کد خبر : 96894
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 23:22
-

آموزش‌های غیرمجاز از معضلات امروز است

آموزش‌های غیرمجاز از معضلات امروز است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: آموزش‌های غیرمجاز یکی از معضلاتی است که در شهر شیراز با آن مواجه هستیم. متأسفانه عده‌ای از افراد سودجو اقدام به ارائه آموزش‌های غیرمجاز به خصوص در رشته آرایش و پیرایش زنانه کرده‌اند. حشمت کوشکی سه‌شنبه ۲۹ تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ششم مرداد ماه به عنوان روز

آموزش‌های غیرمجاز از معضلات امروز است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: آموزش‌های غیرمجاز یکی از معضلاتی است که در شهر شیراز با آن مواجه هستیم. متأسفانه عده‌ای از افراد سودجو اقدام به ارائه آموزش‌های غیرمجاز به خصوص در رشته آرایش و پیرایش زنانه کرده‌اند.

حشمت کوشکی سه‌شنبه ۲۹ تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ششم مرداد ماه به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است، گفت: تبدیل نشدن مهارت به گفتمان ملی از عمده‌ترین مشکلات ما به شمار می‌رود و اگر بخواهیم مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم باید بحث آموزش‌های مهارتی تبدیل به گفتمان ملی شود.

او افزود: برای تبدیل شدن مهارت به گفتمان، کار فرهنگی و اجتماعی نیاز است و جامعه ما باید قبول کند که تنها مؤلفه‌ای که می‌تواند جامعه را نجات دهد توجه به بحث آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ضمن تبریک هفته ملی مهارت اظهار کرد: چندین سال است که در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا موج چهارم انقلاب صنعتی شکل گرفته است و می‌توان گفت این موج با موج انقلاب‌های صنعتی قبلی متفاوت است و اگر ما زیرساخت‌ها را در کشور و استان مهیا نکنیم، با مشکلات متعددی رو به رو خواهیم شد.

کوشکی ادامه داد: امروز دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال به کارگیری هوش مصنوعی و ایجاد دولت و حکومتی دیجیتال هستند. اگر ما خودمان را با تغییراتی که در سراسر دنیا در حال رخ دادن است همراه و هماهنگ نکنیم قطعا شکست خواهیم خورد.

او با تأکید بر اینکه در سطح جامعه باید تغییر نگرش اتفاق بیفتد، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، خانواده‌ها و به طور کلی جامعه ما باید توجه بیشتری نسبت به بحث آموزش‌های مهارتی داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در آینده‌ای نه چندان دور ۶۵ درصد از دانش آموزان با مشاغلی برخورد خواهند کرد که هیچ آشنایی با این مشاغل ندارند.

کوشکی با اعتقاد به اینکه آموزش‌های مهارتی باید از سنین پایه آغاز شود، اظهار کرد: تغییر در جامعه ایجاد می‌شود و باید قبول کنیم که آموزش‌های فنی و مهارتی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

او با بیان اینکه در صیانت از مشاغل مداومت بر مهارت آموزی یک ضرورت است و توجه به مهارت آموزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: برای تبدیل شدن مهارت به گفتمان باید در سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه تغییراتی ایجاد شود و مدرک گرایی محض کنار گذاشته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: گواهینامه‌هایی که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای صادر می‌کند از کد بین المللی برخوردار است و دارای اعتبار جهانی است. آموزش‌ها در بخش دولتی به صورت کاملا رایگان است. در واقع ۷۵ درصد آموزش‌ها به صورت عملی است و تنها ۲۵ درصد از آموزش‌ها به صورت تئوری ارائه می‌شود.

کوشکی ادامه داد: دامنه آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بسیار فراگیر، متنوع و متناسب با نیاز بازار و اقشار و گروه‌های مختلف است و در ارائه آموزش‌ها هیچ محدودیتی از نظر سنی و جنسیتی نداریم.

او بیان کرد: در سطح استان فارس در ۵۰ مرکز دولتی و ۷۲۰ آموزشگاه آزاد فعالیت داریم و اقدام به ارائه آموزش در دانشگاه ها، پادگان ها، زندان ها، کمپ ها، سکونتگاه ها، عشایر، روستاها، صنایع، صنوف کرده ایم.

کوشکی اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری و تعامل بسیار خوبی با دانشگاه‌ها داشته است و در تلاش هستیم تا شرایط مطلوبی را برای ایجاد تغییراتی در بحث سرفصل‌های آموزشی، تدوین استانداردها و کمک به تألیفات، تربیت معلمان و همچنین دسترسی به مراکز کارگاهی مشترک فراهم کنیم.

او اظهار کرد: در بحث آموزش حدود ۴۹ هزار و ۵۹۳ دوره معادل ۹ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۰۵ نفر ساعت و در بخش خصوصی ۳۹ هزار و ۵۰۷ نفر دوره معادل ۷میلیون و ۳۵۸ هزار و ۶۵۵ نفر ساعت پارسال برگزار شده است. همچنین حدود ۴۳هزار و ۹۲۱ نفر در آزمون‌های ما شرکت کردند و نزدیک به ۷۰ درصد از این شرکت کنندگان توانستند گواهینامه‌های خود را دریافت کنند.

کوشکی به افتخارات کسب شده توسط این اداره کل در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: کسب ۳۳درصد از مقام‌های برتر کشوری توسط مربیان و رؤسای مراکز استان فارس، کسب ۶۰ درصد از مقام‌های برتر کشوری در اولین جشنواره فیلم‌های کوتاه آموزشی مرکز تربیت مربی کرج، کسب مقام برتر در برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیان در کشور، کسب مقام برتر در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی و کسب رتبه نخست کشور در زمینه تولید ماسک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از مهمترین افتخارات کسب شده توسط این اداره کل به شمار می‌رود.

او در مورد برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس در سال ۱۴۰۰ گفت: تقویت آموزش‌های مهارتی مبتنی بر حضور در محیط واقعی کار با هدف پشتیبانی‌های پایدار از نظام‌های تولید و توسعه گفتمان مهارتی در سطح جامعه از شاخص‌ترین برنامه‌های این اداره کل به شمار می‌رود. در واقع ما از این طریق به دنبال نهضت مهارت افزایی هستیم.

کوشکی توسعه و تقویت دپارتمان‌های ملی صنایع دستی و مهارت‌های دیجیتال مبتنی بر نیازها و ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود: سیاستگذاری برای حرکت به سمت تربیت نیروی انسانی چند مهارتی با رویکرد ارائه آموزش‌های تلفیقی سخت و نرم و همچنین توسعه مدل آموزش‌های دوگانه با هدف تقویت مشارکت بین بخشی برای تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را در دستور کار داریم.

او بیان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر سند توسعه مهارتی استان، ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، استفاده از ظرفیت علمی پارک‌های علم و فناوری و پردیس شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد بانک جامع محتوای آموزشی الکترونیکی در زمینه تقویت آموزش‌های مجازی و تلفیقی با هدف توسعه دولت الکترونیک نیز از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

کوشکی گفت: ایجاد رویکردهای آموزشی نوین و خاص در حوزه تقویت مشارکت‌های اجتماعی، حمایت از جایگاه زنان و تثبیت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از ساختارهای زیست محیطی را هم به عنوان استراتژی دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه مراکز جوار کارگاهی را در دستورکار خود قرار داده است، عنوان کرد: آموزش‌های غیرمجاز یکی از معضلاتی است که در شهر شیراز با آن مواجه هستیم. متأسفانه عده‌ای از افراد سودجو اقدام به ارائه آموزش‌های غیرمجاز به خصوص در رشته آرایش و پیرایش زنانه کرده اند.

کوشکی افزود: این آموزش‌ها هیچ گونه سندیتی ندارد و این افراد با دریافت مبالغ هنگفتی از مردم این آموزش‌ها را ارائه می‌دهند. هرچند که ما در حال رسیدگی برای برطرف کردن این مشکلات هستیم، اما مردم نیز باید به این موضوع واقف شوند که این آموزش‌ها غیرمجاز است و مدرکی که دریافت می‌کنند مدرکی غیرمعتبر است.

او از افتتاح ۱۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شیراز و شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد و گفت: برگزاری آیین افتتاح پنج مرکز بین کارگاهی در قصر بازی پارسیان، سامانه های نوین افزا، اتاق تعاون، پالایشگاه شیراز و … را خواهیم داشت.

کوشکی با اعلام اینکه با تخصیص یکصد میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس پروژه مرکز آموزش هتلداری و گردشگری شهر شیراز تکمیل خواهد شد بیان کرد: در راستای اشتغال زایی با صنایع وارد تفاهم نامه های مختلف شده‌ایم و با تفاهم با فاتح صنعت، یک هزار نفر را آموزش می دهیم تا این کارخانه آنها را به کار گیری کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح