کد خبر : 87413
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:37
-

آغاز نام‌نویسی از افراد بالای ۶۵ سال برای واکسیناسیون کرونا در مشهد

آغاز نام‌نویسی از افراد بالای ۶۵ سال برای واکسیناسیون کرونا در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص ۶۰ هزار دوز واکسن جدید به ‌گروه‌های هدف و آغاز نام‌نویسی از افراد بالای ۶۵ سال برای واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد. مهدی قلیان با اعلام این خبر اظهار کرد: فهرست همه گروه های سنی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است، اما شهروندان می توانند برای

آغاز نام‌نویسی از افراد بالای ۶۵ سال برای  واکسیناسیون کرونا در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص ۶۰ هزار دوز واکسن جدید به ‌گروه‌های هدف و آغاز نام‌نویسی از افراد بالای ۶۵ سال برای واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

مهدی قلیان با اعلام این خبر اظهار کرد: فهرست همه گروه های سنی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است، اما شهروندان می توانند برای ثبت نام تزریق واکسن از طریق درگاه salamat.gov.ir اقدام کنند. به این ترتیب متقاضیان دریافت واکسن کرونا در این  بازه  سنی می توانند با مراجعه به سامانه و ثبت اطلاعات مورد نیاز منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا باشند تا از تجمع و شلوغی در مراکز جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گروه هدف مشمول واکسیناسیون خواست از مراجعه بدون وقت قبلی به مراکز و پایگاه های واکسیناسیون خودداری شود.

کاهش موارد ابتلا به کرونای شدید در سالمندان بالای ۷۵سال مشهدی

عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که در چند روز اخیر میزان مراجعین دارای علائم کرونا به بیمارستانها افزایش یافته است، اظهار کرد: در این پیک بیشتر شاهد ابتلاء اقشار مختلفی از مردم به‌خصوص افراد زیر ۵۰ سال و جوانان  نسبت به سایر گروه‌های سنی هستیم که لازم است تا زمان اجرای واکسیناسیون همگانی، بار دیگر همه مردم با عزمی جدی در راستای پیشگیری و مقابله با همه‌گیری این ویروس جهش‌یافته هندی همت خود را به کار بندند.

رزیتا خداشاهی با اشاره به این موضوع که افراد چنانچه هر گونه علائمی نظیر آب ریزش بینی، گلودرد، سر درد، و حساسیت های فصلی و …را داشته باشند باید در اسرع وقت خودرا قرنطینه کنند و از حضور در جامعه و محیط‌های کاری اجتناب کنند،خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از افراد با وجود اینکه از ۱۰ روز گذشته دارای علائم ابتلا به کرونا بوده‌اند با تاخیر به پزشک مراجعه می‌کنند که به طور قطع با شناسایی  و درمان دیرهنگام بیماری شاهد ابتلاء گسترده مردم درسطح جامعه و جهش بیشتر ویروس در سطح جامعه خواهیم بود.

فوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اگر عنوان می‌کنیم که در این پیک جمعیت مبتلای سالمندی نسبت به سایر پیک‌ها کمتر است دلیلی بر عدم ابتلاء این جمعیت نیست بلکه نشان‌دهنده اثر مثبت واکسیناسیون در این گروه سنی است که باعث پیشگیری از ایجاد کرونای شدید و منجربه بستری در این سنین شده است.

خداشاهی یادآور شد: اجرای  واکسیناسیون کووید از برنامه‌های مهم حوزه سلامت است و همکاران ما تلاش می‌کنند تا روند واکسیناسیون در زمان ممکن اجرایی و به سرانجام برسد ولی یکی از مهمترین نکاتی که مردم باید به آن واقف باشند میزان ایمنی‌زایی ناشی از واکسن  حداقل ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن برای افراد است و تا زمان دست یافتن به این هدف اجرای  نکات بهداشتی الزامی است.

به گزارش وبدا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمامی مردم خواست احتیاط کنند و  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مکانهای پر ازدحام خودداری کنند و مراقب سلامتی باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح