کد خبر : 118721
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 19:35
-

افزایش ۱۰ درصدی سرانه فضای سبز در «طرح سبزه‌میدان» قزوین

افزایش ۱۰ درصدی سرانه فضای سبز در «طرح سبزه‌میدان» قزوین

ایسنا/قزوین مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: در کلیات طرح جدید سبزه میدان، ۱۰ درصد سرانه فضای سبز در محدوده مرکزی نسبت به طرح اولیه افزایش پیدا کرده، همچنین طرح در ضلع جنوب و شمال ساده‌سازی شده و هزینه‌ها کاهش یافته است. آرش رشوند آوه در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته

افزایش ۱۰ درصدی سرانه فضای سبز در «طرح سبزه‌میدان» قزوین

ایسنا/قزوین مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: در کلیات طرح جدید سبزه میدان، ۱۰ درصد سرانه فضای سبز در محدوده مرکزی نسبت به طرح اولیه افزایش پیدا کرده، همچنین طرح در ضلع جنوب و شمال ساده‌سازی شده و هزینه‌ها کاهش یافته است.

آرش رشوند آوه در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته دوم آذر برگزار شد، تصریح کرد: ابعاد اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی طرح ساماندهی سبزه‌میدان توسط اعضای شورای شهر و متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است که طی آن تغییراتی شامل افزایش سرانه فضای سبز، کاهش خطوط تیز و مثلثی و تأکید بر پیوست اجتماعی طرح ایجاد شده است.

وی افزود: در کلیات طرح جدید ۱۰ درصد سرانه فضای سبز در محدوده مرکزی نسبت به طرح اولیه افزایش پیدا کرده، همچنین طرح در ضلع جنوب و شمال ساده‌سازی شده و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است، در خصوص آبنما نیز بر آبنمای مرکزی متمرکز شدیم و محور کلاه فرنگی را تقویت کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱ درصد از فضای سبز این طرح بدون درخت است، با توجه به هماهنگی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز، درختان قدیمی موجود در محوطه از آذر ماه هرس و آفت‌کشی می‌شود تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسد، کاشت چمن نیز منتفی شد و در نتیجه آبیاری کمتری می‌خواهد و درختان موردی و تک دانه کاشته می‌شوند.

وی یادآور شد: ووردی پناهگاه‌ها با کاربری فرهنگی بهینه شده است، ورودی را ساماندهی و بام  را عایق کردیم و تهویه اضافه شده است، زیرساخت لازم جهت امور تاسیساتی مورد توجه قرار گرفته و همچنین
فضا برای نیروی انتظامی پیش بینی شده است.

رشوند بیان کرد: تا نورو پایان کار است اگر کلیات تأیید شود جزییات را کار می‌کنیم تا تعطیلات نوروز این طرح به بهره‌برداری می‌رسد، مشکل اصلی سبزه میدان ترافیک است، سرعت تردد اتومبیل بالا و زمان در نظر گرفته شده برای عبور عابران زمان کوتاهی است، اغلب بین حرکت پیاده و سواره اختلالی ایجاد می‌شود که در طرح جدید مسیر عابر پیاده را به صورت آسفالت نگه داشتیم و تلاش کردیم فضا مسطح و قابل استفاده برای همه قشرها و کلیه شهروندان با شرایط خاص مانند معلولین، زنان باردار و افراد مسن باشد.

وی خاطرنشان کرد: فضای طراحی شده باعث کاهش سرعت وسایل نقلیه می‌شود و سرعت ماشین کاهش پیدا می‌کند در نتیجه امنیت را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: قبل از اینکه طرح را عملیاتی کنیم با مالکان جداره و مردم منطقه مشورت کردیم و نظرسنجی صورت گرفته است، همچنین نظرات شهروندان کسبه خیابان امام خمینی (ره) و خیابان طالقانی در خصوص طرح مورد توجه قرار داده شده است.

به نظرات مردم احترام بگذاریم

محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: تلاش شود که پروژه اسفند ماه تحویل داده شود، بهره‌برداری و افتتاح طرح می‌تواند همان فروردین ماه باشد اما طرح قبل از آن کامل شده و تحویل داده شود.

فاطمه اشدری دیگر عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: در پروژه سبزه میدان باید نظرات مردم مورد توجه قرار بگیرد، در طرح‌های قدیمی که اصلاحی می‌خورد یا طرح‌های جدیدی که در بافت تاریخی اجرا می‌شود باید به نظرات مردم احترام گذاشته شود و انتظار داریم تعامل را تقویت کنید.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود طرح اولیه را در دید مردم قرار دهید اگر شهروندی نظری دارد مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح