کد خبر : 95499
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 15:21
-

اعتراضات کوبا برگزار نشد

اعتراضات کوبا برگزار نشد

درخواست برای برگزاری اعتراضات برنامه‌ریزی شده در کوبا در حالی بی‌نتیجه ماند که حامیان دولت منازل چند تن از معترضان را محاصره کرده و اجازه خروج آنها را ندادند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراضات که قرار بود روز دوشنبه و به درخواست مخالفان دولت کوبا در هاوانا و چند شهر

اعتراضات کوبا برگزار نشد

درخواست برای برگزاری اعتراضات برنامه‌ریزی شده در کوبا در حالی بی‌نتیجه ماند که حامیان دولت منازل چند تن از معترضان را محاصره کرده و اجازه خروج آنها را ندادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراضات که قرار بود روز دوشنبه و به درخواست مخالفان دولت کوبا در هاوانا و چند شهر دیگر برگزار شود با هشدار دستگیری از سوی پلیس به برگزارکنندگان، متوقف شد.

منتقدان دولت هاوانا امید داشتند که بار دیگر همان اعتراضاتی را که چهار ماه پیش برگزار کرده بودند، ترتیب دهند؛ وقتی که این کشور جزیره‌ای شاهد بزرگترین اعتراضات از زمان انقلاب کوبا بود.

سازمان دهندگان این راهپیمایی به دنبال برگزاری اعتراضات در همان روزی بودند که کوبا پس از ۲۰ ماه به دلیل محدودیت‌های کرونایی کشور را به روی گردشگران خارجی باز کرد اما برخی از محدودیت‌های کرونایی همچنان پابرجاست.

در راهپیمایی که قرار بود در هاوانا، پایتخت برگزار شود کسی حضور نیافت و خیابان‌های شهر آرام بودند. در این میان، کوبایی‌های ساکن ایالت متحده در میامی به راهپیمایی در حمایت از اعتراضاتی که هرگز در کوبا برگزار نشد، دست زدند.

دولت هاوانا اجازه برگزاری راهپیمایی در پایتخت و دیگر شهرها را صادر نکرد.

یکی از سازمان‌دهندگان گفت: برگزاری راهپیمایی و تجمعات یک حق مدنی است. تحت چنین شرایط و ابزاری که داریم همه چنین حقی را دارند. بسیاری از مردم متحمل پیامدهای اعلام نظر عمومی خود در اعتراضات و راهپیمایی‌ها می‌شوند. مقام‌های دولت اینترنت را قطع کرده، پلیس یونیفورم پوش یا لباس شخصی در منازل اپوزیسیون مستقر شده و برخی از حامیان دولت شعارهای انقلابی سر می‌دهند.

این اعتراضات به درخواست “یونیور گارسیا”، نمایشنامه نویس کوبایی و گروهش قرار بود برگزار شود و گارسیا روز یکشنبه می‌خواست دست به راهپیمایی اعتراضی تک نفره‌ای بزند اما مانع از خروج وی از آپارتمان محل سکونتش شدند و حامیان دولت، ساختمان را با پرچم‌های کوبا پوشاندند تا او نتواند منظره خیابان را ببیند.

این راهپیمایی با هدف درخواست از مقام‌های دولت هاوانا برای آزادی تمامی زندانیان به ویژه آنهایی بود که در اعتراضات ژوئیه دستگیر شدند و همچنین درخواست برای گسترش حقوق بشر و گفتگوی ملی.

اگرچه اعتراضات خیابانی در کوبا برگزار نشد،‌ اما بسیاری از جوانان این کشور بستر رسانه‌های اجتماعی را برای برگزاری اعتراضات آنلاین خود برگزیدند و تصاویری از خودشان را در لباس سفید به نشانه اعتراض به دولت و سیاست آن منتشر کردند.

راهپیمایی اعتراضی روز دوشنبه برگزار نشد اما حامیان دولت خیابان‌ها و پارک‌ها را که قرار بود معترضان در آن تجمع کنند، پر کردند.

در این میان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده دستگیری مخالفان در کوبا را محکوم کرد و گفت: دولت کوبا جلوی برگزاری راهپیمایی برنامه ریزی شده روز دوشنبه را گرفت و مخالفان را دستگیر کرد و به صورت پیش بینی شده‌ای، یکسری حکم‌های شدید حبس، دستگیری‌های گسترده، تاکتیک‌های تهدید و ارعاب و تلاش برای ساکت کردن صداهای مخالف از سوی مردم کوبا را وضع کرده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح