کد خبر : 102945
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 22:46
-

آرین منش: جهش تولید یعنی پرش و جبران عقب ماندگی

آرین منش: جهش تولید یعنی پرش و جبران عقب ماندگی

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید یعنی یک پرش و جبران عقب ماندگی و حرکت کردن فراتر از رونق تولید، برنامه ششم توسعه و چشم انداز بیست ساله. محمدجواد آرین منش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال۹۸ سال بسیار سختی برای اقتصاد کشور بود، اظهار کرد: این سال،

آرین منش: جهش تولید یعنی پرش و جبران عقب ماندگی

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید یعنی یک پرش و جبران عقب ماندگی و حرکت کردن فراتر از رونق تولید، برنامه ششم توسعه و چشم انداز بیست ساله.

محمدجواد آرین منش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال۹۸ سال بسیار سختی برای اقتصاد کشور بود، اظهار کرد: این سال، سال رونق اقتصادی نامگذاری شده بود اما حوادث طبیعی و مسائل سیاسی، اجتماعی، کاهش صادرات و درآمدهای نفتی و شدت گرفتن تحریم ها فشار زیادی به مردم وارد کرد اما این فشارها و محدودیت ها در مواردی برای اقتصاد کشور مفید بود.

وی ادامه داد: جامعه و اقتصاد وادار شد تا نیازمندی های خود را در شرایط تحریم ها و فشارها تامین کند. تلاش برای افزایش صادرات غیرنفتی، کاهش بدهی های خارجی، توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه نسبی تولید داخلی از جمله دستاوردهای اقتصادی سال گذشته بود. با این حال آثار و پیامدهای اقتصادی سال گذشته مثل کاهش ذخایر ارزی، تحریم ها، رکود اقتصادی ناشی از کرونا بر اقتصاد ایران در سال ۹۹سایه انداخته و امسال سال تاب آوری و مقاومت مردم ایران در برابر این فشارها است.

این فعال سیاسی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید، خاطرنشان کرد: همانطوری که رهبری گفتند، باید مردم آثار تحقق شعار سال را در زندگی خود احساس کنند. شعار سال نباید در حد حرف یا تابلوهای شهری باشد. جهش تولید یعنی یک پرش و جبران عقب ماندگی یعنی فراتر از رونق تولید، برنامه ششم توسعه و چشم انداز بیست ساله حرکت کردن که کار بسیار سختی است چون در کشور برخی ابزار و لوازم کافی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد. جهش تولید به سرمایه داخلی و خارجی نیاز دارد که با خروج شرکت های خارجی از کشور، سرمایه کافی وجود ندارد.

آرین منش با بیان اینکه جهش تولید به الزاماتی نیاز دارد، تصریح کرد: بیان صادقانه شرایط کشور به مردم، بازسازی اعتماد جامعه به حاکمیت، جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور، همدلی و انسجام ملی، هماهنگی قوای سه گانه، داشتن برنامه جامع برای بخش دولتی و خصوصی، همراهی نظام بانکی، بیمه و گمرک، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، تخصیص منابع کافی برای پژوهش و توسعه رابط با دنیا از جمله این الزامات است.

وی در پایان با اشاره به اینکه منابع بانکی باید به سمت تولید هدایت شود، گفت: مجلس یازدهم نباید دنبال تقابل با دولت باشد زیرا این کار، فرصت ها را از بین می برد. کار مجلس ریل گذاری و ایجاد زمینه های قانونی برای تولید است. در مجالس قبلی قوانین بسیار خوبی مثل رفع موانع تولید، اصلاح نظام بانکی و رونق کسب و کار تصویب شده است که باید اجرایی شود. از سویی باید روابط اقتصادی با دنیا نیز ترمیم شود زیرا اقتصاد دنیا در هم تنیده است و هیچ کشوری نمی تواند مستقل از اقتصاد دنیا، مشکلات خود را حل کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح