کد خبر : 137013
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:22
-

افتتاح ۱۴ مرکز نوآوری و شکوفایی طی سال ۹۷/راه‌اندازی “مرکز نوآوری اجتماعی” در دست پیگیری

افتتاح ۱۴ مرکز نوآوری و شکوفایی طی سال ۹۷/راه‌اندازی “مرکز نوآوری اجتماعی” در دست پیگیری

معاونان جهاد دانشگاهی امروز در مراسم آغاز سال ۱۳۹۸ جهاد دانشگاهی گرد هم آمدند و ضمن اعلام اهم برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸، به مرور برنامه‌های سال گذشته نیز پرداختند. به گزارش ایسنا، محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در مراسم آغاز سال ۱۳۹۸ این سازمان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی طی ۴۰

افتتاح ۱۴ مرکز نوآوری و شکوفایی طی سال ۹۷/راه‌اندازی "مرکز نوآوری اجتماعی" در دست پیگیری

معاونان جهاد دانشگاهی امروز در مراسم آغاز سال ۱۳۹۸ جهاد دانشگاهی گرد هم آمدند و ضمن اعلام اهم برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸، به مرور برنامه‌های سال گذشته نیز پرداختند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در مراسم آغاز سال ۱۳۹۸ این سازمان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی طی ۴۰ سال گذشته از جمله به سرانجام رساندن ۱۳ هزار طرح پژوهشی، تدوین ۱۰۷۳ جلد کتاب و ۱۳۰۰ مقاله، ارائه ۴۸۰ فناوری، برگزاری چهار هزار و ۴۷۳ کارگاه و حضور در سه هزار و ۹۳ نمایشگاه، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ نقطه عطفی در پژوهش و فناوری این سازمان به شمار می‌آید، چرا که با توجه به فرصت تحریم می‌توانیم اتکا به توان داخل داشته باشیم، ضمن آن که به موجب دیدار با مقام معظم رهبری فرصتی برای ارتباط با بدنه اجرایی کشور نیز برای ما فراهم شده است.

وی تاکید کرد: نیازمند بازآفرینی در حوزه پژوهش و فناوری از جمله منابع انسانی، ساختار و زمینه‌های کاری هستیم. ضمن آن که در عین حفظ استقلال و چابکی باید از منظر تصمیم سازی‌ها منسجم‌تر عمل کنیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: چالش اصلی ما تبدیل پژوهش‌ها به کسب و کار و تولید ارزش افزوده و ثروت است.

 

افتتاح ۱۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در ۵ استان
تشریح اهم برنامه‌های سال ۹۷ حوزه تجاری‌سازی

محمدصادق بیجندی، معاون رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم حضور یافت و ذیل برنامه‌های معاونت آموزشی این سازمان در سال ۹۷، به پیگیری پروژه ملی “eight “مربوط به بحث زبان آموزی که با همکاری ستاد دفتر مرکزی و دفتر قزوین در حال انجام است، راه‌اندازی موقت مراکز آزمون و برگزاری ششمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌ها، راه‌اندازی موقت کانون ارزیابی و توسعه شایستگی، پیگیری مفاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مختلف از جمله “طرح سرباز ماهر” اشاره کرد و افزود: “طرح سرباز ماهر” در پنج استان قطعی شده و احتمالاً تا ۱۵ استان نیز تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه تبلیغات آموزشی این سازمان ساختار مشخصی نداشته است، از تلاش جهاد دانشگاهی برای مشخص کردن ساختار تبلیغات آموزشی، مطالعه و برنامه‌ریزی برای چگونگی قطب‌بندی آموزشی و کیفی‌سازی محتوای آموزش خبر داد و گفت: استفاده روزافزون از فناوری اطلاعات نیز در حال پیگیری است.

معاون رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: امیدواریم در 6 ماهه اول سال بتوانیم سند راه نهایی آمایش آموزش عالی را تدوین کرده و سند نقشه راه آموزش عالی جهاد دانشگاهی را نهایی کنیم.

بیجندی یادآور شد: با توجه به آن که امسال ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی ارزیابی خواهد شد، لازم است از ظرفیت جهاد دانشگاهی در این بخش نیز استفاده شود.

وی همچنین به مواردی همچون لزوم تقویت ارتباط با اعضای هیات علمی، تقویت ارتباطات ساختارمند با وزارتین علوم و بهداشت، ورود به حوزه آموزش‌های بین‌المللی و نظارت جدی‌تر بر آموزش عالی نیز اشاره کرد و گفت: نیازمند همکاری بین بخش‌ها به ویژه در حوزه آموزش عالی هستیم.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی سپس به رئوس برنامه‌های سال ۱۳۹۸ حوزه توسعه سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها اشاره کرد و برخی از این برنامه‌ها را تکمیل زنجیره ارزش خدمات تجاری‌سازی در جهاد دانشگاهی، تعیین تکلیف ۱۳ شرکت و مؤسسه تجاری غیرفعال و متوقف جهاد دانشگاهی، تکمیل بانک اطلاعات شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اتصال آن به سایر ساختارها و سامانه‌های تجاری‌سازی موجود در جهاد دانشگاهی و … نام برد.

بیجندی تشریح کرد: اهم فعالیت‌های سال ۹۷ حوزه تجاری‌سازی، امور پارک‌ها و مراکز رشد نیز افتتاح ۱۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در ۵ استان، جذب ۵۲ استارتاپ در مراکز نوآوری و شکوفایی و مشارکت آن‌ها در ۷ استارتاپ برتر، افتتاح پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، راه‌اندازی مرکز رشد فناوری نوین سلامت مشهد و صنایع فرهنگی زنجان (۳ پارک و ۲۴ مرکز رشد)، راه‌اندازی رسمی سامانه فن یوز و … اشاره کرد.

وی همچنین رئوس برنامه‌های سال ۱۳۹۸ حوزه توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی را پیاده‌سازی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در همه استان‌های کشور، پیگیری در مشارکت توسعه اشتغال روستایی ۲۰۰۰ روستا، توسعه طرح هدایت شغلی در آموزش عالی کشور با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی، پیگیری تفاهم‌نامه‌ها با برخی نهادها و… اعلام کرد.

قرار گرفتن آسیب‌های اجتماعی در دستور کار معاونت فرهنگی
راه‌اندازی”مرکز نوآوری اجتماعی” در دست پیگیری

عیسی علی‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز ضمن حضور در این مراسم و با بیان اینکه در حوزه فرهنگی ۳۷ طرح ملی و سراسری و ۹۰ درصد برنامه‌ها محقق شده است، گفت: مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و راه‌اندازی مرکز نوآوری اجتماعی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد؛ هدف اصلی ما توانمندسازی نیروی انسانی و کیفی‌سازی حوزه فرهنگ است.

همکاری مجلس با مراکز درمانی جهاد دانشگاهی در عدم استفاده از تعرفه‌های دولتی

احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی نیز در سخنانی به بسیج همگانی برای ارتباط نمایندگان جهاد دانشگاهی با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون با مساعدت و پیگیری واحدهای شهرستان، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، مراکز درمانی جهاد دانشگاهی تا پیش از اقدامات فوق، موظف به اجرای تعرفه‌های دولتی بودند و مشکلاتی برای این واحدها ایجاد شده بود تا اینکه بعد از پیگیری‌ها، جهاد دانشگاهی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بند قانونی معاف شده و به دنبال آن بند “و” از لایحه بودجه که به همین موضوع اختصاص داشت، به کل حذف شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح