کد خبر : 96985
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 23:35
-

آیین تجلیل از ۱۴ دانشجوی حافظ قرآن کریم برگزار شد

آیین تجلیل از ۱۴ دانشجوی حافظ قرآن کریم برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی آیین تجلیل از حافظان کل قرآن مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی در این دانشگاه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی مطلق، امروز، ۲۹ تیرماه در آیین تجلیل از حافظان کل قرآن مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی که در تالار رودکی این دانشگاه برگزار

 آیین تجلیل از ۱۴ دانشجوی حافظ قرآن کریم برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی آیین تجلیل از حافظان کل قرآن مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی در این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی مطلق، امروز، ۲۹ تیرماه در آیین تجلیل از حافظان کل قرآن مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی که در تالار رودکی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) توصیه فرمودند: فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ هرگاه فتنه‌ها مانند پاره‌های شب تاریک شما را دچار شبهه کرد به قرآن مراجعه کنید. بنابر این روایت هر وقت شبهه‌ها و آنچه دشمن در ذهن جوانان ایجاد می‌کند مانند پاره‌های شب رسوخ خواهد یافت به قرآن پناه ببرید. این روایت حال امروز ما را بیان می‌کند.

وی افزود: پناه بردن به کلام وحی، راه ساز و راه گشاست. کلیه علوم روی زمین روزی منسوخ یا مورد نقض قرار می‌گیرند برخی نظریه‌ها بعد از گذشت چندین سال خلافش ثابت می‌شود اما بزرگترین معجزه اسلام یعنی قرآن در همه دوران نجات دهنده انسان است.

روز عرفه چکیده ماه رمضان است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: خرسندیم که مرکز قرآنی شهید شهریاری به همت دانشجویان بنا شده و با تمام مشکلات این راه ادامه یافته و شخص بنده به همه افرادی که در این حوزه خدمت می‌کنند حسرت می‌خورم. امید است آثار این کار بر این دانشگاه، خانواده‌ها و نسل‌های بعد در دانشگاهی که افراد آن مدیران عالی کشور خواهند شد گذاشته شود.

حسینی مطلق با اشاره به مناسبت‌های پیش‌ رو و برکات عظیمی که در روایات ذکر شده افزود: نقل است از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: اگر ماه رمضان از فردی گذشت و شب‌های قدر از وی فوت شد امیدی برایش نیست تا اینکه  روز عرفه را درک کند. همه جا به دعا در شب توصیه شده اما تنها روزی که به دعا دعوت شده‌ایم روز عرفه است. روز عرفه خلاصه و چکیده برکت ماه مبارک رمضان است این روز ارتباط تنگاتنگی با سید الشهدا(ع) دارد.

وی عنوان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که همسایه امام رضا(ع) هستیم اما آنطور که باید و شاید از این چشمه معرفت استفاده نمی‌کنیم که امیدواریم خداوند توفیق بهره‌مندی از این همجواری را به ما عنایت کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: امروز زیارت امام حسین و دعای عرفه وارد است و بر اساس روایات خداوند قبل از نظر به حجاج در عرفات به زائران امام حسین(ع) نظر می‌کند و هر کس توفیق حضور در این دو مکان را نداشت در هر جایی  که دستان خود را به درگاه الهی بلند کند مورد توجه حضرت باری تعالی قرار خواهد گرفت.

دانشگاه فردوسی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خط دهنده است

در ادامه این مراسم حمیدرضا طاهری،معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد:  دانشگاه فردوسی مشهد یکی از پر افتخارآفرین دانشگاه‌های سطح کشور است در و برخی از شاخص‌ها جزو سه دانشگاه برتر ایران است.

وی با بیان اینکه «با نام دانشگاه‌ اذهان به سمت فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی می‌رود»، افزود: در حالیکه می‌توانم به جرات بگویم دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی حرفی برای گفتن دارد و همیشه خط‌دهنده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طبیعی است دانشگاهی که در شهر مقدس مشهد و در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) و در پایتخت معنوی است باید رویکرد قرآنی داشته باشد.

طاهری تصریح کرد: در خیلی از شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در واقع دانشگاه فردوسی حرفی برای گفتن دارد در حال حاضر حدود ۲۵ کانون فرهنگی، مذهبی، دینی و تربیتی، بیش از ۱۰۰ نشریه فعال، پنج تشکل اسلامی و بیش از ۶۵ انجمن علمی فعال داریم که از ۲۵ هزار دانشجوی این دانشگاه ۱۶ هزار دانشجو در این فعالیت‌ها شرکت دارند و گل سر سبد فعالیت‌های دانشگاه، فعالیت‌های قرآنی است و ما امروز باید بیش از پیش به آن بپردازیم.

وی اظهار کرد: همه دانشگاه‌های ایران سه هدف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارند لذا توجه به مسائل فرهنگی یک ضرورت است مخصوصا اینکه ما در دورانی هستیم که تمام قدرت‌های جهان اسلحه را کنار گذاشته و تهاجم فرهنگی را آغاز کردند تا ناامیدی را در بین جوانان ما ترویج دهند.

فضای دانشجویی امروز نیازمند فضای قرآنی و معنوی است

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دانشگاه فردوسی مشهد با راهبری خوبی که همیشه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دارند و با هماهنگی بین معاونت فرهنگی و اجتماعی و دفتر نهاد نمایندگی هست در حوزه علوم اسلامی و قرآنی سه نگین خوب داریم. یکی مرکز قرآنی شهید شهریاری است که با همه مشکلاتی که در این مسیر بوده حافظان برجسته‌ای را تقدیم جامعه کرده‌اند. دومین بخشی که در حوزه قرآنی فعال است کانون قرآنی است که این دو مجموعه می‌توانند در رشد فضای قرآنی دانشگاه تاثیرگذار باشند. سومین بخش به عنوان نگین فعالیت‌های فرهنگی، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهید بهشتی است.

وی عنوان کرد: فضای دانشجویی امروز بیش از همه به فضای قرآنی و معنوی نیاز دارد که این سه بخش می‌تواند این فضا را در دانشگاه ایجاد کند. تهاجم فرهنگی در فضای مجازی بسیار بالاست و هر چه ما در این زمینه‌ها تلاش کنیم در آینده نتیجه خوبی خواهیم دید.

تدبر در مفاهیم، دغدغه ماست

در ادامه حمیده دانشفر، مسئول بانوان مرکز قرآنی «شهید شهریاری» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: هر کس که خداوند نعمت حفظ قرآن را به او عطا کند و گمان کند نعمتی بالاتر از آن هم وجود دارد با فضیلت‌ترین نعمت خداوند را کوچک شمرده است.

وی افزود: طرح حفظ قرآن دانشجویی از سال ۸۵ در کنار تحصیل آغاز شد.مرکز حفظ قرآن شهید شهریاری با هدف اجرای طرح حفظ قرآن دانشجویی در سال ۹۳ به برکت قرآن و با همکاری نهاد نمایندگی راه‌اندازی شد. از آن سال دوره‌های تخصصی حفظ ۳ و ۵ ساله اجرا و بعد از آن دوره‌های قرائت از رواخوانی تا صوت و لحن نیز برگزار شد و قرار شد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای افرادی که این دوره‌ها را می‌گذرانند مدرک معتبر را ارائه کنیم.

مسئول بانوان مرکز قرآنی «شهید شهریاری» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: در کنار حفظ و قرائت، تدبر در مفاهیم هم دغدغه ما بود و ما نیز معتقد هستیم قرآن باید در زندگی کاربردی شود لذا به طور پراکنده دوره‌های تدبر در قرآن را داشتیم.

وی ادامه داد: هر ترم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ثبت نام داشتیم. موسسه در ایام کرونا تعطیل نشد و در فضای مجازی این کلاس‌ها برگزار شد و دروه‌های حفظ، قرائت و تدبر در قرآن را داریم که در حال حاضر نیز از کل کشور در کلاس‌های مجازی ما شرکت می‌کنند.

دانشفر با اشاره به اینکه « اکنون با توجه به برگزاری کلاس مجازی به مرکز جامع قرآنی در سطح کشور تبدیل شده‌ایم»، اظهار کرد: حاصل اولین دوره سه ساله که از سال ۹۳ آغاز شد در سال ۹۷ با تربیت حافظان قرآن کریم به بار نشست. در سال‌های بعد نیز حافظان زیادی تربیت شدند که تعداد ۱۴ نفر حافظ کل قرآن هستند. همچنین با همکاری مجمع مدارس دانشجویی تهران که یک گروه بسیار قوی در تدبر قرآن هستند دوره‌های ترمی تدبر در قرآن را برگزار می‌کنیم  که در کلاس مجازی ۱۷۰ نفر شرکت کرده‌اند و در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح