کد خبر : 164298
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 14:55
-

آزمایشگاه‌های زنجان قادر به شناسایی کرونای انگلیسی است

آزمایشگاه‌های زنجان قادر به شناسایی کرونای انگلیسی است

ایسنا/زنجان معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان زنجان مشاهده نشده ولی باید عنوان کرد آزمایشگاه‌های این استان قادر به تشخیص کرونای انگلیسی هستند. علیرضا آرمانی‌کیان ظهر امروز (۶ اسفندماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با ویروس کرونای انگلیسی، اظهار کرد:

آزمایشگاه‌های زنجان قادر به شناسایی کرونای انگلیسی است

ایسنا/زنجان معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان زنجان مشاهده نشده ولی باید عنوان کرد آزمایشگاه‌های این استان قادر به تشخیص کرونای انگلیسی هستند.

علیرضا آرمانی‌کیان ظهر امروز (۶ اسفندماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با ویروس کرونای انگلیسی، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به پرایمری که انستیتوپاستور به دلیل کار تخصصی آزمایشگاه دانشگاه علوم‌پزشکی استان داده، آزمایشگاه‌های استان زنجان قادر به انجام کارهای اولیه و اصلی، اعم از شناسایی ویروس کرونای انگلیسی است.

وی با بیان اینکه ژن‌های مرتبط با ویروس انگلیسی را فقط انستیتوپاستور می‌تواند در سطح کشور انجام دهد، زیرا کار پردردسر، تخصصی و هزینه‌بر است، افزود: آزمایشگاه‌های استان زنجان با استفاده از پرایمرها می‌تواند تنها یکی بودن ژنوم ویروس کرونای انگلیسی را تشخیص دهد و در صورت مثبت شدن تست به انستیتوپاستور ارسال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان زنجان مشاهده نشده است، تصریح کرد: حدود ۶ نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی بودند که طی بررسی‌های انجام شده، تست آنان منفی شد. البته نباید زیاد استرس ویروس کرونای انگلیسی را داشته باشیم و باید هوشیار عمل کرده و به علائم توجه کنیم و در صورت افزایش شدت علائم بیماری، سریعاً به پزشک مراجعه کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان شیب ملایمی دارد و هنوز وارد پیک چهارم کرونا در استان زنجان نشده‌ایم، ادامه داد: همه بیمارستان‌های استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و نیروهای درمانی، تجهیزات و غیره در خدمت مردم است و با توجه به گذشت یک سال از شیوع کرونا تجربیات خوبی در خصوص مبارزه با کرونا داریم.

آرمانی‌کیان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۷۹ درصد در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال با پیک چهارم بیماری کرونا مواجه خواهیم بود، بنابراین همه زنجانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع پیک بعدی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و میانگین بستری روزانه نیز به ۲۸ تا ۳۰ نفر رسیده است، افزود: رنگ‌بندی شهرها کاملاً به رفتارهای مردم بستگی دارد، به طوری که هر چقدر رفتارها سنجیده، بموقع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد، رنگ شهر بهتر است و امورات زندگی به خوبی می‌چرخد و در صورت رعایت نکردن، خود مردم ضرر می‌کنند.

این مسئول در رابطه با ابتلای کادر درمان استان به بیماری کرونا، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون؛ بیش از ۱۳۰۰ نفر از کادر درمان استان تست کرونا آنان از لحاظ آزمایشگاهی مثبت شده و افراد مشکوک به کرونا نیز آمار قابل توجهی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان از ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن کووید – ۱۹ به کشور خبر داد و گفت: در فاز نخست تزریق واکسن کووید – ۱۹، افراد دارای عوارض بسیار ملایمی بودند. گفتنی است هنوز فاز دوم واکسیناسیون در استان شروع نشده ولی پس از واکسیناسیون کادر درمان، نوبت به افراد پرخطر اعم از افرادی دارای بیماری زمینه‌ای خواهد رسید.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه بیماری کرونا عوارض روانی بسیار سنگینی بر جای گذاشته است، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی کلینیک تخصصی سوگ تاکنون؛ ۵۲۱ نفر مراجعه کرده‌اند و در همه بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های سلامت روان‌شناس برای غربالگری مستقر است.

وی از خطر جدی عوارض بیماری کرونا در ابعاد روان‌شناختی و روان‌شناسی اعم از افسردگی‌های متعدد و غیره خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون تمهیداتی برای سرویس‌دهی به این بیماران اتخاذ شده است ولی به نظر می‌رسد کارهای بسیار جدی‌تری پس از کرونا باید انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح