کد خبر : 81376
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 23:09
-

اعلام آمادگی کامل یزدی‌ها برای میزبانی جشنواره تئاتر فجر

اعلام آمادگی کامل یزدی‌ها برای میزبانی جشنواره تئاتر فجر

ایسنا/یزد رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به بررسی وزارت ارشاد برای برگزاری بخشی از جشنواره تئاتر فجر در این استان، گفت: یزد آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر را دارد. «محمدصالح جوکار» در دیدار با مدیران دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل ارشاد یزد اظهار کرد: اینکه بخشی یا

اعلام آمادگی کامل یزدی‌ها برای میزبانی جشنواره تئاتر فجر

ایسنا/یزد رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به بررسی وزارت ارشاد برای برگزاری بخشی از جشنواره تئاتر فجر در این استان، گفت: یزد آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر را دارد.

«محمدصالح جوکار» در دیدار با مدیران دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل ارشاد یزد اظهار کرد: اینکه بخشی یا تمام جشنواره تئاتر فجر به استان یزد بیاید کار خوبی است و از این اقدام تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما  تمایل داریم یزدی که به عنوان فرهنگ و علم شناخته می‌شود در این زمینه‌ها پیشتاز باشد و اگر ما بخواهیم کار فرهنگی و اجتماعی کنیم و پیامی برای جامعه داشته باشیم، قطعا پیشران این حرکت همین جشنواره‌ها هستند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: یزد با توجه به اینکه برند جهانی دارد و شاخص‌ها و برندهای آن در حوزه‌های گردشگری و فرهنگ کاملا روشن و شفاف است.

جوکار افزود: از این رو برگزاری این جشنواره در استان یزد را می‌توان یک بهره‌برداری دوگانه دانست که از یک سو وزارت با توجه به اینکه می‌خواهد کارش به خوبی انجام شود، در استان یزد این ظرفیت و توانمندی وجود دارد و همکاری مسئولان در این حوزه به بالاترین حد ممکن دیده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: از بعد دیگر، استان یزد هم با توجه به سبقه فرهنگی که دارد می‌تواند از این جشنواره بهره کافی را ببرد و بتوانیم در پایان این جشنواره یک کار خوب و ارزشمندی انجام شود و مردم بهترین بهره برداری را از این موضوع داشته باشند.

وی تصریح کرد: این زمینه واقعا در استان یزد به بهترین نحو ممکن محیا است و بسترهای لازم را به گونه‌ای در استان فراهم می‌کنیم که هیچ گونه دغدغه‌ای از این لحاظ در استان یزد نداشته باشیم.

نماینده مردم یزد گفت: باید این اعتماد به استان یزد ایجاد شود که توانمندی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رویداد در استان به خوبی و بهترین نحو ممکن وجود دارد.

جوکار  با تاکید بر اینکه یزد در حوزه تئاتر قدمت بسیار بالایی دارد افزود: در سال‌های بسیار دور و حتی دوران دبیرستان خودم، چندین گروه تئاتر در دبیرستان داشتیم که به مناسبت‌های مختلف به اجرای تئاتر می‌پرداختند و الان بزرگان تئاتر استان یزد از همان گروه‌ها هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند یک کلاس آموزشی و تجربه بسیار خوبی برای استان یزد به حساب بیاید که بتوانیم در راستای تقویت هرچه بیشتر تئاتر استان از آن بهره‌گیری  کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای ما هم ظرفیت خوبی برای ضبط و پخش و تحت پوشش قرار دادن برنامه‌ها و اخبار تئاتر و این جشنواره دارد و از این بابت هم مشکلی نداریم.

یزد نخستین استان میزبان جشنواره بین المللی تئاتر فجر است

«قادر آشنا» مدیر کل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  از بررسی های وزارت ارشاد برای واگذاری بخشی از میزبانی جشنوراه تئاتر فجر به استان یزد خبر داد.

وی اظهار کرد: استان‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی در حوزه تئاتر دارند که ما بر اساس این توانمندی‌ها، بخش‌هایی از جشنواره‌های تئاتر ملی را به آنها واگذار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این واگذاری بدون مطالعه و بررسی انجام نمی‌شود، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یک جشنواره با اعتبار بسیار بالاست و جزو معدود رویدادهای تئاتری است که در سطح جهان شناخته شده است.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری بخشی از این جشنواره از سوی یزد مطرح شد و یزد به عنوان نخستین استانی که بخشی از این جشنواره در آن برگزار می‌شود انتخاب شد.

آشنا تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در زمان تغییر دولت، انجام چنین واگذاری در یک جشنواره با این سطح قوی نیازمند بررسی‌های دقیق است که این جشنواره با تغییر مدیریت‌ها با مشکل مواجه نشود.

تئاتر یزد در چند سال اخیر جهش عظیمی را مشاهده کرد

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این نشست اظهار کرد: هنرهای نمایشی یکی از تاثیرگذارترین عرصه‌های هنری به حساب می‌آید و به نوعی می توان گفت وضعیت فرهنگ و هنر را عمدتا با جایگاه هنر تئاتر در کشور و استانها می سنجند.

وی افزود: خوشبختانه استان یزد در چندسال اخیر خیزش خوبی در توسعه هنر تئاتر داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری چندین جشنواره تئاتر در استان یزد خبر داد و  ادامه داد: هنرمندان بسیار خوبی در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و آثار در سطح بسیار بالایی به جشنواره ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، جوادیان زاده در پایان نیز از تکمیل زیرساخت های هنری استان از جمله هنرهای نمایشی خبر داد و گفت: با توجه به این شرایط با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال بخشی از جشنواره تئاتر فجر را برای اولین بار در استان یزد برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح