کد خبر : 132876
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 21:35
-

احمدی: سرمایه گذاری در ورزش روستایی و عشایری توجیه منطقی دارد

احمدی: سرمایه گذاری در ورزش روستایی و عشایری توجیه منطقی دارد

معاون وزیر ورزش گفت: بسیاری از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف از روستاها شروع کردند به همین دلیل سرمایه گذاری در ورزش مناطق روستایی و عشایری واقعا دارای توجیه منطقی است و به سود ورزش قهرمانی ایران است . به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در در نشست هم اندیشی و هماهنگی دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری با مسئولین کمیته روستایی فدراسیون های ورزشی که پیش

 احمدی: سرمایه گذاری در ورزش روستایی و عشایری توجیه منطقی دارد

معاون وزیر ورزش گفت: بسیاری از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف از روستاها شروع کردند به همین دلیل سرمایه گذاری در ورزش مناطق روستایی و عشایری واقعا دارای توجیه منطقی است و به سود ورزش قهرمانی ایران است .

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در در نشست هم اندیشی و هماهنگی دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری با مسئولین کمیته روستایی فدراسیون های ورزشی که پیش از ظهر امروز برگزار شد؛اظهار کرد : بخش عمده و مهم جمعیت کشور ساکن روستاها هستند و بر اساس اماری که وجود داردحدود 26 درصد از جمعیت ایران در روستاها زندگی می کنند و این جمعیت هم همچون جمعیت شهرنشینی از حقوقی برخوردارند و باید عدالت در رابطه با جمعیت ساکن روستاها رعایت شود چرا که جمعیت روستایی هم دارای حقوق هستند .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر این مهم که هر امکانی برای هر شهروند و هر فردی در ایران از لحاظ قانونی وجود دارد، شامل هر فرد روستایی هم می شود،تصریح کرد: حقوق روستاییان و شهر نشینان یکسان است اما در عمل تفاوت ها را شاهد هستیم و ورزش هم از جمله موضوعاتی است که در قالب نیازهای جمعیت شهروندی و روستایی قرار دارد و هر آنچه که برای شهرنشینان در خصوص ورزش انجام می شود باید بصورت عادلانه برای همه بخش های جمعیتی کشور در نظر گرفت .

عبدالحمید احمدی گفت: واقعیت این است که در ورزش جمعیت شهری به گونه ای اولویت پیدا کردند و این موضوع کاملا مشهود است و امکانات ورزشی بیشتر در مناطق برخوردار وجود دارد و روستاها هم به جهت پراکندگی و جمعیت کمتری که در انجا ساکن هستند و دلایل دیگر از این امکانات برخوردار نیستند .

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت دولت تدبیر و امید از ورزش روستاها گفت: حرکتی در وزارت ورزش و جوانان اغاز شد که بتوانیم به جمعیت روستایی همچون جمعیت شهرنشینی توجه کنیم و همانقدر که مشارکت شهرنشینان در ورزش مهم است مشارکت روستاییان هم در اولویت برای ما قرار داشته با شد و هر میزان ساخت و ساز ها در مناطق شهری توسعه می یابد در این زمینه روستایان را نیز منتفع کنیم .

احمدی ادامه داد: ساخت و سازها در روستاها ،هزینه به مراتب کمتری نسبت به شهرها دارد و انتظار هم در این خصوص کمتر است و یک زمین چمن مصنوعی نیمه فوتبال یا سالن چند منظوره می تواند بخش اعظمی از خواسته های اهالی ورزش در مناطق روستایی را برآورده کند به همین دلیل و با توجه به سطح توقع کمتر و هزینه پایین تر،شرایط برای سرمایه گذاری در این مناطق کاملا فراهم است .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی احداث زمین های چمن مینی فوتبال که به مرز دو هزار رسیده و تجهیز خانه های ورزش روستایی را از جمله اقدامات مهم زیرساختی در توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایر عنوان کرد .

وی استعدادهای ورزشی در مناطق روستایی را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در روستاها به جهت ویژگی های زندگی روستایی، می توانیم استعدادهای خوبی در رشته های مختلف شناسایی کنیم که آنها هم بتوانند با قرار گرفتن در مسیر درست و اصولی برای ورزش ایران اسلامی افتخارافرینی کنند و در این بین بسیاری از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف از روستاها شروع کردند به همین دلیل سرمایه گذاری در ورزش مناطق روستایی و عشایری واقعا دارای توجه منطقی است و به سود ورزش قهرمانی ایران است .

عبدالحمید احمدی تصویب طرح ساماندهی و ارتقا خدمات فرهنگی به جامعه روستایی در هیات وزیران و قانون وزارت ورزش و جوانان را دو سند بالادستی معتبر برای ارائه خدمات ورزشی به مناطق روستایی و عشایری دانست و تصریح کرد : با توجه به برخورداری از قوانین برای حمایت از ورزش در مناطق روستایی و عشایری و همچنین ظرفیت دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی در وزارت ورزش و جوانان و فعالیت کمیته ها روستایی در فدراسیون های ورزشی ،فرصت بسیار خوبی برای ارائه خدمات بهتر به این قشر بوجود آمده است.

وی در پایان اهمیت احیای بازی های بومی محلی و ورزش های سنتی را هم مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بازی های بومی محلی در قالب فرهنگ غنی ایرانی قابلیت رشد و توسعه بیشتر دارد و در این زمینه باید با قدرت تر از قبل زمینه گسترش ورزش های سنتی را بوجود آورد .

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح