کد خبر : 93274
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 20:17
-

استقرار گسترده نیروهای امنیتی در سراسر عربستان برای سرکوب اعتراضات روز عرفه

استقرار گسترده نیروهای امنیتی در سراسر عربستان برای سرکوب اعتراضات روز عرفه

صدها تن از نیروهای امنیتی عربستان در راستای آمادگی برای مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیزی که امروز (مصادف با روز عرفه) در مخالفت با حاکمیت سعودی و درخواست برای اجرای اصلاحات و آزادی افراد بازداشت شده انجام خواهد شد، در سراسر این کشور مستقر شدند. به گزارش ایسنا، سایت “سعودی لیکس” گزارش داد، نیروهای امنیتی عربستان

استقرار گسترده نیروهای امنیتی در سراسر عربستان برای سرکوب اعتراضات روز عرفه

صدها تن از نیروهای امنیتی عربستان در راستای آمادگی برای مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیزی که امروز (مصادف با روز عرفه) در مخالفت با حاکمیت سعودی و درخواست برای اجرای اصلاحات و آزادی افراد بازداشت شده انجام خواهد شد، در سراسر این کشور مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، سایت “سعودی لیکس” گزارش داد، نیروهای امنیتی عربستان همراه با خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی در سراسر مناطق این کشور برای خاموش کردن اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی به شکل گسترده‌ای مستقر شدند.

طبق گزارش این سایت، نیروهای امنیتی در مسیرهای اصلی مستقر شده و برخی محله‌ها در استان القطیف را با موانع آهنی و خودروهای زرهی مسدود کردند.

برخی شهروندان عربستانی نیز در چند روز گذشته نقاشی‌های دیواری در اعتراض به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور و محمد بن سلمان، پسر و ولیعهد او را چند روز مانده به تظاهرات امروز ترسیم کردند.

برخی سربازان ارتش عربستان نیز ویدیوهایی از آتش زدن عکس‌های ملک سلمان و پسرش و نیز ویدیوهای دیگری از لگد مال کردن عکس‌های آنها با کفش‌هایشان منتشر کردند.

طبق اعلام ترتیب‌دهندگان اعتراضات امروز، هدف از این تظاهرات برچیدن ظلم خاندان سعودی از سر شهروندان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی از زندان‌های آل سعود است.

آنها در اعتراضات امروز توقف برنامه‌های بن سلمان برای ضربه زدن به دین، لغو توطئه‌های تخریب هویت جامعه، استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مبارزه با فقر در این کشور نفت‌خیز را خواستار می‌شوند.

همچنین از دیگر اهداف اعتراضات امروز توقف پیگردهای امنیتی و سرکوب وحشیانه شهروندان و مخالفان و ایجاد امکانی برای محرومان جهت برخورداری از حق شهروندی است.

این معترضان به دنبال اعمال فشار بر حاکمیت سعودی جهت بهبود سطح معیشتی مردم، لغو مالیات‌های دولتی و بازگرداندن خدمات سابق به شهروندان است.

فراخوان‌دهندگان این تظاهرات، از مردم خواستند بروشور چاپ کرده و شعارهایی بر دیوارهای سراسر کشور بنویسند، آنها پیشنهاد کردند در خیابان‌ها و اماکن عمومی بالن به پرواز درآورده، لاستیک خودروها را آتش زده و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید روش‌های جدیدی را برای اعتراض به کار گیرند.

همچنین آنها تحریم اقتصادی زیرساخت‌های دولتی از طریق کاهش مصرف سوخت و برق و تحریم نوشابه‌های گازدار و کنسروها و نیز فرآورده‌های غذایی و مصرفی که می‌توان نادیده گرفت و پرداخت نقدی به جای پرداخت آنلاین را خواستار شدند.

مخالفان سعودی در توییتر حمایت خود را از این فراخوان و ویدیوهایی که به اعتراضات دعوت می‌کنند، با هشتگ “سرنگونی حاکمیت سعودی” ابراز کرده و بر لزوم حضور گسترده در روز تظاهرات تاکید کردند.

مردم عربستان در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در موج اعتراضات بهار عربی شرکت کردند اما حاکمیت سعودی به شدت با آنها برخورد کرد و برخی فعالان و مخالفان کشته شده و تعداد زیادی از معترضان به اتهام تروریسم و کودتا علیه شخص پادشاه بازداشت شدند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح