کد خبر : 118542
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 16:17
-

آمریکا قرار است فارک را از فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی خارج ‌کند

آمریکا قرار است فارک را از فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی خارج ‌کند

پنج سال پس از آنکه گروه شورشی “نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا” موسوم به “فارک” توافق صلحی را با دولت کلمبیا امضا کرد و یک حزب سیاسی تشکیل داد، آمریکا اکنون قرار است نام گروه فارک را از فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی خود خارج کند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این اطلاعیه قرار

آمریکا قرار است فارک را از فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی خارج ‌کند

پنج سال پس از آنکه گروه شورشی “نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا” موسوم به “فارک” توافق صلحی را با دولت کلمبیا امضا کرد و یک حزب سیاسی تشکیل داد، آمریکا اکنون قرار است نام گروه فارک را از فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی خود خارج کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این اطلاعیه قرار است روند صلح متزلزل کلمبیا را تقویت کند؛ روند صلحی که با ادامه خشونت گروه‌های شورشی مخالف و قاچاقچیان مواد مخدر که مردم این کشور آمریکای جنوبی را به دردسر اندخته‌اند، به صورت کامل اجرا نشده است.

مقامات آمریکایی گفتند، این اقدام ممکن است به زودی انجام شود و وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که کنگره را از این اقدام قریب‌الوقوع در رابطه با گروه فارک مطلع کرده است.

آمریکا در سال ۱۹۹۷ میلادی هنگامی که این گروه شورشی در اوج قدرت خود بود، هزاران نیرو تحت کنترل خود داشت و حملات بزرگی را به پایتخت‌های منطقه‌ای و پایگاه‌های نظامی انجام می‌داد، آن را به لیست ترور خود اضافه کرد. گروه فارک هزاران سیاستمدار و مردم عادی کلمبیا را ربود و مین‌هایی را در سراسر کشور جاسازی کرد.

“آدام ایساکسون”، مدیر نظارت دفاعی در اندیشکده “دفتر واشنگتن در امور آمریکای لاتین” (Wola) گفت: حذف گروه فارک از این فهرست خیلی وقت است که عقب افتاده است چرا که این گروه که وزارت امور خارجه آمریکا آن را در این فهرست قرار داده دیگر وجود ندارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳ هزار و ۶۰۰ شورشی خلع سلاح شده و به چریک‌های سابق تبدیل شدند.

وی افزود: با گذشت بیش از چهار سال، بیش از ۹۰ درصد از آنها همچنان غیرمسلح باقیمانده و به زندگی غیرنظامی روی آورده‌اند. تنبیه کردن و عدم ارتباط با آنها نه تنها بی‌معنی و مضحک است بلکه نتیجه معکوس نیز دارد.

الیزابت دیکینسون، یک تحلیلگر کلمبیایی در گروه بین‌المللی بحران گفت: تحریم‌های آمریکا ادغام مجدد اقتصادی و سیاسی را فلج کرده و شورشیان سابق را که سلاح‌های خود را با نیت خوب زمین گذاشته و به رغم چالشهای متعدد همچنان به این روند متعهد هستند، تنبیه می‌کند. ما شهادت‌های شورشیان سابق را شنیده‌ایم که مجبورند برای باز کردن حساب بانکی که یکی از الزامات اولیه برای آغاز پروژه‌های تعاونی کشاورزی است، از بانکی به بانک دیگر بروند.

وی افزود: این فهرست همچنین توانایی دولت واشنگتن را برای حمایت و نفوذ بر این روند صلح که با حمایت دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا انجام شده بود، فلج می‌کند. مقامات آمریکایی نمی‌توانند با شورشیان سابق فارک دیدار کنند، با آنها در یک جا بنشینند و از پروژه‌هایی که ذی نفعانش شامل فارک باشد حمایت مالی کنند. با گذشت پنج سال از امضای این توافق، چنین محدودیت هایی غیر منطقی هستند و نتیجه معکوس خواهند داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح