کد خبر : 136984
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:19
-

ارسال 260 میلیون تومان اقلام ضروری توسط سپاه استان مرکزی به لرستان

ارسال 260 میلیون تومان اقلام ضروری توسط سپاه استان مرکزی به لرستان

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ارسال 260 میلیون تومان اقلام ضروری توسط سپاه استان به لرستان خبر داد . به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار محسن کریمی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: تاکنون با توجه به سیل اخیر در کشور به سه استان کشور کمک‌رسانی صورت گرفته که یکی از استان‌ها

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ارسال 260 میلیون تومان اقلام ضروری توسط سپاه استان به لرستان خبر داد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار محسن کریمی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: تاکنون با توجه به سیل اخیر در کشور به سه استان کشور کمک‌رسانی صورت گرفته که یکی از استان‌ها استان گلستان بود و سپس در ادامه با مشخص شدن حجم خرابی‌ها و خسارات در لرستان و نیاز خوزستان به کمک، ماموریت سپاه استان در گلستان لغو و ادامه اعزام‌ها به این دو استان انجام شد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 دستگاه ماشین کمکی سبک و دستگاه‌های مهندسی به لرستان ارسال شده است افزود: موکب‌ها در استان مرکزی به صورت خودجوش به این مناطق اعزام شده‌‌اند هم‌اکنون بالای 500 نفر گروه جهادی و 25 گروه در این مناطق مستقر شده‌اند و در کنار این گروه‌ها 10 موکب برای اعزام به این مناطق اعلام آمادگی کرده‌اند .

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تا کنون تقریبا 260 میلیون تومان اقلام ضروری در قالب 10 کامیون به استان لرستان اعزام شده که از روز گذشته تا به امروز نیز 24 قلم با ارزش ریالی 60 میلیون تومان تهیه و به این استان منتقل شده است .

کریمی ادامه داد: در لرستان نان و فتیر نیاز نیست و تا به امروز قریب به 2 میلیون و 600 قرص فتیر برای کمک به استان لرستان توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ارسال شده است .

وی افزود: در حال حاضر نیز در مناطق سیل‌زده استان لرستان نانوایی مستقر بوده و کمبودی در زمینه نان و فتیر نداریم، بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه نیز در محل مستقر شده است .

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: در پل‌دختر 200 دستگاه مهندسی مستقر شده و قرارگاه خاتم‌الانبیا هم بخشی از کار را برعهده گرفته است .

کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر امدادرسانی‌های صورت گرفته به استان لرستان تا روز گذشته 130 میلیون تومان کمک توسط سپاه استان مرکزی به استان ایلام ارسال شده و در حال حاضر نیز منتظر ابلاغیه برای کمک به استان خوزستان هستیم که بیشتر اقلام مورد نیاز در این مناطق، چادر، اقلام خوراکی، اقلام گرمایشی و دستگاه‌های مهندسی است .

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تاکنون 12 تیم تخصصی سیلاب، یک تیم درمان اضطراری 10 نفره متشکل از پزشک، ماما، تکنسین دارو، پرستار، کارشناس بهداشت، روانشناس و کارشناس تغذیه به همراه دارو و تجهیزات توسط هلال احمر استان به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شده است .

محمد محمدی با اشاره به اینکه 12 تریلر از محموله‌های دپو شده هلال‌احمر استان و هفت تریلر هم از کمک‌های مردمی به استان لرستان ارسال شده گفت:  تا کنون 60 نفر از جمعیت هلال احمر استان به منطقه پل دختر اعزام شده که 25 نفر دیگر نیز امروز اعزام شده و در مجموع 100 نفر در استان لرستان در حال ارائه خدمت هستند .

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: بنابر اعلام استان‌های خوزستان و لرستان، در دو گروه زنان و کودکان نیاز های خاصی مکررا به استان‌ها اعلام شده است .

زهرا فرجی گفت: گروه نخست اقلام و موارد درخواست شده در خصوص لوازم بهداشتی مختص بانوان، پوشاک و شیرخشک بچه، گروه دوم گروه درمانی در زمینه زنان و کودکان و گروه سوم هم در زمینه مددکاری و مشاوره و اقلام سرگرمی برای کودکان بوده است .

به گزارش ایسنا،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر  چهار محور در استان مسدود بوده که در حال برطرف کردن آن هستیم و همچنین  تا کنون 14 میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه در استان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است .

علی زندی‌فر افزود: 17 مورد ترمیم ناشی از رانش، احداث پنج مورد راه دسترسی موقت، یک هزار و 550 متر مکعب اجرای خاک‌ریزی برای تغییر مسیر سیل توسط این اداره کل تا به امروز شکل گرفته است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در این ایام 68 دستگاه ماشین راهیان نور در محورهای استان دچار خرابی شده که ناوگان جایگزین آن را در کمترین زمان ممکن تهیه و ارسال شده است .

زندی‌فر اضافه کرد: در جلسه شورای مدیریت بحران که در استان لرستان برگزار شد مقرر گردید هر یک از شهرستان‌های این استان به یک اداره کل در کشور برای ترمیم و بازگشایی راه‌ها محول شود که محور ازنا_الیگودرز به استان مرکزی و همکاری استان همدان سپرده شده است .

وی خاطرنشان کرد: هشت محور در شهرستان ازنا مسدود بود که تا ساعت 13 امروز 6 محور آن باز و مابقی نیز تا غروب بازگشایی خواهد شد که  یک مورد به پل شناور احتیاج دارد .

زندی‌فر تصریح کرد: محور الیگودرز-شول‌آباد به سپید دشت 350 کیلومتر است که  در این مسیر 137 روستا وجود دارد و راه و مسیر دسترسی به 100 روستا به صورت کامل از بین رفته، همچنین هشت کیلومتر نخست این مسیر دارای برف با ارتفاع سه تا هشت متری  است که در ابتدای امر باید برفروبی شکل گیرد و ریزش‌های صورت گرفته مدیریت شود تا بتوان اصلاح مسیر انجام گیرد .

به گزارش ایسنا، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: 40 موکب اربعین حسینی استان مرکزی به منظور استقرار در منطقه سیل زده آماده است که  ظرفیت سه تا چهار هزار نفر وعده را در لرستان و پل دختر را دارا است .

خلیل نجفی با اشاره به اینکه روز یکشنبه موکب هایی از استان با خدمات دهی مناسب تر به منطقه اعزام خواهد شد گفت: 2 قرارگاه در راستای اسکان و تغذیه در مناطق سیل زده خوزستان با تعهد تامین روزانه 45 هزار نفر وعده غذا ایجاد خواهد شد .

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز از  ارسال 2 محموله در 2 بخش مجزا از استان مرکزی به منطقه پل دختر خبر داد و گفت: امروز دو کامیون و فردا نیز یک کامیون شامل اقلام فتیر، پتو، فرش، تخم مرغ، نان، آب معدنی و پوشاک خواهد شد .منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح