کد خبر : 164042
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 11:47
-

آغاز احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی در دانشکده کشاورزی شیراز

آغاز احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی در دانشکده کشاورزی شیراز

عملیات احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان استان فارس در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، آغاز شد. به گزارش ایسنا منطقه فارس، سه شنبه سوم اردیبهشت، عملیات اجرایی احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با حضور وزیر علوم و جمعی از مسئولان ارشد استان فارس

عملیات احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان استان فارس در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، آغاز شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، سه شنبه سوم اردیبهشت، عملیات اجرایی احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با حضور وزیر علوم و جمعی از مسئولان ارشد استان فارس و رئیس و معاونان دانشگاه شیراز، آغاز شد.

پروژه نیروگاه خورشیدی دانشکده کشاورزی قرار است در قالب 2 نیروگاه 10 مگاواتی و طی مدت 6 ماه احداث شود و  اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن 20 میلیون یورو برآورد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین با تاکید براینکه دانشگاه باید با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها، علم و ثروت برای جامعه تولید کند، سرمایه گذاری در مسیر تجهیز و توسعه فعالیت‌های دانشگاهی را موجب رشد کل جامعه دانست.

دکتر منصور غلامی با بیان اینکه بسیاری از فعالیتهای انجام شده در دانشگاه‌ها، ابعاد و تاثیری جهانی دارد، گفت: بسیاری از دانشگاه ها در کشور گام‌های خوبی برای تامین منابع مالی مورد نیاز برداشته‌اند.

وی توانمندسازی دانشگاه‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز را از رویکردهای وزارت علوم بیان و اضافه کرد: همانگونه که در برنامه ششم توسعه مطرح شده، هر واحد آموزش عالی باید با استفاده از ظرفیت‌های خود هم در زمینه تولید علم هم در بحث تولید ثروت تلاش کند.

وزیر علوم با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف علمی، بازدهی و سودآوری مناسبی خواهد داشت، اهتمام استان فارس برای جذب سرمایه گذار علمی را ویژه خواند و گفت: سودآوری سرمایه گذاری در زمینه علمی، نسل امروز و آیندگان را بهره مند خواهد کرد.

غلامی همچنین مراکز رشد را عاملی برای توسعه ارتباط بین علم و صنعت دانست و با اشاره به وجود بیش از 196 مرکز رشد در کنار دانشگاه‌ها در کشور، این واحدها را مراکزی برای کسب ثروت نیز ارزیابی کرد.

وزیر علوم با اشاره به فعال بودن 43 پارک علم و فن آوری در کشور و بهره مندی این پارکها از جوانان نخبه، گفت: اگر پارک های علم و فناوری در کنار مراکز آموزش عالی قرار گیرند، ارتباط صنعت و دانشگاه بهتر از گذشته خواهد شد .

دکتر حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز  هم گفت: دانشگاه شیراز با  70 سال سابقه درخشان و با تلاش و دلسوزی اساتید، دانشجویان و کارکنان ، خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه داده است .

وی افزود : دانشگاه رسالت و آینده نگری خود را با یک پوست اندازی آغاز کرده و آن حضور در متن جامعه و حل مسائل آنهاست .

رئیس دانشگاه شیراز گفت: خروج از پوسته ی سنتی در این دانشگاه آغاز شده و توجه به جامعه و علوم کاربردی در دستور کار قرار دارد .

دکتر نادگران ادامه داد : طرحی که امروز ساخت آن آغاز شد  درحقیقت  یکی از موارد پوست اندازی دانشگاه است .

دکتر ستایش، معاون اداری و مالی و سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: رسالت مهم دانشگاه ها حرکت در مسیر برنامه های استراتژیک نظام است .

وی افزود: بر اساس افق 1404 و ماده 59 برنامه توسعه باید حداقل 5 درصد از ظرفیت برق کشور از نیروگاه های پاک و تجدید پذیر تامین شود و هم اکنون آمار حدود نیم درصد است .

معاون دانشگاه شیراز گفت: استان فارس شرایط اقلیمی بسیار مناسبی برای اجرای نیروگاه های خورشیدی دارد و دانشکده دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه شیراز روزانه حدود 10 ساعت تابش آفتاب دارد و بیش از 300 روز از سال هم آفتابی است .

وی، عاری بودن از آلاینده ها، محصول صدردصد صادراتی، سرمایه گذاری صد درصد خارجی؛ را از ویژگی های  منحصر به فرد این پروژه برشمرد .

معاون اداری مالی دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه به شدت در تنگناهای مالی است و باید کاری کنیم که کمتر دستمان به سمت خزانه دراز شود .

دکتر ستایش خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه شیراز بخواهد به فعالیت های خود ادامه دهد، باید وابستگی خود را از پول نفت کاهش دهد .

او گفت: هم اکنون رتبه دانشگاه شیراز از نظر عدم وابستگی به بودجه دولتی رتبه 8 دانشگاه های کشور است و باید تلاش کنیم که این رتبه را بهبود بخشیم .

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز گفت : به همین منظور، واحد سرمایه گذاری و امور اقتصادی در دانشگاه شیراز راه اندازی شده است و هم اکنون10 پروژه را در دست بررسی و اجرا دارد .

به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی در دانشکده کشاورزی شیراز، عملیات اجرایی دو نیروگاه 25 مگاواتی خورشیدی نیز در شهرستان‌های آباده و نیریز استان فارس به شکل ویدئوکنفرانسی شروع شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح