کد خبر : 92250
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 12:10
-

آیا در تهران مازوت سوخته می‌شود؟

آیا در تهران مازوت سوخته می‌شود؟

این روزها خبرهای مختلفی درباره مازوت سوزی در کلانشهرهای کشور شنیده می‌شود اما همانگونه که منابع مختلفی برای تولید و انتشار آلاینده‌های هوا وجود دارد، آلاینده‌های متنوعی نیز چه به لحاظ تفاوت فیزیکی و چه از نظر فرمول شیمیایی در جو منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

آیا در تهران مازوت سوخته می‌شود؟

این روزها خبرهای مختلفی درباره مازوت سوزی در کلانشهرهای کشور شنیده می‌شود اما همانگونه که منابع مختلفی برای تولید و انتشار آلاینده‌های هوا وجود دارد، آلاینده‌های متنوعی نیز چه به لحاظ تفاوت فیزیکی و چه از نظر فرمول شیمیایی در جو منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: یکی از سوخت‌هایی که می‌تواند تولید میزان بالای آلایندگی داشته باشد، مازوت است که به علت کیفیت پایین خود و عدم احتراق کامل، می‌تواند موجب تولید گازی مانند مونوکسید کربن شود و به‌صورت مستقیم دوده و ذرات معلق بسیار ریز منتشر کند این در حالیست که دوده و ذرات معلق مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به آن که معمولاً در سوختی مانند مازوت، محتوای زیادی از سولفور و یا گوگرد وجود دارد، هنگام احتراق، گازهایی مانند دی‌اکسید گوگرد نیز تولید می شود. این گاز علاوه بر آنکه خود یک آلاینده معیار به شمار می‌رود، می‌تواند با فعل و انفعالات شیمیایی در جو، موجب تشکیل ذرات معلق ریز نیز شود.

به گفته‌ این کارشناس، در شهری مانند تهران و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، در سال‌های اخیر مشکلی به لحاظ آلاینده مونوکسیدکربن وجود ندارد و بیشترین مشکل ذرات معلق بسیار ریز است و برخی روزهای سال اکسید گوگرد به عنوان آلاینده شاخص در هوای شهر مطرح می‌شود  بنابراین در صورتی که از سوختی مانند مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها استفاده شود، از جنبه‌های مختلف می‌تواند موجب تولید انتشار آلاینده‌های هوا شود.

شایان ذکر است در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشور از جمله پایتخت برای مصرف خودروهای دیزلی، گازوئیل با استاندارد یورو ۴ توزیع می‌شود که محتوای گوگرد آن حدود ۵۰ قسمت در میلیون (ppm۵۰)  است اما گازوئیل مصرفی در صنایع و نیروگاه‌ها معمولاً دارای استاندارد یورو ۴ نیست و میزان محتوای گوگرد آن تا چند هزار ppm می‌رسد. لذا استفاده از آن به جای مازوت را نمی‌توان به حساب استفاده از سوخت پاک به حساب آورد.

ضمناً اندازه‌گیری گاز آلاینده SO۲ در پاییز امسال و مقایسه آن با پاییز سال گذشته نشانگر آن است که طی این مدت شش روز از روزهای پاک به لحاظ این آلاینده کاسته شده و غلظت آن نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. این خود نشان دهنده افزایش استفاده از سوخت‌های دارای محتوای گوگرد بالا در اطراف تهران است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ثبت آگهی رایگان

ثبت برند

سم برای موش

دفع موریانه

سم برای ساس

سم برای سوسک

کنسرت معین زندی کیش 10 اسفند 1403 ( خرید بلیط )

مونتاژ برد الکترونیکی

تور گوا نوروز 1404

آسانسور

رژیم کتوژنیک

نمایندگی لباسشویی اسنوا

اجاره خودرو

نمایندگی بوتان کرج

عصر موزیک

تعمیرات لپ تاپ

ایرواشر

تور کربلا هوایی

ای آی موزیکال

خرید لوله و اتصالات با بهترین قیمت و کیفیت

قیمت روغن سیر سیاه

قرص لاغری جی سی

عطر لطافه

آزمایشات طب کار بدو استخدام

میلگرد بستر

میز اداری

ثبت شرکت

شیرگازی اذر

بانک کتاب

روبیک موزیک

خرید گرماتاب

دوربین سیمکارت خور ارزان

رتبه بندی شرکت

مانیتور دنا

پشتیبانی بانک رسالت

چوب پلاست

پشتیبانی سامانه کاتب

پشتیبانی سامانه کاتب

سئو سایت پزشکی

تشک دو نفره

اجاره خودرو

خرید صندل عمده

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

شیشه ماشین

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی