کد خبر : 102333
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 21:59
-

ابتلای یک فرد به ویروس کرونا در مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا

ابتلای یک فرد به ویروس کرونا در مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا

چندی پیش آژانس فضایی اروپا اعلام کرد با مشورت با “آژانس فضایی روسیه” (Roscosmos) پرتاب مریخ نورد اگزومارس را که قرار بود ماه ژوئیه سال جاری پرتاب شود به دلیل شیوع ویروس کرونا و برخی مشکلات فنی دو سال به تعویق انداخته‌ است و حال نیز ابتلای یک کارمند “مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا” (ESOC)

ابتلای یک فرد به ویروس کرونا در مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا

چندی پیش آژانس فضایی اروپا اعلام کرد با مشورت با “آژانس فضایی روسیه” (Roscosmos) پرتاب مریخ نورد اگزومارس را که قرار بود ماه ژوئیه سال جاری پرتاب شود به دلیل شیوع ویروس کرونا و برخی مشکلات فنی دو سال به تعویق انداخته‌ است و حال نیز ابتلای یک کارمند “مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا” (ESOC) به بیماری “کووید-۱۹ “عملکرد ۴ ماموریت را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، با توجه با اینکه جهان درگیر شیوع “کرونا ویروس” است، آژانس فضایی اروپا هم از این قائده مستثنی نیست و تدابیری در این رابطه اندیشیده است. اخیرا این سازمان از ابتلای یک کارمند “مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا” در دارمشتات آلمان خبر داد.

مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا مرکز اصلی کنترل ماموریت‌ها برای آژانس فضایی اروپا (ESA ای‌اس‌آ) است و در دارمشتات آلمان قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا که اخیرا بیماری کووید ۱۹ نام گرفته سبب شده تا آژانس فضایی اروپا تعدادی از ماموریتهای مهم خود را به طور موقت متوقف کند و یا نظارت دائم بر آنها نداشته باشد. برای کاهش خطر ابتلا پرسنل بیشتر آژانس فضایی به این ویروس ، کارمند “مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا” در دارمشتات، آلمان تعداد بسیاری از کارمندان خود را دورکار کرده است و تنها چند کارمند هستند که به نظارت مستقیم بر فضاپیماهایی که مسئول جمع آوری داده ها هستند، می پردازند.

بیماری کووید-۱۹ عملکرد فضاپیماهایی که حتی صدها میلیون مایل از زمین فاصله دارند را تحت تاثیر قرار داده است چراکه مهندسان اکنون دیگر نمی توانند به طور دائمی بر روی عملکرد آنها نظارت کنند.

محدودیت های آژانس فضایی اروپا پس از ابتلای یک فرد در مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا  برای حضور پرسنل اخیراً شدت گرفته است به نوعی که آنها به فکر خاموش کردن موقتی برخی فضاپیماها و ماموریتها هستند. آنها اعلام کرده اند قصد دارند ۴ ماموریت را به گونه ای که ساختار آنها صدمه نبیند متوقف کنند که آن ماموریتها شامل مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس (ExoMars Trace Gas Orbiter) ، مارس اکسپرس (Mars Express) ، مدارگرد خورشیدی “سولار اوربیتر” و ماموریت بپی‌کلمبو هستند.

“پائولو فرری” (Paolo Ferri) ، مسئول عملیات مأموریت آژانس فضایی اروپا در این باره گفت: طی روزهای آینده ، ماموریت های بین سیاره ای ما به تدریج به یک پیکربندی ایمن هدایت می شوند ، به این ترتیب پس از آن دیگر نیاز به نظارت مداوم ما نخواهد بود چراکه این کاوشگرها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند دوره های طولانی با تعامل محدود و یا بدون تعامل با زمین به کار خود ادامه دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح