کد خبر : 87754
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 2:19
-

آلودگی هوا اعتماد به دیگران را کاهش می‌دهد

آلودگی هوا اعتماد به دیگران را کاهش می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا با اعتماد اجتماعی کمتر مرتبط است. به نقل از سایکولوژی نیوز، آلودگی هوا از دهه‌ها قبل در مناطقی از جهان، ازجمله آمریکا به‌عنوان یک مشکل پایدار مطرح بوده، اما میزان آلودگی در سال‌های اخیر بسیار قابل‌توجه شده است و این میزان به سلامتی انسان آسیب‌های بسیاری

آلودگی هوا اعتماد به دیگران را کاهش می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا با اعتماد اجتماعی کمتر مرتبط است.

به نقل از سایکولوژی نیوز، آلودگی هوا از دهه‌ها قبل در مناطقی از جهان، ازجمله آمریکا به‌عنوان یک مشکل پایدار مطرح بوده، اما میزان آلودگی در سال‌های اخیر بسیار قابل‌توجه شده است و این میزان به سلامتی انسان آسیب‌های بسیاری می‌رساند.

نتایج تحقیق نشان داده است که در حال حاضر، ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها در مناطقی با سطح ناسالم آلودگی هوا زندگی می‌کنند. در کشورهای در حال توسعه نیز این مشکلات بیشتر شده  است به‌طوری‌که آلودگی هوا در پکن (پایتخت چین)، چنان زیاد است که دولت به شهروندان هشدار می‌دهد در خانه بمانند و یا در دهلی (پایتخت هند)، مقامات فوریت‌های بهداشتی دستور تعطیلی مدارس و محل‌های کار را صادر می‌کنند.

نتایج بررسی در نشریه Lancet نشان داده است که حدود ۲میلیون مرگ به‌طور مستقیم مرتبط با آلودگی هوا و ناشی از سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و عروقی و زایمان زودرس گزارش شده است.

اگرچه نتایج درباره ارتباط منفی آلودگی هوا و سلامت فیزیولوژیکی ثابت نشده است، اما محققان به تازگی عنوان کردند: آلودگی هوا سطح اعتماد فرد به دیگران را کاهش می‌دهد.

این بررسی در سه سطح انجام شد:

در بررسی اول، عکس‌هایی از منظره‌های آلوده یا پاک به شرکت‌کنندگان ارائه شد و نتایج نشان داد، افرادی که در هنگام تکمیل پرسشنامه سنجش اعتماد اجتماعی، عکس‌هایی با صحنه آلوده را مشاهده کرده بودند، امتیاز کمتری داده بودند.

در بررسی دوم، محققان با استفاده از رویکرد «داده‌های بزرگ»، اطلاعات گسترده‌ای از سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری و در ارتباط با داده‌های نظارت هواشناسی تجزیه و تحلیل کردند و نتایج نشان داد که شرایط آلوده با کاهش احساسات مثبت در رسانه‌های اجتماعی و در شرایط بهتر با افزایش احساس مثبت همراه بود.

سرانجام، در بررسی سوم، شرکت‌کنندگانی که با خواندن پست‌های شبکه‌های اجتماعی به کیفیت پایین هوا و آلودگی هوا اندیشیده بودند، نسبت به افرادی که پست‌های غیر مرتبط با آلودگی را خوانده بودند، اعتماد اجتماعی کمتری را گزارش کردند. جالب است بدانید که احساسات منفی بر تاثیر آلودگی هوا بر اعتماد بین‌ فردی نیز موثر است. به بیان ساده‌تر، وجود افکار منفی در مورد آلودگی هوا، باعث ایجاد احساسات منفی می‌شود که به نوبه خود منجر به اعتماد کمتر به دیگران خواهد شد.

پیامدهای این بررسی گسترده است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آلودگی هوا می‌تواند با کاهش اعتماد به دیگران، اثرات مخربی بر انسجام و هماهنگی اجتماعی داشته باشد و با توجه به شیوع آلودگی هوا در سراسر کره زمین، باید توجه جدی به هرگونه تاثیر بین آلودگی و روان‌شناسی انسان شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح