کد خبر : 79974
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 19:00
-

آغاز طرح ملی “من قرآن را دوست دارم” در فارس

آغاز طرح ملی “من قرآن را دوست دارم” در فارس

ایسنا/فارس با رونمایی از پوستر، در جلسه شورای قرآن و عترت استان فارس طرح ملی”من قرآن را دوست دارم” رسما در این استان آغاز به کار کرد. نشست شورای قرآن و عترت استان فارس دوشنبه ۱۴ تیر و با محوریت طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» و برنامه‌های دهه امامت و ولایت امروز، ۱۴ تیرماه

آغاز طرح ملی "من قرآن را دوست دارم" در فارس

ایسنا/فارس با رونمایی از پوستر، در جلسه شورای قرآن و عترت استان فارس طرح ملی”من قرآن را دوست دارم” رسما در این استان آغاز به کار کرد.

نشست شورای قرآن و عترت استان فارس دوشنبه ۱۴ تیر و با محوریت طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» و برنامه‌های دهه امامت و ولایت امروز، ۱۴ تیرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت

دبیر شورای قرآن و عترت استان فارس در این جلسه گفت: طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» با هدف آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به عموم مردم طی ۱۴ جلسه آغاز شده است.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، افزود: یکی از آسیب‌هایی که در حوزه شورای قرآن و عترت استان وجود دارد این است که هنوز آیین‌نامه یا اساسنامه‌ شورا تدوین نشده است و امیدواریم در اولین فرصت این مسئله مرتفع شود.

سلامی به اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی مصوبه شورای قرآن و عترت استان اشاره و اضافه کرد: این طرح از ابتدای سال در مسجد قدس شیراز کلید خورد که به صورت مستمر هر هفته برگزار شده است و نمایشگاهی نیز در این رابطه به شکل هفتگی در صحن حرم‌های مطهر حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین گفت: به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت در حرم مطهر از روز عرفه برنامه‌های حرم آغاز شده و تا دو سه روز بعد از دهه ولایت امامت و ولایت یعنی سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) ادامه خواهند داشت.

سلامی گفت: مراسم قرائت خطبه غدیر نیز ساعت هشت صبح روز عید سعید غدیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

اجرای بیش از ۸۰۰ برنامه در ایام دهه ولایت و امامت

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان فارس نیز از اجرای قریب ۸۱۰ برنامه در ۲۲ محور طی ایام دهه ولایت و امامت در استان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی گفت: اجرای دوره‌های تخصصی غدیرشناسی به مدت ۱۰ روز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، اجرای ویژه برنامه‌های شبانه طی ۱۰ شب ایام دهه ولایت و امامت، برپایی نمایشگاه غدیرشناسی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، برگزاری مسابقه و خطابه غدیر، اطعام غدیر که طی آن ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع خواهد شد، اجرای ویژه برنامه غدیر در رادیو و تلویزیون به مدت ۱۰ شب، انجام ۱۴ مورد ازدواج آسان، توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی مراسم جشن طی ۱۰ شب در محل بنیاد غدیر فارس و غیره از جمله برنامه‌های این ایام هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر ذیل این بنیاد در استان به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، گفت: در روز غدیر نیز بیعتی با نماینده ولی فقیه با حضور اعضای هیئات مذهبی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهیم داشت که طی مسیر هیئات مذهبی به سمت حرم مطهر حرکت کرده و در نهایت در این مکان مقدس با آرمان‌های ولایت تجدید میثاق خواهند کرد.

احمدی از فعالیت ۱۲ کارگروه ذیل این بنیاد خبر داد و افزود: کارگروه دانشگاهیان، فرهنگی و هنری، مساجد و هیئات مذهبی، فرهنگیان و دانش‌آموزان، کارگری و کارآفرینی، فضای مجازی، کودک و نوجوان، زنان و خانواده، تبلیغات، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و نیروهای مسلح کارگروه‌های ذیل این بنیاد هستند که به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

برگزاری حداقل ۴۰۰ جلسه خانگی قرآنی در فارس

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس نیز با اشاره به اجرای طرح «نورالثقلین» با هدف شناسایی جلسات خانگی و سنتی قرآن کریم گفت: تاکنون ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن در استان فارس شناسایی کرده‌ایم که برای ۲۰۰ جلسه آن دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم.

محمدحسن اسلامی با یادآوری اینکه اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و … در اجرای این طرح مشارکت و همراهی دارند، گفت: قول‌های مساعدی هم برای اجرای این طرح از سوی سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور داده است تا این طرح به ثمر برسد.

سه‌شنبه‌های مهدوی در فارس

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس نیز از طراحی سامانه سه‌شنبه‌های مهدوی در این استان خبر داد و گفت: سامانه مذکور مردمی است و در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) مستقر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق، افزود: تاکنون دو نوبت اساسنامه برای شورای قرآن و عترت تنظیم و تقدیم شورا شده است که منتظر نظر نهایی این شورا هستیم و امیدواریم در جلسه‌ای که با حضور تمام رؤسای دستگاه‌ها برگزار می‌شود بتوانیم این اساسنامه را به تصویب برسانیم.

حدائق با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآن و عترت در استان فارس باید با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا شوند، گفت: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در این شورا به تصویب رسید گرچه این طرح به صورت جسته و گریخته در نقاط مختلف استان هم اجرا می‌شد اما هدفمند کردن این طرح در دستور کار شوراست.

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس با بیان اینکه در اجرای این طرح دستگاه‌های مختلفی نظیر مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حلقه‌های صالحین، آموزش و پرورش و غیره همکاری داشته‌اند، گفت: در حال طراحی سامانه سه‌شنبه‌های مهدوی هستیم تا هر کسی که علاقه‌مند بود بتواند در این طرح شرکت کند.

حدائق با یادآوری اینکه سامانه مذکور مردمی است و در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) مستقر خواهد شد، گفت: در این سامانه اسامی مجریان طرح سه‌شنبه‌های مهدوی به عنوان فعال مهدوی درج می‌شود که می‌توان هم آنان را شناسایی و هم برنامه‌ریزی جدی برای آنان داشت، تا کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، آموزش‌های لازم را ببینند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح