کد خبر : 81818
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 نوامبر 2021 - 1:31
-

ارجاع ۱۱۵ پرونده به اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی استان البرز

ارجاع ۱۱۵ پرونده به اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی استان البرز

ایسنا/البرز دبیر اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ۱۱۵ پرونده به اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی استان البرز ارجاع شد، گفت: ۳۲ پرونده با رفع مشکل مختومه شد. مسعود قاسمی در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت‌های اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز که روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در اتاق

ارجاع ۱۱۵ پرونده به اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی استان البرز

ایسنا/البرز دبیر اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ۱۱۵ پرونده به اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی استان البرز ارجاع شد، گفت: ۳۲ پرونده با رفع مشکل مختومه شد.

مسعود قاسمی در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت‌های اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز که روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت حل مشکل فعالان بخش خصوصی از جمله صنعتگران، بازرگانان و یا تجار استان البرز اظهار کرد: با توجه به اهمیت کیفیت و کمیت تولید و از طرفی رویکرد اقتصاد مقاومتی هدف مهم حرکت به سمت تولید صادرات محور است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اتاق بازرگانی نماد بخش خصوصی و صدای رسای فعالان این عرصه است و کمک می‌کند که موانع پیش روی تولید و یا صادرات و واردات آنها حل شود.

دبیر اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: از سوم آذرماه سال گذشته و همزمان با شروع فعالیت اورژانس کسب و کار اتاق بالغ بر  ۱۱۵ پرونده ارجاعی داشته‌ایم که  ۳۲ مورد مشکلاتشان بررسی و پرونده آنها مختومه شد، باقی موارد هم از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یا اقتصاد مقاومتی استان و همچنین در قالب بررسی کمیسیون‌های اتاق البرز در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در پرونده‌های ارجاع داده شده به اورژانس کسب و کار اتاق البرز بیشترین حجم پرونده‌های ارجاعی به ترتیب در زمینه مشکل با مجموعه‌های امور مالیاتی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تامین اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: در نشست اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با موافقت استاندار مصوب شد که نامه‌های ارجاعی اورژانس کسب و کار به نهادها و ادارات مختلف در اسرع وقت بررسی و پاسخ داده شود.

قاسمی در ادامه گفت: از همه ادارات دولتی درخواست داریم که با اتاق البرز در رسیدگی به پرونده‌های اورژانس کسب و کار همکاری کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن مسائل طرح شده بررسی شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز برای کمک به بخش خصوصی واقعی که حتی در زمان اندک از کار افتادن چرخه تولید و یا شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا پرداخت حقوق کارگران را از فراموش نکرده همیشه آماده است، گفت: در این راستا جلسات مختلف با بانک‌های عامل برگزار کردیم تا به فعالان اقتصادی که در مهلت و یا نحوه بازپرداخت تسهیلات به مشکل برخورد کرده اند، همکاری کنند.

دبیر اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد : برای برخی مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی بررسی شده در اورژانس کسب و کار اتاق توانستیم که بخشودگی جرائم مالیاتی دریافت کنیم.

عدم آشنایی با قوانین، از علل اصلی دپو کالا در گمرک است

سید فراز جبلی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز هم در این نشست گفت: آذرماه سال گذشته و تحت تاثیر تعطیلی‌های دو هفته ای در روزهای سخت کرونایی، اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی در رابطه با برقراری تعامل میان فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی و در راستای پیگیری سریع مشکلات  آنها راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی این رسالت را بر خود واجب دانست تا برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در قالب فعالیت اورژانس کسب و کار پیشقدم شود، گفت: در این مجموعه هدف مهم این بوده است که در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از طرح مشکلات از سوی واحدهای صنعتی در مسیر حل آن قدم بر داریم و تفاوتی هم میان اعضای اتاق و دیگران  فعال اقتصادی قائل نبوده ایم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز ، گفت: کلینیک کسب و کار بسیج مهندسین و فعالیت‌هایی در این قالب در چند سازمان مختلف استان داشته ایم که در قالب شناسایی مشکلات موجود صنایع و ارائه راهکار برای آن تلاش می کردند اما اورژانس کسب و کار اتاق به دنبال رویکردی متفاوت بوده است.

وی ادامه داد: اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی در راستای گره گشایی مشکلاتی از فعالان اقتصادی قدم برداشته است که بروز آن مانع تولید و توقف چرخه کار یک واحد تولیدی و صنعتی شده است.

جبلی افزود: خواسته فعالان اقتصادی به ویژه بخش خصوصی این است که صدای رسایی در زمینه بحث مواد اولیه، مباحث مالیاتی، بیمه ای برای انعکاس مشکلات خود به گوش مسئولان دولتی داشته باشند.

وی با این توضیح که اورژانس کسب و کار اتاق  بازرگانی البرزدر راستای رفع مسائل گام بر می دارد، گفت: برخی از این مشکلات در سطح استان قابل حل است، اما بخشی دیگر از جمله حل مشکل آب شهرک‌های صنعتی و یا مسائل ارزی باید با همکاری مسئولان ملی پیگیری و رفع شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: بسیاری از مشکلات مانند دپوی مواد اولیه یا ماشین آلات وارداتی تولید به دلیل عدم آشنایی برخی از  افراد  با موضوع ثبت سفارش و یا ضرورت اخذ کارت بازرگانی برای امر انجام واردات و صادرات بوده است‌.

وی در بخش دیگری با اشاره به مشکلاتی که اخیرا در زمینه قطعی برق واحدهای صنعتی حادث شده است، گفت: باید مدیریت در اعمال خاموشی‌ها باشد، برای بخش صنعتی سرمایه گذاری زیادی انجام شده و توان نیاز کشور به کالای تولیدی یک کارخانه اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل باید قطعی برق واحدهای صنعتی با برنامه باشد و حتی کمتر از سایر بخش‌ها این خاموشی ها در صنعت اعمال شود.

جبلی در مورد تولید بدون کارخانه برای استفاده از فضای خالی صنایعی که تنها با  ۳۰ درصد طرفیت خود کار می کنند، تشریح کرد: در این مورد با سرمایه گذاران زیادی وارد مذاکره شدیم تا بخش خالی کارخانه‌های خود را در اختیار دیگر فعالیت‌های تولیدی قرار دهند که امکان تامین فضای کار را ندارند.

وی ادامه داد: البته برخی سرمایه گذاران فعالیت بخشی از واحدهای تولیدی را به دلیل تولید هم راستا رقیب خود می دانند، به همین دلیل بهتر است در تولید بدون کارخانه و استفاده از ظرفیت های خالی صنایع اولویت با کالای پرمصرف اما دارای سرانه پایین تولید باشد.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از تلاش‌ها برای بازگرداندن کارت های بازرگانی صادر شده از پایتخت به البرز سخن گفت و افزود: در حال حاضر بالغ بر هزار و ۱۵۰ کارت بازرگانی توسط اتاق البرز صادر شده است، برنامه ما این است که تا پایان دوره سوم فعالیت هیات نمایندگان اتاق البرز این آمار را به ۲هزار کارت برسانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته و از زمان آغاز فعالیت دوره سوم هیات نمایندگان اتاق البرز به رشد  ۳۵درصدی در تعداد اعضا رسیده ایم.

وی تاکید کرد: از طریق شورای روسای اتاق‌های بازرگانی کشور پیگیر بازگشت کارت‌های بازرگانی صادره خارج از استان به اتاق البرز هستیم که بیشتر این کارت ها در تهران است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح