کد خبر : 119805
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 21:56
-

استان مرکزی در سال ۹۹ شاهد تعریف جامعی از جهش تولید بود

استان مرکزی در سال ۹۹ شاهد تعریف جامعی از جهش تولید بود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با وجود تمامی فشارهای اقتصادی، در سال ۹۹ شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی در بخش های مختلف بودیم و تعریف جامعی از جهش تولید در سال جاری صورت گرفت. سیدعلی آقازاده در پیام نوروزی خود خطاب به مردم استان مرکزی اظهار کرد: درک بهار برای هر انسانی لذت‌بخش است چراکه روح و روان انسان

استان مرکزی در سال ۹۹ شاهد تعریف جامعی از جهش تولید بود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با وجود تمامی فشارهای اقتصادی، در سال ۹۹ شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی در بخش های مختلف بودیم و تعریف جامعی از جهش تولید در سال جاری صورت گرفت.

سیدعلی آقازاده در پیام نوروزی خود خطاب به مردم استان مرکزی اظهار کرد: درک بهار برای هر انسانی لذت‌بخش است چراکه روح و روان انسان نیز در آغاز سال هجری شمسی همزمان با بهار طبیعت مفاهیم و معانی لذت بخشی را تجربه می کند.

وی به تقارن ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه با بهار طبیعت اشاره کرد و افزود: تحویل و تحول قرن یکی از موهبت‌هایی است که جامعه امروزی با حلول سال ۱۴۰۰ می‌بیند و در ادامه، بهار طبیعت در تقارن با بهار قرآن دوچندان می‌شود.

او با اشاره به درگیری با بیماری کروناویروس گفت: امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ با همت پزشکان، پرستاران و کادر درمان شاهد ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ باشیم و با تولید انبوه واکسن توسط دانشمندان و متخصصان کشور محدودیت‌های کرونایی از جامعه برداشته شود.

استاندار مرکزی به انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز که در فصل بهار برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: در استان مرکزی نیز علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات و شکل گیری رقابت جدی میان نامزدها برای جذابیت بیشتر انتخابات شد و افزود: امیدواریم در ۲۸ خردادماه حماسه سیاسی بزرگ دیگری در تاریخ این مرزوبوم ثبت شود و یک انتخابات پرشور برگزار شود.

آقازاده در ادامه از سال ۱۳۹۹ به عنوان یک سال پرفراز و نشیب یاد کرد و افزود: ملت ایران در سال جاری با وجود محدودیت‌های اقتصادی و شرایط کرونایی، کارنامه قابل قبول و درخشانی کسب کردند. با وجود تحریم‌های همه جانبه و یک جانبه گرایی که استکبار جهانی داشت اما در سایه عزم مردم و با بهره‌گیری از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

او افزود: در استان مرکزی با وجود تمامی فشارهای اقتصادی اما شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی در بخش های مختلف بودیم و تعریف جامعی از جهش تولید در سال جاری صورت گرفت و نامگذاری رهبری به نحو احسن در این استان محقق شد.

وی بیان کرد: براساس اعلام وزارت صمت، وزارت کشور و مرکز آمار ایران، استان مرکزی در سال جاری در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی رتبه نخست کشور را کسب کرد که یکی از موفقیت‌های استان با وجود فشارهای اقتصادی به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی کسب رتبه برتر استان مرکزی در حوزه کسب و کار، بهبود شرایط تولید و رشد شاخص های اقتصادی را از توفیقات سال ۱۳۹۹ برشمرد و افزود: در دیماه سال ۱۳۹۸ حقوق معوق کارگران استان حدود ۵۲۰۰ نفر بوده است اما این رقم در دیماه سال جاری به ۱۰۴۵ نفر رسیده و به میزان پنج برابر کاهش یافت.

وی به حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی نظیر کارخانجات هپکو، آذراب، ماشین سازی، واگن‌پارس، آلومینیوم اراک و … در سال جاری اشاره کرد و افزود: تحولات مثبتی در این کارخانجات که برند صنعت استان مرکزی به شمار می‌روند اتفاق افتاد. به عنوان مثال در شرایط تحریمی و از حدود ۲.۵ سال پیش در کارخانه آلومینیوم حتی یک کیلوگرم مواد معدنی و اولیه در این شرکت وجود نداشت، اما با تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت بیش از ۱۳۰ روز مواد اولیه در انبار ذخیره سازی شده و برای تامین مواد اولیه برای ۳۶۰ روز آینده برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

آقازاده در ادامه گفت: با تلاش و مصوبه دولت موانع پیش روی شرکت هپکو برداشته شد و حدود دوماه پیش با تصویب هیات وزیران تهاتر ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بدهی هپکو با بانک‌ها انجام شده و هم اکنون مراحل نهایی این مصوبه در حال اجرایی شدن است. امیدواریم با رفع اختلاف جزئی دستگاه مجری دولت و مجلس در حوزه بودجه در فروردین ماه ۱۴۰۰ ابلاغ نهایی تهاتر بدهی هپکو انجام شود و این برند روند تولید انبوه خود را از سرگیرد و انتظار ۱۰ ساله استان و کشور برای جهش و رونق تولید در این واحد صنعتی و تولیدی محقق شود.

او تصریح کرد: در چهار ساله دوم دولت تدبیر و امید میزان صادرات غیرنفتی استان مرکزی بیش از ۵۵ درصد رشد داشته است و خوشبختانه توانستیم امسال ۹۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی با حجمی بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به بیش از ۱۰۰ کشور جهان ثبت شود که برای اولین بار در تاریخ استان مرکزی این میزان رشد اقتصادی صورت گرفته است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: توفیقاتی که امسال در شرایط تحریمی و اقتصادی در استان مرکزی کسب شده است در سایه عزم جدی و اراده قوی مردم استان شکل گرفته و این روند در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۱۱ واحد صنعتی و تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ با همت فعالان اقتصادی، کارفرمایان، کارگران و دستگاه های اجرایی احیا شده و به مدار تولید وارد شدند که از جمله موفقیت های صنعتی و اقتصادی استان مرکزی است.

آقازاده با تقدیر از حمایت معنوی مردم از دولتمردان استان مرکزی گفت: امیدواریم بتوانیم در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ایران، پشیمانی دشمنان در اقدامات نابخردانه رقم خورده و شکست بدخواهان نظام رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح