کد خبر : 77801
تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 23:40
-

ادامه حیات شهرداری ها مستلزم وجود درآمد پایدار

ادامه حیات شهرداری ها مستلزم وجود درآمد پایدار

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شهرداری اگر درآمد پایدار نداشته باشد نمی‌تواند ادامه حیات دهد. سیدعلی آقازاده چهارشنبه ۹ تیرماه در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات شهر رازقان که در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: شورای شهر رازقان باید به دنبال درآمد پایدار باشد چرا که اعتبارات دولتی به دلیل جمعیت پایین این

ادامه حیات شهرداری ها مستلزم وجود درآمد پایدار

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شهرداری اگر درآمد پایدار نداشته باشد نمی‌تواند ادامه حیات دهد.

سیدعلی آقازاده چهارشنبه ۹ تیرماه در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات شهر رازقان که در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: شورای شهر رازقان باید به دنبال درآمد پایدار باشد چرا که اعتبارات دولتی به دلیل جمعیت پایین این منطقه پاسخگوی نیازهای مدیریت شهری نیست.

وی با اشاره به احداث فاز نخست افتتاح پمپ بنزین شهرداری رازقان گفت: احداث این پمپ بنزین مصداق بارز یک منبع درآمدی است اما لازم است برای تقویت درآمد شهرداری منابع درآمدی پایدار دیگری تعریف و اجرایی شود.

وی صدور مجوز برای فعالیت معدن شن و ماسه در این شهر را نمونه یک منبع درآمدی پایدار دانست و افزود: با فعالیت معدنی علاوه بر ایجاد یک درآمد پایدار می توان نیاز منطقه به شن و ماسه را تامین و خدمات مناسبی به مردم ارائه داد.

وی بیان کرد: با صدور مجوز فعالیت معدنی می توان ماشین آلات فعالیت در معادن را بطور خرید اقساطی تهیه و ظرفیت تولید را ارتقا داد.

وی بیان کرد: جمعیت پایین طبق سرشماری و پایین بودن سرانه درآمدی و اعتباری کار کردن در این بخش را دشوار کرده است. این منطقه به دلیل اینکه از نقاط خوش آب و هوای استان مرکزی است جمعیت قابل توجهی را در ایام تعطیلات و فصل تابستان در خود جای داده است اما اعتبارات دولتی به تناسب جمعیت آماری تخصیص می یابد که نیازمند توجه جدی است.

استاندار مرکزی در ادامه از بخشداری بخش خرقان خواست تا با جدیت تمام مشکلات شهر رازقان و حدود ۴۰ روستای این بخش را پیگیری کند و با انعکاس مشکلات بتوان در مرکز استان برای برطرف شدن آنها تصمیم گیری کرد.

وی در این جلسه دستور داد یک دستگاه خودروی مزدا جهت ارائه خدمات شهری در اختیار شهرداری رازقان قرار گیرد.

بخشدار خرقان نیز گفت: انتخابات ۱۴۰۰ در این بخش در سایه اتخاذ تدابیر لازم برگزار و مشارکت ۱۲۰ درصدی بدون کوچکترین مشکلات امنیتی صورت گرفت.

علیرضا عظیمی افزود: به دلیل استقبال قابل توجه کاندیداها هیچ شورای روستایی در بخش خرقان منحل نشد و در همه روستاهایی که واجد شرایط شورا بودند انتخابات برگزار و شورا تشکیل شد.

وی افزود: ترکیب شوراهای روستاهای خرقان نیز حدود ۵۰ درصد تغییر کرده و بیشتر ترکیبی از  نیروی جوان شکل گرفته است.

عظیمی افزود: در گذشته برخی از روستاهای بخش خرقان شورای روستایی نداشت اما خوشبختانه در این دوره تمامی روستاها دارای شورای اسلامی شده اند و روند ارایه خدمات و توسعه روستایی شتابان خواهد شد.

شهردار شهر رازقان مرکز بخش خرقان نیز گفت: تنها پمپ بنزین بخش خرقان به همت شهرداری و با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است.

وحید غضنفری با اشاره به اینکه این پروژه به صورت امانی و پیمانی اجرا شده است، گفت: برای احداث این پروژه حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تاکنون افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و انتظار می‌رود با توجه به صرفه جویی در اجرای طرح با کمتر از اعتبار پیش بینی شده افتتاح شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل پایین بودن سرانه جمعیتی شهر رازقان، محدودیت منابع اعتباری ارائه خدمات لازم به شهروندان شهر و روستا نشینان بخش را با مشکل مواجه کرده است.

غضنفری افزود: پایین بودن جمعیت موجب شده تا سرانه ارزش افزوده پایین باشد و با وجود تجمیع عوارض اما همچنان از مزیت ارزش افزوده محروم هستیم.

وی بیان کرد: شهرداری رازقان در حوزه امکانات خدمات شهری بدلیل جمعیت کم در اولویت آخر قرار دارد و از آنجا که علاوه بر ارائه خدمات به جمعیت شهری باید به ۴۰ روستای دیگر بخش خدمات ارائه شود لازم است تا نگاه جدی به این منطقه شود.

شهردار رازقان همچنین خواستار استقرار نمایندگی ادارات در بخش در راستای ارتقای خدمات به مردم و ارتقای سطح رضایتمندی ساکنین بخش شد.

رییس شورای اسلامی شهر رازقان نیز گفت: مجوز درمانگاه شبانه روزی بخش خرقان در سال ۱۳۹۵ صادر شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

داوود قبادی بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود نسبت به شبانه روزی کردن درمانگاه برای ارائه خدمات درمانی با توجه به بعد مسافت بخش به مرکز شهرستان اقدام شود.

وی در ادامه گفت: مردم این منطقه برای تردد به شهر و انجام امور اداری از طریق جاده پرخطری که حجم قابل توجهی از ترددهای وسایط نقلیه سنگین و سبک و سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص داده با مشکلات فراوانی مواجه هستند و باید نمایندگی ادارات در این بخش مستقر شوند.

استاندار مرکزی در جریان سفر به بخش خرقان از پمپ بنزین شهرداری رازقان که مراحل نهایی احداث را طی می‌کند و همچنین از ساختمان در حال تکمیل بخشداری بخش خرقان بازدید کرد.

مراحل نهایی احداث جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل شهرداری رازقان به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی سرمایه گذاری و خدماتی بخش خرقان و تنها جایگاه استاندارد بخش خرقان که با همت ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر رازقان در زمینی به وسعت ۴۰۰۰مترمربع و با اعتبار۳۲میلیارد ریال در حال انجام است.

لازم به ذکر است در فاز بعدی پروژه مرکز خدماتی و رفاهی شامل فروشگاه، رستوران، کارواش، تعویض روغنی و سایر مشاغل خدماتی مورد نیاز نیز دردستور کار قرار داشته و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح