کد خبر : 92250
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 12:10
-

آیا در تهران مازوت سوخته می‌شود؟

آیا در تهران مازوت سوخته می‌شود؟

این روزها خبرهای مختلفی درباره مازوت سوزی در کلانشهرهای کشور شنیده می‌شود اما همانگونه که منابع مختلفی برای تولید و انتشار آلاینده‌های هوا وجود دارد، آلاینده‌های متنوعی نیز چه به لحاظ تفاوت فیزیکی و چه از نظر فرمول شیمیایی در جو منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

آیا در تهران مازوت سوخته می‌شود؟

این روزها خبرهای مختلفی درباره مازوت سوزی در کلانشهرهای کشور شنیده می‌شود اما همانگونه که منابع مختلفی برای تولید و انتشار آلاینده‌های هوا وجود دارد، آلاینده‌های متنوعی نیز چه به لحاظ تفاوت فیزیکی و چه از نظر فرمول شیمیایی در جو منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: یکی از سوخت‌هایی که می‌تواند تولید میزان بالای آلایندگی داشته باشد، مازوت است که به علت کیفیت پایین خود و عدم احتراق کامل، می‌تواند موجب تولید گازی مانند مونوکسید کربن شود و به‌صورت مستقیم دوده و ذرات معلق بسیار ریز منتشر کند این در حالیست که دوده و ذرات معلق مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به آن که معمولاً در سوختی مانند مازوت، محتوای زیادی از سولفور و یا گوگرد وجود دارد، هنگام احتراق، گازهایی مانند دی‌اکسید گوگرد نیز تولید می شود. این گاز علاوه بر آنکه خود یک آلاینده معیار به شمار می‌رود، می‌تواند با فعل و انفعالات شیمیایی در جو، موجب تشکیل ذرات معلق ریز نیز شود.

به گفته‌ این کارشناس، در شهری مانند تهران و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، در سال‌های اخیر مشکلی به لحاظ آلاینده مونوکسیدکربن وجود ندارد و بیشترین مشکل ذرات معلق بسیار ریز است و برخی روزهای سال اکسید گوگرد به عنوان آلاینده شاخص در هوای شهر مطرح می‌شود  بنابراین در صورتی که از سوختی مانند مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها استفاده شود، از جنبه‌های مختلف می‌تواند موجب تولید انتشار آلاینده‌های هوا شود.

شایان ذکر است در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشور از جمله پایتخت برای مصرف خودروهای دیزلی، گازوئیل با استاندارد یورو ۴ توزیع می‌شود که محتوای گوگرد آن حدود ۵۰ قسمت در میلیون (ppm۵۰)  است اما گازوئیل مصرفی در صنایع و نیروگاه‌ها معمولاً دارای استاندارد یورو ۴ نیست و میزان محتوای گوگرد آن تا چند هزار ppm می‌رسد. لذا استفاده از آن به جای مازوت را نمی‌توان به حساب استفاده از سوخت پاک به حساب آورد.

ضمناً اندازه‌گیری گاز آلاینده SO۲ در پاییز امسال و مقایسه آن با پاییز سال گذشته نشانگر آن است که طی این مدت شش روز از روزهای پاک به لحاظ این آلاینده کاسته شده و غلظت آن نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. این خود نشان دهنده افزایش استفاده از سوخت‌های دارای محتوای گوگرد بالا در اطراف تهران است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح