کد خبر : 10729
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 2:29
-

احتمال انتقال کرونا در فضاهای بسته صد درصد است/ به تست منفی اعتماد نکنید

احتمال انتقال کرونا در فضاهای بسته صد درصد است/ به تست منفی اعتماد نکنید

 معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه یک فرد آلوده بدون علامت می تواند ظرف مدت دو ساعت یک فضای سربسته از ویروس پُر کند، گفت: در این فضا اگر ماسک نزنیم، احتمال انتقال کرونا صد درصد است. دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا

احتمال انتقال کرونا در فضاهای بسته صد درصد است/ به تست منفی اعتماد نکنید

 معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه یک فرد آلوده بدون علامت می تواند ظرف مدت دو ساعت یک فضای سربسته از ویروس پُر کند، گفت: در این فضا اگر ماسک نزنیم، احتمال انتقال کرونا صد درصد است.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۶۰ نفر وخیم است.

وی بهترین رفتار برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا را عدم سفر دانست و افزود: متاسفانه شاهد انجام زیاد مسافرت به گیلان هستیم و مسافران زیادی تعطیلات عید را برای سفر و دید و بازدید انتخاب کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: افراد در فضاهای سربسته حتما ماسک بزنند، اما در فضاهای باز با رعایت فاصله ۱.۸ متری احتمال ابتلا به کرونا پایین است.

حیدرزاده، با بیان اینکه یک فرد آلوده بدون علامت می تواند ظرف مدت دو ساعت یک فضای سربسته از ویروس پُر کند، گفت: در این فضا اگر ماسک نزنیم، احتمال انتقال کرونا صد درصد است؛ البته با ماسک هم احتمال انتقال کرونا وجود دارد.

وی از مردم خواست به تست منفی کرونا اعتماد نکنند و ادامه داد: این تست ها خطا دارد و نباید به دلیل منفی شدن تست دورهمی برگزار کنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم جدی گرفتن کوچکترین علائم سرماخوردگی همچون سردرد و سرفه و گلودرد، متذکر شد: در صورت بروز علائم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید و به بیمارستان و اورژانس نروید، زیرا بار آلودگی آن بیشتر است. مراکز بهداشتی و درمانی ۲۴ ساعته پاسخگو هستند و از بیماران شرح حال گرفته و راهنمایی لازم را ارائه می کنند.

حیدرزاده، دورهمی های زیر ۱۵ دقیقه را مناسب دانست و اضافه کرد: دورهمی ها حتما کوتاه همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و حتی المقدور سالمندان حضور نداشته باشند. افراد دارای ریزفاکتورهایی مانند فشار خون و دیابت و نقص ایمنی نیز در صورت ابتلا به کرونا، شکل شدید بیماری را می گیرند و ممکن است منجر به مرگ شود لذا در دورهمی ها شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه بهتر است دورهمی ها و دید و بازدید عید در فضای باز باشد، عنوان کرد: اگر در فضای بسته قرار گرفتید، پنجره ها را باز کنید تا هوا جابجا شده و احتمال بیمار شدن کاهش یابد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح