کد خبر : 92274
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 12:15
-

اصلاح سبک زندگی جوانانمان را در برابر خطرات فرهنگ‌های بیگانه مصون می‌کند

اصلاح سبک زندگی جوانانمان را در برابر خطرات فرهنگ‌های بیگانه مصون می‌کند

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه بر لزوم اصلاح سبک زندگی تاکید کرد و گفت: انجام این کار جوانانمان را در برابر خطرات فرهنگ های بیگانه مصون می کند. آیت الله مصطفی علما در جلسه امروز(۲۴ آبان) شورای فرهنگ عمومی استان، از سبک زندگی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی یاد کرد و افزود: اگر سبک زندگی

اصلاح سبک زندگی جوانانمان را در برابر خطرات فرهنگ‌های بیگانه مصون می‌کند

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه بر لزوم اصلاح سبک زندگی تاکید کرد و گفت: انجام این کار جوانانمان را در برابر خطرات فرهنگ های بیگانه مصون می کند.

آیت الله مصطفی علما در جلسه امروز(۲۴ آبان) شورای فرهنگ عمومی استان، از سبک زندگی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی یاد کرد و افزود: اگر سبک زندگی اصلاح شود، می توان فرهنگ جامعه را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی گستره وسیعی از آداب و رفتار و عادات و… را شامل می شود، گفت: از نوع غذا تا نوع ساخت و ساز و معماری ساختمان ها همه در زمره سبک زندگی قرار می گیرند که باید اصلاح شود

آیت الله علما گفت: همین غذاهای فست فودی که چندین سال است به فهرست غذای ایرانیان اضافه شده سنخیتی با فرهنگ ما ندارد و با استفاده از این نوع غذاها فرهنگ خاص خود را ترویج می دهند.

وی افزود: همچنین تغییراتی که در دهه های گذشته در طراحی و معماری ساختمان های ما رخ داده با فرهنگ ما تناسبی ندارد و با این نوع معماری ها فرهنگ خاص خود را در جامعه ترویج می دهند.

امام جمعه کرمانشاه ترویج سبک زندگی مناسب را عامل مهمی در مصون سازی جوانان عنوان کرد و افزود: باید با جهان ارتباط داشته باشیم، اما مهم است که جوانان را بگونه ای تربیت کنیم که در این ارتباطات آسیب نبینند و این مهم از رهگذر ترویج سبک زندگی درست محقق می شود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به زمان بر بودن نتایج کارهای فرهنگی گفت: اصلاح فرهنگ و سبک زندگی کار یک روز و دو روز و حتی کار یک سال و دو سال نیست و ممکن است برای جا انداختن یک فرهنگ سالها زمان صرف شود.

وی افزود: بطور مثال برای استفاده از کمربند ایمنی چندین سال است فرهنگ سازی صورت می گیرد و یا برای همین واکسن کرونا چندین ماه است رسانه ها فعالیت می کنند و اینها نشان می دهد کارهای فرهنگی زمان بر است و باید با برنامه ریزی صحیح در این مسیر گام برداریم

وی افزود: در مسیر اصلاح فرهنگ و سبک زندگی “تکرار” عامل مهمی است. همانطور که بسیاری آیات قرآن تکرار مطالب مهم است و یا ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت بشر آمده اند که همه حرفشان یک چیز بوده است، بنابراین برای نهادینه کردن یک فرهنگ باید در طولانی مدت آن را تکرار کرد و آموزش داد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: از جمله معضلات فرهنگی بحث مهریه بالا و جهیزیه سنگین است و همین امر موجب شده بسیاری جوانان نتوانند ازدواج کنند و باید روی این معضلات فرهنگی کار کرده و آنها را اصلاح کرد.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به ارائه بخشی از نتایج سند آمایش استان در این جلسه و با تقدیر از تحقیق و برنامه ریزی و تدوین این سند گفت: این خوب است که مشکلات شناسایی شوند، اما تنها شناخت درد کافی نیست و باید فکر درمان و راهکار باشیم و درمان های ارائه شده باید قابلیت اجرا داشته باشد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح