کد خبر : 80209
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 19:57
-

آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان

آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان

ایسنا/خراسان رضوی مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان از عصر امروز آغاز می‌شود. محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امروز در نشست خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از

آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان

ایسنا/خراسان رضوی مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان از عصر امروز آغاز می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امروز در نشست خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری بخش مقدماتی مسابقات به اتمام رسیده و در روزهای آینده مرحله نهایی آن برگزار خواهد شد. هدف اصلی برگزاری این مسابقات انس و الفت با قرآن است. لازم است تمام فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری دانش آموزان را به سمت انس با قرآن و معنویت ببرد. مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش دانش‌آموزان تنها مسابقات رسمی زیر ۱۸ سال کشور است.

مسیب‌زاده با بیان اینکه این مسابقات برای ما بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: داوران ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ملی و از اساتید برجسته هستند. عوامل اجرایی و فنی برتر برای این مسابقات انتخاب شدند. امسال نیز همانند سال گذشته، فضای  IT و فناوری اطلاعات بسیار اهمیت دارد. پایه این مسابقات بین‌المللی است و اواخر سال جاری نیز شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در ۱۴ رشته از جمله قرائت، حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء، نهج‌البلاغه، روش تدریس احکام و… برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال در برگزاری این دور از مسابقات صرفه‌جویی در هزینه‌ها اتفاق افتاده است. این مساله در کنار افزایش دو برابری جوایز دانش‌آموزان و افزایش ۱/۵ برابری جوایز فرهنگیان است. مسابقات فرهنگیان نو پا و مسابقات دانش‌آموزان قدمت زیادی دارد. از ساعت ۱۷ عصر امروز، مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان آغاز و از شبکه مجازی شاد و شبکه تلویزیونی قرآن سیما پخش خواهد شد.

مسیب‌زاده ادامه داد: تمام تلاش ما این است که مسابقات با وجود برگزاری به صورت مجازی، جنبه حقیقی نیز داشته باشد. در همین راستا برای دانش‌آموزان و فرهنگیان بسته‌های متبرک رضوی ارسال می‌شود. در این وضعیت تلاش کردیم که نام قرآن مغفول نماند. ما نیز با مشکلاتی مانند قطعی برق و اینترنت مواجه هستیم اما قول خواهیم داد که مسابقات با قضاوت درست و بدون نقص برگزار شود.

وی در خصوص درصد تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات و تفاوت آن نسبت به سال گذشته اظهار کرد: از رشد جمعیت این دوره از رقابت‌ها راضی نیستیم. سال گذشته ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند کخ امسال نیز تعداد شرکت‌کنندگان همان است.‌ با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال جاری باید تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده نیز افزایش پیدا می‌کرد اما با توجه به شرایط خاص کشور باز هم این تعداد مورد قبول است. در سال‌های گذشته حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کل کشور در این مسابقات شرکت می‌کردند. با توجه به جمعیت دانش‌آموزان که بیش از ۱۵.۵ میلیون نفر است، امسال می‌بایست ۸.۵ تا ۹ میلیون شرکت‌کننده در این مسابقات داشتیم.

مسیب‌زاده در خصوص هدایا و جوایز امسال جشنواره عنوان کرد: به طور میانگین برای هر دانش‌آموز مقام آورده حدود یک میلیون و هر فرهنگی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تاثیر حفظ کل قرآن بر دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ما کار میدانی را آغاز کرده‌ایم. مهم‌ترین مساله در آسیب‌های اجتماعی، حل آن با راهکارها و موضوهات ارزشی و قرآنی است. ما روی تاثیرات فضای مجازی و حضور دانش آموزان کار کرده‌ایم. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری محتوای مناسبی برای دانش‌آموزان روی پایگاه‌های مجازی آموزش‌وپرورش بارگذاری شده است. حال و هوای حفظ قرآن خوب است اما ما در آموزش و پرورش به دنبال حفظ قرآن نیستیم بلکه به دنبال حفظ عمومی هستیم. حفظ ترتیبی در مسابقات وجود دارد. یک تعداد از دانش‌آموزان علاقه‌مند به حفظ موضوعی هستند. در سه سال اخیر حفظ جزء ۳۰ نیز به عنوان مدخل ورود به فضای حفظ در آموزش و پرورش آغاز شده است.

قاسم‌علی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی،نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات تغییر رویه داده و به صورت مجازی و در شبکه شاد برگزار می‌شود. سال گذشته نیز این اتفاق برای مسابقات رخ داد.

وی گفت: مراحل مقدماتی این مسابقات انجام شده و در حال حاضر در مراحل نهایی برگزاری آن هستیم. در مرحله نهایی، مشهد میزبان برگزاری مسابقات است. در این دور از هر استان ۱۰ نفر معرفی می‌شوند که در رقابت‌های این دوره حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود. چندین کمیته برای برگزاری تشکیل شده که هر کدام کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. در برگزاری این مسابقات شاهد رشد همکاران و دانش‌آموزان خواهیم بود. در هر دو مسابقه همکاران، ناظرین و برگزار کنندگان در مشهد حضور خواهند داشت.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان، هم در ادامه این جلسه، با بیان اینکه این دو رویداد قرآنی در سمنان و مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: سمنان نیز میزبان هزار نفر از دانش‌آموزان از رشته‌های پژوهشی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز است. این مسابقات از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز و امروز وارد مرحله نهایی آن شد.

وی افزود: در مرحله مقدماتی از ۴۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تنها ۱۰۰۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند. مسابقات به صورت مجازی از طریق شبکه‌های شاد و اسکایپ روم برگزار می‌شود. از این تعداد تنها ۱۵۰ نفر انتخاب و جوایز ارزش‌مندی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تاکید کرد: در مرحله نهایی ۱۶ نفر از داوران کشوری قضاوت خواهند کرد. ما در طول برگزاری مسابقات تلاش کردیم که با ایجاد کانال‌های مختلف در فضای مجازی، بخش‌های متنوعی را به دانش‌آموزان ارائه بدهیم؛ به این صورت که اگر دانش‌آموز به صورت مجازی در این مسابقات شرکت می‌کند، حس حضور فیزیکی و حقیقی نیز داشته  باشد. گویی او به سمنان سفر کرده و از جاذبه‌های آن دیدن کرده باشد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح