کد خبر : 78685
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 22:21
-

ابداع رباتی به اندازه حشره و به چابکی یوزپلنگ!

ابداع رباتی به اندازه حشره و به چابکی یوزپلنگ!

پژوهشگران آمریکایی، ربات جدیدی ابداع کرده‌اند که به اندازه یک حشره است و چابکی یک یوزپلنگ را دارد. به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بسیاری از حشرات و عنکبوت‌ها توانایی عجیبی در بالا رفتن از دیوار و راه رفتن وارونه روی سقف‌ها دارند. پاهای چسبنده به آنها کمک می‌کند تا

ابداع رباتی به اندازه حشره و به چابکی یوزپلنگ!

پژوهشگران آمریکایی، ربات جدیدی ابداع کرده‌اند که به اندازه یک حشره است و چابکی یک یوزپلنگ را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بسیاری از حشرات و عنکبوت‌ها توانایی عجیبی در بالا رفتن از دیوار و راه رفتن وارونه روی سقف‌ها دارند. پاهای چسبنده به آنها کمک می‌کند تا روی سطوحی راه بروند که انسان جرات قدم زدن روی آنها را ندارد.

مهندسان “دانشگاه کالیفرنیا، برکلی”(UCB)، از این اصل موسوم به “چسبندگی الکترواستاتیک”(Electrostatic Adhesion)، برای ابداع رباتی به اندازه یک حشره استفاده کردند که می‌تواند به چابکی یک یوزپلنگ، جهت خود را عوض کند. این ویژگی، توانایی عبور از زمین‌های پیچیده و دوری از موانع غیرمنتظره را برای ربات فراهم می‌کند.

این ربات، از یک ماده نازک و لایه‌بندی شده ساخته شده است که با به کارگیری ولتاژ برق، خم و منقبض می‌شود. این گروه پژوهشی در مقاله سال ۲۰۱۹ خود نشان دادند که این طراحی ساده را می‌توان برای ابداع رباتی به اندازه یک سوسک به کار گرفت که می‌تواند با سرعت ۱/۵ مایل در ساعت روی یک سطح صاف حرکت کند. این سرعت، به سرعت حرکت سوسک‌های زنده شباهت دارد و سرعت آن نسبت به سایر ربات‌هایی که در مقیاس حشرات ساخته می‌شوند، بیشتر است.

پژوهشگران در این پروژه جدید، دو پد الکتروستاتیک را به ربات اضافه کردند. اعمال ولتاژ در هر یک از پدها، نیروی الکترواستاتیک میان پد و سطح را افزایش داد و موجب شد که پد، محکم‌تر به سطح بچسبد و بقیه قسمت‌های ربات را به چرخش در اطراف وادار کند.

این دو پد، امکان کنترل کامل مسیر ربات را برای اپراتورها فراهم می‌کنند و به ربات امکان می‌دهند تا چرخش خود را با شتابی بیش از شتاب حشرات انجام دهد.

“لیوی لین”(Liwei Lin)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ربات اصلی ما توانست بسیار سریع حرکت کند اما ما نتوانستیم حرکت آن به راست یا چپ را کنترل کنیم؛ به همین دلیل ربات گاهی اوقات به صورت تصادفی حرکت می‌کند.

وی افزود: ربات‌های کوچک و قوی از این دست می‌توانند برای عملیات جستجو و نجات یا سایر شرایط خطرناک مانند نشت احتمالی گاز، گزینه‌های ایده‌آلی باشند.

اگرچه پژوهشگران در این پروژه، ربات‌هایی را به نمایش گذاشتند که به واسطه یک سیم برق کنترل می‌شد اما یک نسخه غیرمتصل نیز ابداع کردند که می‌تواند در حال حمل کردن یک حسگر گاز، با کمک نیروی باتری، تا ۱۹ دقیقه و تا مسافت ۳۱ متر کار کند.

لین ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش‌ها در حال حاضر، ساخت ربات‌هایی در مقیاس کوچکتر است که قدرت و کنترل ربات‌های بزرگتر را دارند. با استفاده از یک ربات بزرگ‌تر، داشتن یک باتری بزرگ و یک سیستم کنترل امکان‌پذیر است اما اگر بخواهیم همه چیز را در مقیاس کوچکتر ارائه دهیم، تحمل وزن این تجهیزات برای ربات دشوار خواهد بود و ربات به کندی حرکت خواهد کرد. ربات ما بسیار سریع و کاملا قوی است و به نیروی کمی نیاز دارد؛ به همین دلیل، امکان حمل حسگرها و تجهیزات الکترونیکی و همچنین حمل باتری را خواهد داشت.

این پژوهش، در مجله “Science Robotics” به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح