کد خبر : 107828
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 21:11
-

اصفهان شلوغ می‌شود

اصفهان شلوغ می‌شود

ایسنا/اصفهان دو مسجد تاریخی شهر اصفهان که به مناسبت اعتکاف، در نخستین روزهای تعطیلات نوروز بسته شده بودند از سوم فرودین ماه برای بازدید عموم باز خواهند شد. همچنین «منارجنبان» اصفهان نیز با حضور «کارشناس میراث فرهنگی» در ساعت‌های مشخص تکان داده می‌شود. فریدون اله‌یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام

اصفهان شلوغ می‌شود

ایسنا/اصفهان دو مسجد تاریخی شهر اصفهان که به مناسبت اعتکاف، در نخستین روزهای تعطیلات نوروز بسته شده بودند از سوم فرودین ماه برای بازدید عموم باز خواهند شد. همچنین «منارجنبان» اصفهان نیز با حضور «کارشناس میراث فرهنگی» در ساعت‌های مشخص تکان داده می‌شود.

فریدون اله‌یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این اخبار از افرایش ساعت بازدید امکان و بناهای تاریخی این استان به ایسنا خبر داد و افزود: برخی امکان ویژه اصفهان از جمله «چهل ستون»، «عالی‌قاپو» و «منارجنبان» در تعطیلات نوروز تا ساعت ۲۲ باز خواهند بود. ساعت فعالیت سایر امکان از ۹ صبح تا ۲۰ است. همچنین بخش‌هایی از بعضی اماکن ویژه تاریخی همچون تالار موسیقی عمارت عالی‌قاپو برای حفاظت از بنا، تا پایان تعطیلات بازدید ندارند.

به گفته او، مساجد تاریخی اصفهان از جمله «عتیق» و «جامع عباسی» که برای اعتکاف در روزهای نخست فرودین بسته شده بودند از فردا (سوم فرودین‌ماه) فعالیت رسمی خود را برای بازدید گردشگران از سر خواهند گرفت.

پیش‌تر اعلام شده بود این مساجد تا چهارم فرودین بسته هستند، اما اله‌یاری تاکید کرد با پایان مراسم اعتکاف از امروز، این مساجد برای بازدید در روزهای آینده آماده می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه گفت: به مناسبت تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران در این استان قرار است «منارجنبان» با حضور کارشناس میراث فرهنگی، در ساعت‌های مشخص، تکان‌های محدودی داده شود. انجام این کار از سوی مردم منع شده است و تنها کارشناس حاضر می‌تواند این تکان‌ها را ایجاد کند.

وی درباره اخباری که درباره اشغال ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکان اقامتگاه‌های رسمی اصفهان همزمان با جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود و آغاز تعطیلات نوروز، توضیح داد: اشغال ظرفیت ۱۰۰ درصد نبود، بلکه در دو روز نخست تعطیلات سامانه رزرواسیون هتل‌های اصفهان تا ۷۰ درصد ضریب اشغال را نشان می‌داد. بیشتر هتل‌های اصفهان شب گذشته همزمان با یکم فرودین‌ماه نیز تقریباً تکمیل ظرفیت شده بودند. حتی از اسکان اضطراری برای پوشش اقامتی مسافران در مدارس و کمپ‌ها استفاده شده است. رشد جمعیت مسافران در اصفهان به گونه‌ای بود که در حیاط برخی مدارس چادرهای مسافرتی برپا شد.

به گفته او، برای برپا کردن چادرهای مسافری شخصی، مکان‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است بنابراین در هر نقطه از شهر امکان استقرار کمپ وجود ندارد و حتماً برخورد خواهد شد.

اله‌یاری گفت: آمارهای احصا شده از اقامتگاه‌های اصفهان نشان می‌دهد، در سه روز نخست تعطیلات نوروز (۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ و یکم فرودین‌ماه ۹۸) جمعیت مسافران در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

مطابق آمارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر از روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال ۹۸، اصفهان با ۲۰۵ هزار و ۷۴۷ نفر شب اقامت، پنجمین استان پر سفر بوده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح