کد خبر : 114677
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 22:37
-

آرامش مناسبی بر بازار خراسان جنوبی حاکم است

آرامش مناسبی بر بازار خراسان جنوبی حاکم است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با تدبیر درست در تنظیم بازار، قدرت خرید مردم را بالا ببریم، گفت: آرامش مناسبی بر بازار خراسان جنوبی به خاطر مراعات اصناف و بازاریان و همکاری مردم حاکم است و تلاش و رصد بازار توسط دستگاه‌های متولی باعث شده که بازار استان نسبت به سایر مناطق

آرامش مناسبی بر بازار خراسان جنوبی حاکم است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با تدبیر درست در تنظیم بازار، قدرت خرید مردم را بالا ببریم، گفت: آرامش مناسبی بر بازار خراسان جنوبی به خاطر مراعات اصناف و بازاریان و همکاری مردم حاکم است و تلاش و رصد بازار توسط دستگاه‌های متولی باعث شده که بازار استان نسبت به سایر مناطق تنش کمتری داشته باشد.

حمید ملانوری، شب گذشته ۳۰ آبان در کارگروه تنظیم بازار استان، ضمن تبریک هفته بسیج اطهار کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم باید همه کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در دسترس باشد و ما بتوانیم آن جاهایی که با تکانه هایی مواجه می شویم، قدرت تنظیم بازار را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر این که رونق در کسب و کار، تابع عرضه و تقاضاست، یادآور شد: هر چه میزان تقاضا افزایش یابد، عرضه کالا بیشتر شده، رونق تولید و نشاط در جامعه را به همراه دارد و تحقق این مهم، تنها با بالا بردن قدرت خرید مردم میسر می‌شود.

استاندار، بازار و موضوع تأمین کالاهای مورد نیاز مردم را از اساسی ترین شعارهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: از همان ابتدای شروع به کار دولت، ستاد تنظیم بازار شکل گرفت و به ریاست دکتر مخبر با قوت و قدرت در حال تشکیل جلسه و رصد وضعیت بازار است.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، استان ها نیز مکلفند به صورت هفتگی نسبت به تشکیل کارگروه های مرتبط اقدام کنند.

ملانوری با تأکید بر این که بازار خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها، تنش کمتری دارد، ادامه داد: مراعات اصناف، همراهی مردم، اعتقادات جامعه و … باعث شده آرامش بر بازار حاکم باشد.

وی افزود: تلاش اصناف، مدیران، ناظران و بازرسان، اتاق اصناف و اتحادیه ها و … در این آرامش حاکم بر بازار نقش بسزایی داشته است.

استاندار با تأکید بر اینکه فساد، باعث بروز خرابی در روند عرضه، تقاضا، تولید و بازار می شود، گفت: برخی افراد به هر دلیلی، منافع شخصی خود را به انتفاع عمومی ترجیح می دهند، شرایط مردم را نمی بینند و دست به احتکار، کم فروشی یا گرانفروشی می زنند و این فساد و خرابی را سبب می شوند.

ملانوری اظهار کرد: وظیفه ما این است که قدرت تدبیر را بالا ببریم و همه شرایط را به گونه ای تنظیم و کنترل کنیم که بازار دچار تکانه و مشکل نشود.

وی با اشاره به وضعیت بازار مرغ استان، تصریح کرد: ما از تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ کشور هستیم و برای رسیدن به این جایگاه، دستگاه های مرتبط به خوبی ورود کرده و با جدیت در تلاش می باشند.

استاندار با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات استان، تأمین و توزیع نهاده‌ها با توجه به تشدید خشکسالی هاست، گفت: میزان نهاده‌ای که در حال حاضر به صورت ماهانه توزیع می‌شود، معادل ۲۲ هزار تن و چند برابر کل نهاده‌ای است که در سال گذشته توزیع شده است.

ملانوری تصریح کرد: بخش عمده ای از نهاده ها وارداتی است و واردات کالاها نیز تابع شرایط تحریم و فشار می باشد، با این وجود به جهت اهمیت موضوع، تمام تلاش مان بر این است که نهاده لازم را وارد کنیم تا دامداران استان نگران تأمین نهاده نباشند.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری‌ها برای تنظیم بازار باید محلی باشد، تأکید کرد: آن چه ما را نجات می دهد، تدابیر استانی و دولت محلی است.

به گفته وی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، مصوباتی دارد اما ما باید با توجه به شرایط استان تصمیم گیری کنیم و به مصوبات ملی وابسته نباشیم.

استاندار از تدبیر استان و راه اندازی سه گروه کاری تخصصی ذیل کارگروه تنظیم بازار گفت و اظهار داشت: گروه های کاری برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت‌دهی به سمت حمایت از مصرف‌کننده و برنامه‌ریزی و ارائه راهکار های لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی شکل گرفته و به طور مرتب در حال برگزاری است.

ملانوری ادامه داد: این سه گروه کاری ابتکاری شکل گرفت تا با حمایتی که از تولید کننده، مصرف کننده و حمل و نقل می شود، شرایط بازار به خوبی مدیرت گردد.

وی یادآور شد: با تدابیر مناسبی که صورت گرفت ، در حال حاضر وضعیت انبارهای ذخیره کالاهای اساسی (برنج، روغن، مرغ منجمد و… ) استان شرایط مطلوبی دارند و هیچ گونه نگرانی در بحث کمبود کالا نداریم؛ همواره تأکیدمان هم بر این است که از تولید داخلی حمایت شود.

افزایش قیمت گوشت قرمز طی ماه‌های آینده

عباس جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: در نتیجه خروج دام سبک و سنگین از استان طی ماه‌های آینده با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه خواهیم شد.

بیش از ۶۱ هزار ۵۰۰ مورد بازرسی از سطح بازار استان از ابتدای امسال صورت گرفته که در این خصوص هزار و ۸۸ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ارزش پرونده‌های تخلف در این مدت ۳۲ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در حوزه آرد و نان هشت هزار و ۴۷۳ فقره بازرسی انجام شد که در این راستا ۲۰۷ پرونده تخلف به دلیل کم فروشی، فروش آرد دولتی و تعطیلی یک شیفت نانوایی به ارزش ۵۷۵ میلیون تومان تشکیل شده است.

جرجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۹ واحد انبار فعال در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام شده است، افزود: تاکنون تعداد فعالان استان در سامانه جامع تجارت ۲ هزار و ۵۴۲ نفر و میزان فروش نیز  ۳۳ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به وضعیت قیمتی برخی کالاها اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه عدس هشت درصد، مرغ ۲۰ درصد، سیب‌زمینی ۱۵۶درصد، گوشت گاو چهار درصد، برنج هندی ۲۱ درصد و پیاز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: طی ماه‌های آتی افزایش قیمت گوشت قرمز با توجه به خروج دام سبک و سنگین از استان پیش بینی می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که با محوریت ارائه گزارش وضعیت بازار استان، گزارش تنظیم بازار محصولات کشاورزی و پیگیری مصوبات جلسات گذشته برگزار شد، گزارش مبسوطی از وضعیت بازار استان ارائه شد . کنترل کالاها از مبدأ تولید تا محل خرده فروشی، رصد کلیه کالاها، توزیع مرغ گرم به میزان نیاز بازار و .. از جمله مواردی بود که در این گزارش‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح