کد خبر : 78662
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 22:17
-

آب، قطار سریع‌السیر و گردشگری مطالبه اصفهانی‌ها از رئیس جمهور منتخب

آب، قطار سریع‌السیر و گردشگری مطالبه اصفهانی‌ها از رئیس جمهور منتخب

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سه موضوع آب، قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران و گردشگری را محورهای اصلی مطالبات استان از رئیس‌جمهور منتخب جهت توسعه استان اصفهان و به تبع آن کشور عنوان کرد. مسعود گلشیرازی در نشست ماهیانه کارگروه اقتصادی بنیاد مطالعات نصف‌جهان در اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به دکترین اقتصادی در برنامه‌های کاندیداهای انتخابات

آب، قطار سریع‌السیر و گردشگری مطالبه اصفهانی‌ها از رئیس جمهور منتخب

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سه موضوع آب، قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران و گردشگری را محورهای اصلی مطالبات استان از رئیس‌جمهور منتخب جهت توسعه استان اصفهان و به تبع آن کشور عنوان کرد.

مسعود گلشیرازی در نشست ماهیانه کارگروه اقتصادی بنیاد مطالعات نصف‌جهان در اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به دکترین اقتصادی در برنامه‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: نقطه مشترک برنامه‌ها این بود که رفع مشکلات کشور وابسته به اولویت قراردادن اقتصاد کشور است.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری دیگر زمان آزمون و خطا نیست و افرادی که به کار تسلط ندارند نباید به امور گمارده شوند و مجری سیاست‌ها شوند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر توجه به اقتصاد بین الملل، گفت: برای افزایش صادرات نیاز به کالای مطلوب داریم و برای رسیدن به تولید مطلوب نیاز به دانش فنی و تکنولوژی روز، اما در دولت گذشته بخش خصوصی و صنعت در انتقال دانش فنی عملکرد مناسبی نداشت و سرمایه‌گذاری لازم انجام نشد، بنابراین پروژه‌ها متوقف شد و رشد اقتصادی مطلوب محقق نشد.

وی با اشاره به مسائل زیربنایی استان، تاکید کرد: در حوزه آب و وزارت نیرو، وزیر نیرو باید بینشی توسعه‌مدار داشته باشد و قائل به این باشد که اگر در استان اصفهان اقدامی انجام شود نتیجه آن به نفع کل کشور خواهد بود، بنابراین باید زمینه توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان فراهم شود تا به عنوان استان پیشران بر توسعه کشور موثر باشد.

گلشیرازی، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران را کلید توسعه استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: گردشگری استان اصفهان نیز دیگر حوزه بنیادی و کلیدی برای توسعه استان و استان‌های همجوار است و نباید در سه حوزه مطرح شده، کوتاهی کرد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که سازوکار تأمین مالی و سازوکار حمایت از بخش اقتصادی مولد در کشور سر و سامان نگیرد، ساخت و تکمیل پروژه‌ها و توسعه اقتصادی محقق نمی‌شود.

سیستم بانکی کشور نیاز به اصلاحات اساسی دارد

رئیس کار گروه اقتصادی بنیاد نصف‌جهان نیز در این نشست گفت: قرار است جلسه‌ای با رئیس‌جمهور منتخب داشته باشیم تا بسته پیشنهادی خود برای توسعه اقتصادی استان را ارائه دهیم.

حمیدرضا فولادگر ادامه داد: مسائل استان در سه بخش قابلیت‌ها و توانمندی‌ها، امکانات زیرساختی و حوزه های دیگر مانند گردشگری و میراث فرهنگی احصا شده است.

وی تصریح کرد: تمام این موارد ارزیابی شده است و مشخص کرده‌ایم که این مشکلات چه میزان به دیوان‌سالاری اداری، مشکلات آب، محرومیت و توسعه‌نیافتگی استان، مسائل بیمه‌ای و گمرکی یا منابع بانکی استان باز می‌گردد، همچنین پیشنهاداتی برای رسیدن استان از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب و رفع موانع در این بسته پیشنهادی بیان شده که البته به‌روزرسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: مسائل و مشکلات باید در دو سطح کلان کشور و مسائل استان به رئیس‌جمهور منتخب منعکس شود.

سیدحسن قاضی‌عسگر، افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی، چند نرخی بودن ارز و پرداخت یارانه ‌های غیر هدفمند سه مشکل اساسی کشور است، همچنین سیستم بانکی کشور نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

مدیران نباید غیرمتخصص و پروازی باشند

همچنین علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: تصویری که قرار است در این گزارش‌ها و بسته پیشنهادی به رئیس‌جمهور منتخب ارائه شود باید تصویری مبتنی بر واقعیت باشد، چون هم‌اکنون از اصفهان به‌عنوان استانی برخوردار یاد می‌شود.

مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید گزارشی مختصر و مفید از وضعیت توسعه استان به رئیس‌جمهور منتخب ارائه شود، گفت: در این گزارش باید به حوزه‌های پیشران اقتصاد استان در گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان اشاره شود، همچنین باید به پروژه‌هایی مانند قطار سریع‌السیر، دهکده لجستیک، پروژه‌های جریان دائمی زاینده‌رود و همچنین مدیریت آب اشاره کرد.

وی همچنین تأکید کرد: مدیرانی که قرار است در دستگاه‌های عملیاتی و اقتصادی استان به‌کار گمارده شوند، نباید مدیران غیرمتخصص و پروازی باشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح