کد خبر : 122383
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 21:51
-

اتوبوس برقی اردیبهشت به مشهد می‌آید

اتوبوس برقی اردیبهشت به مشهد می‌آید

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد درخصوص انتقال مردم از جنوب به غرب و سه پل هفت تیر، صیاد و هاشمیه گفت: تقاطع غیر همسطح باید در این محدوده ایجاد شود تا به وسیله تونل نماز را به شهید برونسی متصل کند. توافق اولیه ایجاد تونل صورت گرفته اما دغدغه‌های زیست محیطی وجود دارد که مطالعه در این

اتوبوس برقی اردیبهشت به مشهد می‌آید

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد درخصوص انتقال مردم از جنوب به غرب و سه پل هفت تیر، صیاد و هاشمیه گفت: تقاطع غیر همسطح باید در این محدوده ایجاد شود تا به وسیله تونل نماز را به شهید برونسی متصل کند. توافق اولیه ایجاد تونل صورت گرفته اما دغدغه‌های زیست محیطی وجود دارد که مطالعه در این زمینه انجام می‌شود. نگاه ما این است که محورهای شرقی- غربی که بار بیشتری را تحمل کند، اولویت بیشتری دارد.

محمدرضا کلائی در برنامه تلویزیونی «اشاره» در خصوص برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۰ ، با اشاره به اینکه مردم عادت کرده‌اند که یک عید مفرح در شهر مشهد داشته باشند، اظهار کرد: هرسال اقداماتی همچون ساخت المان، کاشت گل، رنگ‌آمیزی و.. انجام می‌شد، اما یکی از تغییراتی که امسال رخ داده، حذف المان‌های تعاملی و المان‌هایی است که سبب تجمع و تعامل مردم در اطراف آن می‌شود.

وی افزود: امسال تا روز ۲۹ اسفندماه حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بوته گل کاشته شده و المان‌ها نیز درحال نصب هستند. اقداماتی که مردم در سطح شهر مشاهده می‌کنند، حاصل فرآیندهایی است که در جشنواره استقبال از بهار ۱۴۰۰ از حدود شهریور ماه فراخوان آن برای حضور هنرمندان در حوزه‌های المان‌ها، گل‌کاری‌ها و… اعلام شده و سپس آثار ارسالی در بخش نورپردازی، ریسه‌بندی، ساخت المان‌های دائمی و موقت، گل‌آرایی و… داوری شده و به نظرم امسال دقت نظرها افزایش پیدا کرده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه، سه نکته در اقدامات استقبال از بهار امسال به صورت ویژه رخ داده است، عنوان کرد: اول اینکه زیبنده ما نیست که مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار رها و به نقاط مرکزی شهر پرداخته شود. البته استدلال همکاران ما این است که تراکم باید در جایی باشد که مردم رفت‌وآمد بیشتری دارند اما امسال اقدامات خود را به مناطق پیرامونی نیز تسری دادیم. تلاش کردیم از نظرات دوستان‌مان در سال‌های گذشته استفاده کنیم. بسیار جالب است که مردم هر سال ایده‌هایی را در سامانه ایده وارد می‌کنند.

۳۰درصد از اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۰ برگرفته از ایده های مردمی است

کلائی ادامه داد: امسال ۳۰ درصد اقدامات شهرداری براساس نظرات مردم در سال گذشته بوده است. موضوع سوم این است که امسال به دلیل عدم تجمع مردم، جشنواره‌ها وجود نداشته به همین دلیل بخش‌های تعاملی برای مردم در نظر گرفته شده تا از طریق شبکه‌های مجازی و اجتماعی رخ دهد.

وی در خصوص برنامه‌های شهرداری مشهد برای تحویل سال ۱۴۰۰ بیان کرد: ما از حدود یک ماه پیش نمی‌دانستیم که رنگ شهر مشهد برای وضعیت کرونایی چه خواهد بود، به همین دلیل سناریوهای مختلفی را با دوستان در استانداری، فرمانداری، آستان قدس رضوی، نیروی انتظامی و… طراحی کرده‌ایم که یکی از این سناریوها اتفاق افتاده است. در این سناریو نگاه ما این بود که هنگام سال تحویل حرم امام رضا(ع) باز اما ظرفیت باتوجه به ابلاغیه‌های ستاد کرونا محدود است؛ بنابراین جمعیت بیشتری از شهروندان در خیابان‌های اطراف حرم تجمع خواهند کرد. کاری که ما انجام دادیم این است که چهار خیابان منتهی به حرم امام رضا(ع) از میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت المقدس، از میدان شهدا تا انتهای خیابان شیرازی، از چهارراه شهید گمنام تا حرم مطهر و از میدان شهدای گوهرشاد تا حرم مطهر را مجهز به سیستم صوت تا برنامه‌های حرم مطهر را از طریق صداوسیما پخش کنیم. همچنین باتوجه به نزدیک بودن به اذان ظهر تلاش می‌کنیم امکانات مورد نیاز را فراهم کنیم.

کلائی تاکید کرد: به شهروندان حق می‌‎دهم که دوست داشته باشند در هنگام تحویل سال جدید به ضریح حضرت امام رضا(ع) نگاه کنند، اما این کار را از خیابان‌های منتهی به حرم نیز می‌توانند انجام دهند تا خدای ناکرده این زیارت سبب شیوع بیشتر ویروس کرونا نشود. وضعیت ما در شهر مشهد باید کاملا حفظ شود. امیدوارم شهروندان دو نکته را رعایت کنند؛ یک اینکه برای رسیدن به مراسم سال تحویل حرم مطهر از ماشین شخصی استفاده نکنند؛ زیرا دو مسیر اصلی یعنی میدان شهدا و میدان بسیج مجهز به مترو و مسیرهای دیگر نیز مجهز به خطوط بی‌آرتی اتوبوسرانی است و هماهنگی‌ برای بازگشت شهروندان به منازل آنان شده است. نکته دوم اینکه شهروندان و زائران برای اقامه نماز حتما از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

جمع پروژه‌های عمرانی مشهد با هشت کلان شهر دیگر از جمله تهران برابر است

وی در خصوص پروژه هایی که در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده، گفت: امسال پروژه‌های عمرانی و خدماتی برای ما رنگ و بوی دیگری داشتند؛ زیرا کرونا سبب شد بخش زیادی از نیروی کار دچار مشکل شوند. اقتصاد مشهد خدماتی است و ما باید برای آنان شغل‌های مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کردیم. امسال پروژه را با قوت ادامه دادیم و خداراشکر منابع نیز به یاری خدا رسیده و توانستیم ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه را در سال جاری به انجام برسانیم. در حال حاضر میزان پروژه‌های عمرانی و خدماتی که در شهر مشهد در حال انجام است، برابر حاصل جمع پروژه‌های عمرانی در هشت کلان شهر دیگر از جمله تهران است.

کلائی با اشاره به اینکه در حوزه‌های حمل‌ونقل، مترو همچنان فعال است، عنوان کرد: خط دو در حال تکمیل و تونل خط سه با سرعت در حال انجام است. سیگنالینگ به دلیل تحریم‌ها با کمی تاخیر مواجه شد. ما در سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم، ۵۲ دهم کیلومتر از خط مترو که در مرکز شهر مشهد قرار دارد و میدان شهدا در خط سه را به باب‌الجواد و سپس ایستگاه پایانه امام رضا(ع) متصل کنیم.این کار کمک می‌کند خط یک و دو را در میدان بسیج و شهدا به یکدیگر متصل و به سرانجام برسانیم. در حال حاضر نزدیک بر ۴۰۰۰ نفر از همشهریان ما در زیرزمین درحال کار هستند.

وی افزود: جالب است که در سال ۹۶ هزینه ساخت هر کیلومتر مترو ۲۵۰ میلیارد تومان بود که اکنون به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است اما با این وجود ذره‌ای از کار خود را کم نکردیم و تمام خطوط فعال هستند. همچنین ساخت خط چهار در سال گذشته آغاز شده و شفت ورودی در محدوده مهرمادر خواجه ربیع قرار دارد که این محدوده را به شهرک شهید رجایی و باهنر در بولوار حر متصل می‌کند. انشاالله براساس برنامه زمانی از ۲۸ یا ۲۹ فروردین ماه TBM شروع به کار خواهد کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: ان‌شاءالله تا تابستان سال ۱۴۰۰ به روش NATM حفاری انتهای این خط آغاز می‌شود. در یک ماه آینده نیز خط سه که تونل آن تا امامت ۴۹ ادامه پیدا کرده، آغاز می‌شود. گفتنی است که تکمیل خط سه نیازمند حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است. از دیگر پروژه‌های عمرانی حوزه حمل‌ونقل می‌توان به چپ گرد شهید ناصری، دوربرگردان آیت الله هاشمی، تقاطع غیرهمسطح نخودک اشاره کرد که به بهره برداری رسیده‌اند. همچنین بخشی از پروژه‌ها در حال انجام بوده و امروز زیرگذرشهید برونسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کلائی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم، رفت و آمد به ییلاقات طرقبه و شاندیز بود، تاکید کرد: سال گذشته پل پرتویی توسعه پیدا کردف اما یک مجموعه برای این محدوده در نظر گفته شد که به مرور درحال انجام است. در حال حاضر پل پرتویی و تقاطع چهارسطحی آزادگان درحال انجام است و ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده سه سطح آن به بهره‌برداری می‌رسد. یکی از قطعات دیگر در انتهای وکیل آباد، زیرگذر شهید برونسی است. همانگونه که می‌دانید زیرگذری که به میدان امام علی (ع) می‌رسد، دارای تراکم ترافیکی است. همکاران ما در حوزه حمل‌ونقل به این نتیجه رسیده‌اند که زیرگذر در این نقطه ایجاد شود تا افرادی که درنظر دارند از تقاطع آزادگان و آیت الله هاشمی رفسنجانی استفاده کنند، از این زیرگذر عبور کنند.این پروژه از تیرماه و به مدت ۹ ماه آغاز شده بود که امروز به بهره‌برداری می‌رسد تا افرادی که تمایل دارند به سمت غرب و شمال حرکت کنند، از این زیرگذر تعیین مسیر کنند.

وی اظهار کرد: تقاطع زندگی (مصلی)، جمعه بازار شهید شوشتری، پارک ۶۸ هکتاری از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است. در حوزه خدمات شهری امسال باغ زندگی و باغ خاطره افتتاح شد که پروژه‌های مهمی محسوب می‌شوند. از صداوسیما درخواست می‌کنم نحوه استفاده از این مکان‌ها را به اطلاع شهروندان برساند. همچنین در تقاطع مصلی نیز بخش‌هایی به اراضی ۲۱ هکتاری انتقال داده شده است. اطراف بخشی از اراضی شهرک شهید رجایی دیواری وجود داشت که با همکاری آستان قدس رضوی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت. همچنین پارک پنج هکتاری نیز در انتهای اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد. انتهای بولوار الزهرا ظرف مدت سه هفته آینده متصل خواهد شد و انتهای مهدیه نیز به آزادگان متصل می‌شود. پروژه خلیج فارس نیز که تقاطع مجیدیه و آیت الله هاشمی رفسنجانی تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

رودپارک یک پروژه رویایی است

شهردار مشهد گفت: پروژه کوه پارک سال گذشته به بهره برداری رسید و امسال نیز تکمیل می‌شود. پارک ۳۰ هکتاری طبیعت و خانواده برای افرادی که کمی از محیط روستایی به دور افتاده‌اند، در حال آماده سازی است. رودپارک یک پروژه رویایی است و از بولوار نمایشگاه تا پل ستاری را شامل می‌شود. همچنین در فاصله بین دانشجو و سیدرضی در حاشیه امام علی(ع) به پروژه کشت کار اختصاص پیدا می‌کند که در این پروژه باغچه‌های ۱۵ تا ۲۰ متری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا در آن محصولات مورد نیاز خود را بکارند. مجموعه مادر کودک به مساحت هشت هکتار و در شمال شهر مشهد پروژه ساماندهی کشف رود تحت عنوان بوم پارک از دیگر پروژه‌ها ما در شهر مشهد است.

کلائی تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری تصفیه خانه چهل بازه افتتاح شد. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در سال جاری، یک پروژه اجتماعی بود. معمولا هدف گذاری ما در برنامه چهارساله این است که سالی ۲۶۰ هکتار به کمربند سبز اضافه شود، امسال هزار و ۵۰۰ هکتاری هدف گذاری شده است که ۳۰۰ هکتار در کشف رود، ۱۲۰۰ هکتار در ارتفاعات جنوب درخت‌کاری شود که به نظر من اهمیت زیادی دارد و برای تامین آب مورد نیاز نیز از طریق تصفیه‌خانه‌های لوکال و شبکه جداسازی آب شرب از آب خام انجام می‌شود. آینده شهر مشهد با ۱۹ هزار هکتاری که در ارتفاعات جنوب درخت‌کاری می‌شود و امسال هزار و ۵۰۰ هکتار آن کاشته می‌شود، متفاوت خواهد بود.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در مناطق پیرامونی شهر مشهد، اظهار کرد: در این زمینه دو کار انجام شده است. شرایط خرید اتوبوس در کل کشور و در یک‌سال گذشته تولید آن به صفر رسیده است. این نکته نیز حائز اهمیت است که قیمت اتوبوس در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بود که این عدد امسال به سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است، اما با این وجود  ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه مینی بوس خریداری شده است. اردیبهشت ماه امسال به چرخه اضافه می‌شود که حقیقتا همکاران من برای خرید این تعداد اتوبوس جنگیدند.

اتوبوس های برقی در راه مشهد

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم از ایستگاه‌های مجموعه‌ای استفاده کنیم که روز گذشته پایانه محلی در خواجه ربیع افتتاح شد. حدود ۲۰ روز قبل نیز پایانه جوان افتتاح شد. برای اتوبوس برقی نیز با معاونت علمی ریاست جمهوری صحبت‌هایی انجام شده که به امید خدا در اردیبهشت ماه اتوبوس برقی برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اتصال نماز به برونسی به وسیله تونل

کلائی در خصوص انتقال مردم از جنوب به غرب و سه پل هفت تیر، صیاد و هاشمیه بیان کرد: دو مسئله مهم در این خصوص وجود دارد. مورد اول این است که این کار ارتباط میان این دو و تغذیه نقاط جنوبی که عمده مشکلات مربوط به تغذیه نقاط جنوبی است. مجموعه بولوار نماز به شدت می‌تواند حرکت عبوری ما را بهبود ببخشد و دوستان ما در معاونت حمل‌ونقل به این نتیجه رسیده‌اند که چند تقاطع غیر همسطح باید در این محدوده ایجاد شود و تونلی که نماز را به شهید برونسی متصل کند. توافق اولیه ایجاد تونل صورت گرفته اما دغدغه‌های زیست محیطی وجود دارد که مطالعه انجام می‌شود. نگاه ما این است که محورهای شرقی- غربی که بار بیشتری را تحمل کند، اولویت بیشتری دارد. امسال خوشبختانه توانستیم مجموعه نماز را با مجموعه کوشش خلج به سیدی متصل کنیم.

وی در خصوص ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: این موضوع جزو پروتکل‌های ستاد کرونا است و امسال تاکنون هیچ پروتکلی نادیده گرفته نشده است. در بهره‌برداری ناوگان حمل و نقل ضدعفونی به صورت مرتب انجام می‌شود. بخش‌هایی از اماکن عمومی که ستاد کرونا تشخیص می‌دهد نیز ضدعفونی می‌شود.کرونا هم نتوانست رشد اقتصادی مشهد را منفی کند.

شهردار مشهد گفت: یکی از پروژه‌های مهم ما طرح «محله ما» است. در شهر مشهد ۱۸۰ محله دارد و مردم در محلات مختلف مشارکت می‌کنند تا بخشی از مشکلات محله آنان برطرف شود. امسال هشت درصد اعتبارات با نظر شهروندان در این زمینه هزینه کردیم. در حقیقت بدون تعامل با مردم نمی‌توان به نتیجه رسید؛ به عنوان مثال در پروژه حق تقدم عابر پیاده به دنبال این هستیم که عابر پیاده با امنیت از خیابان عبور کند و ماشین‌ها نیز به حق تقدم او احترام بگذارند. این موضوع در چند بخش صورت گرفته است. تعداد زیادی چهارراه مناسب‌سازی شده است. بخش مهم پروژه تعامل مردم است زیرا اگر همراهی آنان وجود نداشته باشد، به توفیقی دست پیدا نمی‌کنیم.

کلائی در خصوص رشد اقتصادی شهر مشهد گفت: به نظر من یکی از افتخارات ما این است که با وجود آن که شاخص رشد اقتصادی در سال ۹۸ در کشور منفی ۷.۴ درصد بود، اما در شهر مشهد این میزان مثبت هشت درصد بود که موضوع مهمی است. در سال ۹۹ نیز فکر نمی‌کنم این رقم منفی شده باشد درحالی که کشور دچار رشد منفی شد. این توفیقات علی‌رغم اینکه مشهد یک شهر خدماتی است و آسیب‌هایی از کرونا دیده، کسب شده است.

وی درباره خدمات شهرداری به کسبه برای جبران خسارات ناشی از کرونا اظهار کرد: از سال گذشته چهار مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه تصویب شده است. بخش‌هایی مستقیما مربوط به ما می‌شود؛ به عنوان مثال در بخش تجاری موقت حدود ۶ الی هفت ماه بخشیده شد. بخش‌هایی همچون روز بازار، شب بازار، بخش‌های خدماتی که درآمد آنان قطع و آبونمان تاکسی‌رانان صفر شد. همچنین در مجموعه‌هایی که مرتبط با ما بوده‌اند نیز حمایت‌هایی همچون توزیع بالغ بر ۱۰۰ هزار بسته معیشتی انجام شده است. همچنین خریدهای خود را بر موضوعات کار محور انجام داده‌ایم. در ارتفاعات جنوب بخشی از کارهایی که توسط ماشین آلات انجام می‌شد به کار محور تغییر پیدا کرده است.

هیچ کارگری در شهر مشهد بدون شغل نمی‌ماند

شهردار مشهد ادامه داد: در «ایست کار» ها کسانی که تا ساعت ۱۰ موفق به دریافت کار نشدند، در پروژه‌های شهرداری همچون درخت‌کاری مشغول به کار می‌شوند. در حال حاضر می‌توان ادعا کرد که هیچ کارگری در شهر مشهد بدون شغل نمی‌ماند. بسیاری از افراد مطلع نیستند که عده‌ای کارگرنما وجود دارد که بیشتر به تکدی‌گری، توزیع مواد مخدر و دزدی مشغول هستند و از کارگران به عنوان پوشش استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،کلائی تاکید کرد: در «ایست کار» کارگران با تخصص‌های خود معرفی می‌شوند و شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن کارگر مورد نیاز خود را انتخاب کنند. اگر موفقیتی بوده، حاصل زحمات همکاران و لطف خدا است و مهم ترین دلیل این است که همه مسئولین اصلی استان با یکدیگر همدل هستند تا زندگی برای مردم راحت‌تر شود. شرایط اقتصادی واقعا سخت است و مردم دچار کرونا، افسردگی و ناراحتی هستند اما اتفاقاتی که در یک سال گذشته با آستان قدس رضوی رخ داده، بی نظیر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح