید منتقل کنید.

فهرستی از اسباب و اثاثیه خود تهیه کنید تا بدانید به چند ماشین با چه اندازه‌هایی برای اسباب کشی نیاز دارید. سپس با یک شرکت باربری مطمئن هماهنگ کنید تا در روز موعود همه چیز بی‌کم‌وکاست پیش برود. همچنین وسایل مربوط به بسته‌بندی را تهیه کنید تا در روزهای آتی بسته‌بندی وسایل غیرضروری را آغاز کنید. در ادامه به‌طور مختصر به این موضوعات اشاره کرده‌ایم.

ویژگی‌های باربری معتبر و قابل‌اعتماد

مدتی مانده به اسباب کشی بد نیست وقتی آزاد کنید و به‌دنبال بهترین و معتبرترین باربری در شهر خود بگردید. باربری‌های معتبر چند ویژگی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ سعی کنید در انتخاب باربری این نکات را در گوشه ذهن خود داشته باشید.

  • تجربه و سابقه کافی در امر باربری؛

  • به‌کارگیری پرسنل آموزش‌دیده و رانندگان مجرب؛

  • دارابودن تجهیزات و امکانات مناسب؛

  • خدمات 24ساعته و پاسخ‌گویی در هر ساعت از شبانه‌روز؛

  • سرعت خوب، کیفیت مناسب و قیمت منصفانه؛

  • دارابودن مجوزهای مربوطه و ارائه قرارداد و بیمه‌نامه معتبر؛

  • شفاف‌بودن در بحث هزینه‌های مربوط به هر خدمت؛

  • ارائه خدمات اضافی مانند بسته‌بندی کالاها، برچسب‌زنی، انبارداری، بارگیری و تخلیه؛

  • داشتن وسایل نقلیه متنوع متناسب با نیاز مشتری.

چگونه بهترین شرکت باربری را انتخاب کنیم؟

در بالا ویژگی‌های باربری مناسب برای اسباب کشی را نام بردیم. اما سؤال این است که چگونه می‌توانیم بهترین باربری را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب باربری مناسب که ویژگی‌های بالا را داشته باشد، شما چند گزینه پیش رو دارید. اول این‌که می‌توانید پرس‌وجو را از فامیل و آشنا، همسایه و همکاران خود آغاز کنید.

اگر کسی از اطرافیان شما به‌تازگی خدمات باربری دریافت کرده، حتماً تماسی با او برقرار کنید و از کیفیت باربری و مهارت پرسنل اطلاع کسب کنید. شما همچنین می‌توانید نظرات آنلاین مشتریان را بررسی و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. راه دیگر، مراجعه حضوری به شرکت باربری و اطمینان از اعتبار، امکانات و تجهیزات آن‌هاست.

خریداری وسایل مربوط به بسته‌بندی

ازآنجاکه طبق چک لیست اسباب کشی، بسته‌بندی وسایل باید آغاز شود، بهتر است تجهیزات مناسب برای این کار را خریداری کنید. برخی از این وسایل را در ادامه آورده‌ایم.

  • کارتن در سایزهای مختلف؛

  • چسب نواری شیشه‌ای و کاغذی در چند اندازه؛

  • طناب؛

  • قیچی؛

  • ماژیک؛

  • کاغذ حباب‌دار؛

  • روزنامه باطله؛

  • سلفون؛

  • برچسب نشانه‌گذاری.

3 هفته مانده به اسباب کشی

حال که خود را تا حدی برای حمل‌ونقل کالاها آماده کردید، می‌توانید کم‌کم به سراغ بسته‌بندی برخی از وسیله‌ها بروید. ابتدای کار بهتر است وسایلی که استفاده کمتری دارند را جمع کنید. شما می‌توانید این کار را از اتاق‌ها آغاز کنید.

ازآنجاکه فرصت کافی برای اسباب کشی دارید، بهتر است تصمیم بگیرید کدام وسیله را نگه دارید و کدام را دور بیندازید. حتماً نیازسنجی کنید و اگر در خانه جدید جایی برای وسایل کهنه ندارید، از انتقال آن‌ها صرف‌نظر کنید. شما می‌توانید بخشی از وسایلی که هنوز نو هستند را به مؤسسات خیریه یا افراد نیازمند اهدا کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

اگر می‌خواهید وسایل خود را نو کنید و برای منزل جدید، سفارشی بدهید، الان بهترین زمان است؛ زیرا شما فهرستی از اثاثیه را در اختیار دارید و می‌توانید چیزهایی که کم دارید را شناسایی کنید. در آخر نیز باتوجه‌به سرعتی که در بسته‌بندی و جمع‌آوری کالاها دارید، میزان حدودی زمانی که نیاز دارید را تخمین بزنید.

دو هفته مانده به اسباب کشی

اگر تابه‌حال طبق چک لیست اسباب کشی پیش رفتید، تبریک می‌گوییم؛ زیرا کارهای‌تان روی روال افتاده و از برنامه عقب نیستید و همه چیز برای یک اثاث‌کشی درست‌وحسابی آماده است. در این زمان باقی‌مانده سعی کنید غذاهای فریزشده را مصرف کنید و برای کارهای روتین فرزندتان برنامه‌ریزی کنید.

همچنین آدرس جدید را به دوستان و آشنایان اطلاع دهید و برای اطمینان، تاریخ اسباب کشی را با باربری هماهنگ کنید. روز تحویل کلید را نیز به مشاور املاک یا صاحب‌خانه اطلاع دهید و پس از آن با جدیت بیشتر بسته‌بندی کالاها را دنبال کنید.

هر کدام از وسایلی که بسته‌بندی کردید را برچسب‌گذاری کنید و نام اعضای خانواده را روی آن بنویسید. سپس آرام‌آرام به سراغ وسایل آشپزخانه بروید و بسته‌بندی ظروف و وسایلی که کاربرد ندارند را شروع کنید. در ضمن اگر شاغل هستید، زمان اسباب کشی را به محل کارتان اطلاع دهید و برای یک مرخصی یکی دوروزه با آن‌ها به توافق برسید.

یک هفته مانده به اسباب کشی

اگر به چک لیست اسباب کشی عمل کرده باشید، تا اینجا برخی از وسایل را بسته‌بندی و برچسب‌گذاری کرده‌اید، برخی را نیز اهدا کرده‌اید و برخی دیگر را دور انداخته‌اید. همچنین فهرستی از کالاها آماده کرده‌اید و تقریباً بخش قابل‌توجهی از کارها را پیش برده‌اید. حال که تنها یک هفته به اسباب کشی زمان دارید، خیال‌تان راحت‌تر است و به‌جای این‌که آشفته شوید، با آرامش کارهای جدی‌تر را آغاز می‌کنید.

در این مرحله به بسته‌بندی وسایل پذیرایی بپردازید و با دقت لوازم تزئینی و لوسترها را بسته‌بندی کنید. وسایلی همچون گاز، یخچال و کولر را نیز کاملاً تمیز کنید و در روزهای آخر، پس از جداکردن فریزر و یخچال از برق، آن‌ها را یخ‌زدایی کنید. بهتر است با وسایلی که در یخچال دارید برای روز اسباب کشی یک وعده غذا برای خود تهیه کنید.

در یکی دو روز باقی‌مانده، اتصالات ظرف‌شویی و لباس‌شویی را جدا کرده و آن‌ها را بسته‌بندی کنید. مبلمان و وسایل چوبی را نیز تمیز کنید و با سلفون آن‌ها را ببندید تا آسیب نبینند. مودم، کابل، تلویزیون و وسایل برقی را یکی‌یکی جدا کرده و در کارتن مناسب قرار دهید. همچنین اگر وسایلی را از قلم انداختید، به‌خوبی خانه را وارسی کنید و هر کاری که مربوط به بسته‌بندی است را تمام کنید.

چک لیست روز اسباب کشی

بالاخره روز موعود فرا رسیده و شما هر کاری که از دست‌تان برمی‌آمد را انجام دادید تا این روز پردردسر و خسته‌کننده به بهترین شکل ممکن پیش برود. حال که کارتن‌ها یکی پس از دیگری سوار کامیون می‌شود، زمان خوبی است که سری به کشوها، کمدها و کابینت‌ها بزنید و مطمئن شوید چیزی را جا نگذاشته‌اید.

هنگام بارگیری و تخلیه خانه توسط باربری، شما می‌توانید زمانی را صرف خوش‌وبش با همسایه‌ها کنید و از آن‌ها خداحافظی کنید. بهتر است کمی خوراکی و چند بطری آب برای روز اسباب کشی تهیه کنید تا در آن شلوغی چیزی برای خوردن و نوشیدن داشته باشید. در مرحله آخر و پس از بررسی کامل خانه، وقتی مطمئن شدید همه چیز تخلیه شده، کلید را به صاحب‌خانه تحویل دهید.

مدیریت اسباب کشی

اگرچه چک لیست اسباب کشی روزهای پرتب‌وتاب حمل‌ونقل وسایل را برای‌تان بی‌دغدغه‌تر پیش می‌برد؛ اما هنوز چند نکته وجود دارد که بی‌توجهی به آن‌ها عواقب بدی در پیش دارد. به همین دلیل سعی کنید با مدیریت اسباب کشی از وقوع آن‌ها جلوگیری کنید.

  • اسناد مهم و مدارک مربوط به خریدوفروش، اجاره و سایر قراردادها را در یک پوشه نگهداری کنید و آن‌ها را در جای مطمئنی قرار دهید.

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و… اعضای خانواده را در کیفی مخصوص قرار دهید تا حین جابه‌جایی گم نشوند.

  • طلاها و کالاهای باارزش را در جای مناسبی قرار دهید تا در روز اسباب‌کشی خطری آن‌ها را تهدید نکند.

  • برای روز اسباب کشی کمی پول نقد همراه خود داشته باشید.

  • منزل جدید را وارسی کنید و اگر نیاز به رنگ، لوله‌کشی، برق‌کاری یا هر کار دیگری داشت، پیش از اسباب کشی مشکلات آن را برطرف کنید.

  • لیستی از کالاهای خود تهیه کنید تا بتوانید بهترین ماشین را متناسب با نیازتان انتخاب کنید و متحمل هزینه اضافه نشوید.

باربری بارتازان چگونه به شما کمک می‌کند؟

باربری بارتازان یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌های اتوبار در مازندران است که با کیفیت بالای خدمات خود موفق به جلب اعتماد مشتریان شده است. این باربری با بهره‌گیری از امکانات مناسب، خودروهای حمل‌ونقل متنوع، رانندگان مجرب و پرسنل آموزش‌دیده هر آنچه شما از یک شرکت اتوبار انتظار دارید را برآورده می‌کند.

برای اسباب کشی آمل یا شهرهای ساری، قائمشهر، نور، جویبار، بابل، بابلسر و آمل شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز روی باربری بارتازان حساب کنید. هرچند که خدمات این شرکت تنها محدود به اسباب کشی نمی‌شود، باربری آمل و سایر شهرهایی که نام بردیم به همراه خدماتی مانند بسته‌بندی، انبارداری، بارگیری و تخلیه بار از دیگر خدمات بارتازان است.

برای دریافت خدمات باربری در مازندران از این مجموعه معتبر و کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید به سایت رسمی آن به آدرس https://bartazan.com/barbari-mazandaran مراجعه کنید و با شماره 09117431206 تماس بگیرید.

کلام پایانی

در این مقاله ما به مواردی که در چک لیست اسباب کشی باید به آن‌ها توجه شود، پرداختیم. چک لیست اسباب کشی مجموعه کارهایی است که از یکی دو ماه مانده به اسباب کشی بهتر است در برنامه خود قرار دهید تا در روز موعود با دردسر کمتری جابه‌جا شوید.

این چک لیست به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی، نظم بیشتری به کارهای خود بدهید و همه چیز را به دقیقه نود موکول نکنید. امیدواریم با توجه به این نکات، کمی از دردسرهای ناشی از اسباب کشی کم شود و با آرامش بیشتری کارها را مدیریت کنید.

شرکت باربری بارتازان با سرویس‌های ایسوزو، نیسان، وانت و انواع تریلی برای اسباب کشی و جابه‌جایی انواع کالاهای اداری و تجاری در خدمت شماست. این شرکت باتجربه در صفر تا صد اثاث‌کشی همراه شما خواهد ماند و به حمل‌ونقل ایمن و سالم کالاهای‌‌تان به مقصد کمک خواهد کرد. بارتازان با باربری امن و ارزان، بهترین انتخاب برای باربری نور و چند شهر دیگر مازندران است. برای دریافت خدمات یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09117431206 تماس بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آزمایشات طب کار بدو استخدام

نگین فارسی

علائم دفع سودا از بدن

داکت

خرید نهال

تشک دو نفره

خرید زانوبند زاپیامکس

اجاره خودرو

چوب پلاست

یدک کش در همدان

فایروال

همکاری در فروش

پلکسی

پلکسی خرید پلکسی گلاس

طراحی سایت فروشگاهی در قزوین

آموزش نحوه صدور و ثبت چک ضمانت از گروه حقوقی قرار

رپورتاژ آگهی

بانک کتاب

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت خرید پترولیوم کک

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

آراد برندینگ

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

دکتر علی پرند

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح