کد خبر : 120160
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 22:25
-

آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/خسارت 1500 میلیارد ریالی

آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/خسارت 1500 میلیارد ریالی

قبل از سیل ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت سیلاب دو روز گذشته این استان در برآوردهای اولیه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است. خسارت یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سیلاب به چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت سیلاب دو روز گذشته این استان در برآوردهای اولیه یک‌هزار

آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/خسارت 1500 میلیارد ریالی
قبل از سیل

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت سیلاب دو روز گذشته این استان در برآوردهای اولیه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

خسارت یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سیلاب به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت سیلاب دو روز گذشته این استان در برآوردهای اولیه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی روز سه شنبه ششم اسفندماه در نشست ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ افزود: این خسارت به بخش‌های زیرساختی، مزارع کشاورزی، جاده‌های روستایی، پل‌ها، باغات، خانه‌های مسکونی و واحدهای تولیدی وارده شده است.

وی اظهارکرد: منازل مسکونی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دچار مشکل شده و امید است به این خانواده‌ها اسکان لازم داده شود تا مشکلات آن‌ها رفع و ضروری است تا ادارات و ارگان‌ها در این زمینه جمعیت هلال احمر استان را یاری کنند.

به گفته عباسی، بارندگی ۲ روز گذشته در کوهرنگ به بیش از ۲۵۰ میلی‌متر رسیده که با ذوب برف‌ها و روان آب‌های ناشی از سیلاب این میزان به ۳۵۰ میلی‌متر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت دریافتی به کسانی است که اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه کرده و برخی از این افراد حتی در بستر رودخانه اقدام به احداث مزرعه نیز کرده بودند.

عباسی تصریح کرد: با همکاری مردم و رسانه‌ها، بحران ابتدایی سیلاب در چهارمحال و بختیاری درحال فروکش کردن است و خوشبختانه این سیلاب هیچ خسارت جانی نداشته است.

وی از مسئولان خواست تا میزان اصلی خسارت را در چند روز آینده به صورت مکتوب به ستاد مدیریت بحران برای اختصاص اعتبار لازم ارسال کنند.

 

بر اثر بارندگی‌های اخیر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در شهرستان اردل

فرماندار اردل با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی‌های اخیر و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بالغ بر ۵۰۰ واحد منزل مسکونی شهری و روستایی در شهرستات اردل خسارت‌هایی دیدند، گفت: میزان خسارت آنان ۷.۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

محمود کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: بر اثر بر اثر بارندگی‌های اخیر و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بالغ بر ۵۰۰ واحد منزل مسکونی شهری و روستایی در شهرستات اردل خسارت‌هایی دیدند.

وی افزود: ۹۰ منزل مسکونی میان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد و ۵۰۰ واحد مسکونی زیر ۶۰ درصد خسارت دیدند که میزان خسارت آنان ۷.۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

کیانی با بیان اینکه رودخانه‌های بهشت‌آباد و کاج طغیان کرده‌اند، تصریح کرد: خسارت در حوزه کشاورزی شامل مزارع پرورش ماهی با ۲۰۰ تن تلفات، خسارت به تأسیسات شیلات‌های پرورش ماهی، مزارع کشاورزی و تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ مزارع کشاورزی و سربند و کانال‌های کشاورزی در مجموع ۸.۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تأسیسات شهری و روستای شهرستان اردل مانند پارک ساحلی کاج زیر آب رفته و معابر شهری و روستایی دچار خسارت شده که میزان این خسارت‌ها حدود پنج میلیارد تومان است.

کیانی اظهار کرد: منازل حاشیه رودخانه در شهر کاج جا به جا شدند که با وجود آماده بودن سال ورزشی و مدارس بسته به تمایل خود در منازل بستگان خود ساکن شدند.

وی گفت: شب گذشته جاده دیناران به رستم‌آباد به دلیل اینکه آب به لبه پل رسید، مسدود شده بود و امروز صبح بازگشایی شده و تردد در حال انجام است.

کیانی افزود: بر اثر بارندگی‌های اخیر و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها میزان خسارت وارد شده به تأسیسات جاده‌ای اعم از راه‌های اصلی و فرعی و راه روستایی ۶.۷ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی میزان هدر رفت خاک ۹۴ هزار و ۲۰۰ هکتار تن و خسارت به سازه‌های آبی ۲۰۰ متر مکعب که در مجموع ۲.۴ میلیلرد تومان است.

کیانی از تخریب ایلراه‌های عشایری شهرستان به طول ۲۱۰ کیلومتر خبر داد و گفت: خسارت این ایلراه‌ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه به ۲۰ باب چشمه و آبشخور دامی نیز ۱۵۰ میلیون تومان و به ۱۰ حلقه چاه ۱۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد، گفت: کانال‌های آبرسانی کشاورزی و مراتع عشایری دیناران به طول هشت کیلومتر با خسارت ۳۰۰ میلیون تومان و تلفات دام سبک ۱۷۰ رأس به میزان ۳۴۰ میلیون تومان است.

فرماندار اردل خاطرنشان کرد: خسارت به تأسیسات آبرسانی روستایی با قطع آب ۱۰ روستا همراه شد که با در حال حاضر با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

 

دریچه‌های سد چشمه زنه هفشجان بازگشایی شد

فرماندار شهرکرد گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها و احتمال وقوع حادثه، با هماهنگی انجام شده قبل از شروع بارش‌ها دریچه‌های سد چشمه زنه هفشجان بازگشایی شد تا در هنگام بارش‌ها حجم آب به حدی بالا نرود که موجب خسارت شود.

عبدالعلی ارژنگ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: در شهر شهرکرد با تمهیداتی که از مدت‌ها قبل انجام شده بود و اجرای کانال‌هایی در قسمت جنوبی شهر، در مقایسه با بارش‌های گذشته شاهد آبرفتگی چندانی در شهر نبودیم البته با شدت گرفتن بارش‌ها برخی از جوی و جداول پاسخگو نبود و آب روی سطح آسفالت جاری می‌شد.

وی افزود: در برخی منازل به دلیل پایین بودن کد ارتفاعی آنان، مشکلاتی ایجاد شد که توسط شهرداری شهرکرد مرتفع شد و در مجموع در شهرکرد مشکل خاصی وجود ندارد.

ارژنگ گفت: اکنون رواناب‌های ایجاد شده در اثر بارش‌های اخیر از جنوب شهر خارج می‌شود و پروژه‌ای که قرار بود توسط منابع طبیعی برای هدایت آب به سمت دشت شهرکرد صورت گیرد، اجرایی نشده و در حقیقت این بارش‌ها تلنگری به متولیان امر است تا این پروژه‌ها سریع‌تر اجرایی شوند و تغذیه مصنوعی دشت شهرکرد شکل گیرد.

فرماندار شهرکرد خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها و احتمال وقوع حادثه، با هماهنگی انجام شده قبل از شروع بارش‌ها دریچه‌های سد چشمه زنه هفشجان بازگشایی شد تا در هنگام بارش‌ها حجم آب به حدی بالا نرود که موجب خسارت شود.

 

ترافیک در سه محور چهارمحال و بختیاری نیمه سنگین است

 

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در سه محور یاسوج لردگان، بروجن لردگان و شهرکرد سورشجان، گفت: تردد در سایر جاده‌های استان روان است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اکنون محور بروجن لردگان و شهرکرد سورشجان به دلیل بارندگی نیمه سنگین و لغزنده است.

وی افزود: محور یاسوج لردگان نیز به دلیل وقوع سیل در شیراز و برگشت مسافران از استان فارس، نیمه سنگین است.

سرهنگ نوربخش بیان کرد: محور سورشجان کوهرنگ نیز به دلیل بالا آمدن ارتفاع آب پل سودجان به صورت مقطعی و موقت مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: گردنه چری و شاه‌منصوری نیز از دو روز گذشته به دلیل سقوط بهمن و وجود برف و بوران مسدود شده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سایر جاده‌‎های استان نیز به دلیل بارندگی لغزنده هستند اما تردد در آن‌ها روان است.

 

۲ منزل مسکونی در شهرستان سامان تخریب شد

فرماندار سامان از تخریب ۲ باب منزل در روستاهای چم کاکا و گرمدره از توابع بخش زاینده رود این شهرستان در بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری – کمال اکبریان گفت: با تدبیر به موقع بخشدار زاینده رود ساکنان این ۲ منزل قبل از تخریب به خارج از ساختمان و محل اسکان اضطراری منتقل شدند.

وی تاکید کرد: مجموع منازل تخریب شده شهرستان سامان در بارندگی اخیر ۵ باب است.

خروج سامانه بارشی از اواخر وقت امروز / همچنان خطر سیل وجود دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی تا غروب در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق غربی اعم از مناطق بافت، چمن گلی و میانکوه اردل و بخش‌های جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و امید است تا اواخر وقت امروز از سطح استان خارج شود.

مهرداد قطره در گفت گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: میزان بارندگی در ۷۲ ساعت گذشته در شهرکرد ۵۱ میلیمتر، بروجن ۷۶ میلیمتر، کوهرنگ ۲۳۹ میلیمتر، لردگان ۱۴۴ میلیمتر، سامان ۶۲ میلیمتر، فرخشهر ۴۷ میلیمتر، بلداجی ۷۸ میلیمتر، دزک ۱۰۰ میلیمتر، اورگان ۷۰ میلیمتر، مالخلیفه ۹۵ میلیمتر، فارسان ۷۵ میلیمتر، اردل ۶۱ ملیمتر، بن ۵۸ میلیمتر و سورشجان ۷۳ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است، افزود: میانگین بارش استان به ۶۶۸ میلیمتر رسیده که میانگین بلند مدت آن تاکنون ۴۸۶ میلیمتر بوده است.

قطره تصریح کرد: سامانه بارشی تا غروب در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق غربی اعم از مناطق بافت، چمن گلی و میانکوه اردل و بخش‌های جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و امید است تا اواخر وقت امروز از سطح استان خارج شود.

وی ادامه داد: امروز همچنان خطر سیل در برخی مناطق استان به ویژه در منطقه بازفت، چمن گلی و میانکوه اردل وجود دارد.

قطره از ورود سامانه بارشی از شنبه هفته آینده به استان خبر داد و گفت: بارش‌ها از مناطق غربی آغاز خواهد شد و اوج بارش‌ها در روزرهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در تمام نقاط استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بیان کرد: با توجه به انباشت بارش سامانه فعلی و حجم رطوبت موجود در جو، امکان خطر سیل در سامانه پیش رو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر مطلوب یوده است، گفت: اصلاً انتظار نیست که خشکسالی ۱۰ سال گذشته با یک سال ترسالی جبران شود و تأمین آب سفره‌های آب زیرزمینی به حداقل یک دوره ۱۰ ساله ترسالی نیاز دارد.

 

رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود طغیانی و سیلابی است

استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد و با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی روز سه شنبه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

وی یادآور شد: ۳۰ روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.

عباسی اعلام کرد: در پی بارش‌ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را ۴ هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: در پی این بارش‌ها تاکنون ۷ پل در جاده‌های اصلی این استان و نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.

وقوع سیلاب در شهرستان بروجن / میزان خسارت در دست بررسی است

فرماندار بروجن با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان از روز گذشته با چهار تیم از سطح شهرستان بازدید کردند و اکنون در آماده‌‎باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

ملکی تصریح کرد: شب گذشته به دلیل وقوع حادثه احتمالی تعدادی از مردم در بخشی از شهر نقنه منازل خود را تخلیه کرده و در دو مدرسه اسکان یافتند.

وی بیان کرد: در برخی از روستاهای بخش بلداجی که در حوزه تالاب چغاخور قرار دارند و تعدادی از روستاهای حوزه بخش گندمان نیز مانند روستای کُنک، سیف‌آباد، حسین‌آباد سیلاب رخ داده اما خسارت دقیق مشخص نشده است.

فرماندار بروجن خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در سطح شهرستان بروجن تا ساعت هشت صبح امروز حدود ۸۰ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که اوضاع تحت کنترل است و خوشبختانه خسارت جانی وجود نداشته است، گفت: خسارت مالی در حوزه باغات و کشاورزی و … به صورت مکتوب اعلام خواهد شد.

 

طغیان رودخانه در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۱۵۶ میلی‌متری باران در شهرستان لردگان، اظهار کرد: اولویت اصلی حفظ جان مردم در این حوادث بود که خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی را شاهد نبودیم.

وی افزود: بارش‌های اخیر خسارت‌های فراوانی را به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، شیلات‌ها و خانه‌ها وارد کرده است.

حسین‌پور ادامه داد: با کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران ساختمان‌های در معرض خطر و در مسیر مسیل‌ها تخلیه شده و در مساجد و منازل اقوامشان اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان لردگان باز است.

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

 

امدادرسانی به ۶۵۰ حادثه دیده بر اثر بارش باران شدید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از امدادرسانی به ۶۵۰ حادثه دیده بر اثر بارش باران شدید در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

سیداحمد مرتضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با ورود یک سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری وقوع بارش شدید باران و رانش ناگهانی زمین در روستای دره شیخ عالی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ صبح روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸، تیم‌های عملیاتی جمعیت احمر شهرستان کوهرنگ بلافاصله وارد عمل شدند و پس از ارزیابی، اقدام به انتقال خانوارهای حادثه دیده به مناطق امن کردند.

وی افزود: بارش‌های اخیر در سطح استان موجب بروز سیل، آب گرفتگی و طغیانی شدن رودخانه‌ها شد و در بسیاری از نقاط پر خطر با راهنمایی امدادگران منطقه را ترک کردند.

وی در خصوص وضعیت اسکان اضطراری ساکنان و مسافران نوروزی گفت: بیش از ۲۵۰ نفر در پایگاه‌ها، مناطق امن و شعب، اسکان اضطراری داده شدند.

مرتضوی بیان کرد: در جریان سیل اخیر یک هزار و ۱۸۵ نفر در شهرستان‌های ۹ گانه استان چهار محال و بختیاری حادثه دیدند.

مرتضوی خاطرنشان کرد : در عملیات‌های صورت گرفته ۱۸۰ امدادگر و نجاتگر در قالب ۴۲ تیم امدادی با استفاده از ۲۰ دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات، به کار گرفته شد.

وی در پایان از مردم خواست که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و از نزدیک شدن به اماکنی که احتمال سیل، رانش زمین، سقوط بهمن و دیگر موارد خطر ساز، پرهیز کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح