کد خبر : 81794
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 نوامبر 2021 - 1:25
-

اردبیل کمترین آلودگی را در بحث قاچاق دارد

اردبیل کمترین آلودگی را در بحث قاچاق دارد

ایسنا/اردبیل دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: استان اردبیل به رغم مرزی بودن کمترین آلودگی را در بحث قاچاق کالا و ارز دارد. شهریار آراسته 14 تیر ما در جلسه مبارزه با کالای قاچاق در اردبیل اظهار کرد: بر اساس قوانین مصوب مجلس ورود هرگونه کالا

اردبیل کمترین آلودگی را در بحث قاچاق دارد

ایسنا/اردبیل دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: استان اردبیل به رغم مرزی بودن کمترین آلودگی را در بحث قاچاق کالا و ارز دارد.

شهریار آراسته 14 تیر ما در جلسه مبارزه با کالای قاچاق در اردبیل اظهار کرد: بر اساس قوانین مصوب مجلس ورود هرگونه کالا به شکل غیرقانونی از مرزها قاچاق محسوب می‌شود که قطعا بر اساس قوانین و مقررات با قاچاقچیان نیز مبارزه‌ای جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اکثر استان‌های مرزی کشور درگیر مبارزه قاچاق کالا هستند اما در استان اردبیل به جای ورود کالای قاچاق، ما با مشکل عبور کالای قاچاق از این استان به سایر مناطق روبه‌رو هستیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت:‌ بارگیری کالای قاچاق از غرب کشور به مناطق دیگر از طریق استان اردبیل و با عبور از این محدوده انجام می‌شود که عمده کالاهای قاچاق کشف شده در یک سال اخیر مربوط به مواد آرایشی، بهداشتی، دخانی، داروها و لوازم صوتی و تصویری بوده است.

آراسته به کاهش قاچاق منسوجات و البسه اشاره کرد و افزود: هر چند در سال‌های گذشته بیشترین قاچاق در این حوزه بوده اما با بالا رفتن قیمت ارز و همچنین افزایش کیفیت تولید محصولات بخش البسه و منسوجات ما با کاهش قاچاق لباس در سال‌های اخیر روبه‌رو هستیم.

وی ضرورت توجه به تولید داخلی را در کاهش خرید مردم از کالاهای قاچاق و خارجی یادآور شد و خاطر نشان کرد: با جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی سعی بر این بوده تا عرضه محصولات داخلی با کیفیت و برند خاص انجام شود و بسیاری از کارخانه‌ها نیز موظف شدند بدون زدن مارک خارجی، محصولات خود را با نام ملی به فروش برسانند و روز به روز نیز بر ارتقا کیفیت بیفزایند.

آراسته اضافه کرد: در حوزه تبلیغ و همچنین کارهای فرهنگی اقدامات خوبی با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها آغاز شده تا به عنوان یک مطالبه جدی مردم میل و رغبت بیشتری به خرید کالاهای داخلی انجام داده و با حمایت از کالای ایرانی به تقویت تولید و جبهه اشتغال داخلی کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این زمینه جشنواره‌ای با مشارکت استان‌های مختلف و ارسال ۱۷ هزار قلم تولید محصولات داخلی انجام شده تا به عنوان یک پویش ملی حمایت از کالای ایرانی، انگیزه بیشتر برای خرید این کالاها به وجود آید.

آراسته ضرورت تغییر ذائقه مردم را برای خرید کالاهای داخلی یادآور شد و ادامه داد: استان اردبیل نیز با ارسال برند کالاهای تولید شده به جمع معرفی دو هزار محصول داخلی در پویش ملی تبلیغات هوشمند پیوسته تا از این ظرفیت در جهت معرفی توانمندی‌های تولیدی استان استفاده شود.

وی موانع پیش رو را در این زمینه تبلیغ کالاهای خارجی با هدف تغییر ذائقه مردم در چند سال گذشته اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب در استان اردبیل احیای کارخانه سبلان پارچه بود که اشتغال ۷۰۰ نفر در این مجموعه تولیدی به وجود آمده و ظرفیت اشتغالزایی تا چهار هزار نفر نیز وجود دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل تصریح کرد: با در نظر گرفتن اصالت و برند کالاهای تولیدی در داخل به نظر می‌رسد مردم به راحتی می‌توانند تشخیص کالای داخلی و خارجی را از طریق مراجعه به سامانه تی تک انجام داده و با انگیزه مضاعف به مبارزه با قاچاق کالای خارجی کمک کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح