کد خبر : 80218
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 19:59
-

احتمال اعمال خاموشی خارج از برنامه طی روزهای آینده در مشهد

احتمال اعمال خاموشی خارج از برنامه طی روزهای آینده در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: اگرچه برنامه زمان‌بندی خاموشی در مشهد اعلام شده اما امروز به دلیل افزایش شدید دما و افزایش مصرف برق، فرکانس نیروگاه تولید برق کاهش پیدا کرده و خاموشی‌ها خارج از جدول زمان‌بندی در مشهد رخ داده است. احتمال وقوع این مساله در روزهای آینده، به خصوص فردا، به‌ دلیل

احتمال اعمال خاموشی خارج از برنامه طی روزهای آینده در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: اگرچه برنامه زمان‌بندی خاموشی در مشهد اعلام شده اما امروز به دلیل افزایش شدید دما و افزایش مصرف برق، فرکانس نیروگاه تولید برق کاهش پیدا کرده و خاموشی‌ها خارج از جدول زمان‌بندی در مشهد رخ داده است. احتمال وقوع این مساله در روزهای آینده، به خصوص فردا، به‌ دلیل گرمای شدید هوا وجود خواهد داشت.

عباس آذری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خاموشی‌ها و عدم مطابقت آن در جدول زمان‌بندی اعلام شده در ۱۴ تیر ماه و مشکلات حاصل از آن برای شهروندان اظهار کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که شهروندان حدود نیم ساعت قبل از زمان‌بندی قطع برق در انجام فعالیت‌های خود دقت داشته باشند. برای مثال شهروندان سعی کنند نیم ساعت قبل از شروع قطع برق بر اساس جدول زمان‌بندی از استفاده از آسانسور خودداری کنند زیرا خاموشی‌ها در یک منطقه ممکن است زودتر یا دیرتر رخ دهد.

وی در رابطه با  دلایل خاموشی‌ها زودتر یا دیرتر از زمان اعلام شده افزود: در مشهد حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ فیدر(مسیر تخلیه از نیروگاه تا نقاط مختلف شهر) و در هر بلوکی بین ۲۰ تا ۲۵ فیدر وجود دارد. از زمانی که قرار باشد اولین فیدر قطع شود تا موقعی که قطعی به فیدر ۲۵ برسد، حداقل برای هر فیدر یک دقیقه زمان نیاز است. بنابراین این نوسانات در زمان شروع و یا اتمام خاموشی‌ها طبیعی است.

سخنگوی صنعت برق خراسان در مورد اعمال خاموشی‌ها خارج از جدول زمان‌بندی در مشهد تصریح کرد: فرکانس یکی از مهمترین شاخص‌های مهم صنعت برق محسوب می‌شود. فرکانس برق در کشور ما ۵۰ هرتز است. بعضی مواقع که مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، ناگهان فرکانس برق از ۵۰ کاهش پیدا می‌کند. این مساله موجب می‌شود تا نیروگاه تولید برق به اصطلاح کلید خورده یا قطع شود. این اتفاق یک فاجعه است. در این مواقع نیروگاه تولید برق راسا و بدون هماهنگی در مدت‌زمان کمتر از یک ثاینه فیدرها را قطع می‌کند و همین مساله خارج از برنامه قطعی اعلام شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد است.

لزوم درج صحیح شماره تلفن همراه در اپلیکیشن برق من

وی درباره مشکلات شهروندان در استفاده از اپلیکیشن برق من در خصوص برنامه‌خاموشی‌ها گفت: شهروندان باید برای اطلاع از خاموشی‌ها در اپلیکیشن برق من از همان شماره تلفن همراهی که پیامک قبض برق برای آن ارسال می‌شود، استفاده کنند. زمانی که شماره تلفن همراه با شماره‌ای که قبض برق ارسال می‌شود مغایرت داشته باشد، این مشکل رخ می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به گروه بندی‌های صورت گرفته برای اعمال خاموشی در مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ گروه‌بندی در سطح شهر مشهد شکل گرفته که بر مبنای زمان خاموشی تقسیم‌بندی شده‌اند. بعضی از ساعت‌ها در جدول با یکدیگر هم‌پوشانی دارد. این نوع تقسیم بندی‌ها به این دلیل است که جوابگوی تولید برق بوده و آن‌ را بهتر مدیریت کنیم. به همین دلیل است که میزان گروه‌ها افزایش یافته است. شهروندان می‌توانند برای  اطلاع از زمان خاموشی منطقه خود به اپلیکیشن شهر یا به سایت شرکت توزیع نیروی برق مشهد www.meedc.ir مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح